Bedste økonomiske bil til ca. 50.000 {{forumTopicSubject}}
Hej BG,
Jeg står og skal have ny bil og leder efter en god økonomisk bil til ca 50.000 kr.
Den skal hovedsageligt køre små 2x30 km motorvej + små byture.
Jeg har kigget lidt på en brugt Aygo eller Fiat500.
Men hvad har i af input?
jeg tænker på en bil fra 2012 og frem, der ikke har kørt 100.000.
Den skal gerne kunne tåle motorvejs kørsel, uden at benzin økonomien pludselig bliver helt af helvede til.
Dertil må det også gerne være en solid bil, som ikke går i stykker i tide og utide.
Før havde jeg en Ford KA som på papiret kunne køre ca 20, men så snart vi snakkede motorvej, så var vi langt under. (også ved 110km/t)
Håber på at få nogle af jeres erfaringer og holdninger
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Ved motorvej med 110 km/t bør den stadig gå 18-19 km/l
mar 2013
Følger: 10 Følgere: 25 Emner: 1 Svar: 31
Min egen 107 gik i snit 20,5 km/l ved lidt blandet kørsel og en del motorvej, fra Odense til Kbh. Farten svingede fra 100 til 130.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.532
Kun 27.000 km. og som ny, du er velkommen til ar skrive en besked for
Nærmere detaljer.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.086
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 12 Svar: 82
plus så er det ikke 3 cylinderede. ville aldrig i mit liv eje en 3 cylinderede bil. plus du kan finde en med næsten ingen km for 20k
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Mener det kun var den gamle model frem til 06 der kunne findes i en 4 cylindret udgave
Og hvorfor ikke 3 cylindre, ja gangen er mere ujævn men hvis vi snakker økonomi og driftsikkerhed er de små 3 cylindrede svære at komme udenom
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 12 Svar: 82
og min grund til ikke 3 cylindere er fordi det ja går ujævnt og vibrationer er ikke godt for motore hvilket resultere til den bliver slidt hurtigerte op i tdc og bdc
men for en bil man ikke skal have mere end 300.000 så er de vel ok.
derefter er det lidt smag eneste motore jeg gider have er 4 cylinderrede 6 cylinderede og 8 cylinderede alt over og under dem er no go for mig
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
vi er enige om at en 3 cylindret er mere vibrerende og går mere ujævnt, men kan man leve med dette så får man altså en meget billig bil for ens penge. Og for mange er det jo et reelt alternativ til offentlig transport
men at de skulle slides hurtigere op end andre er jeg altså direkte uenig i, lupo 3l er der set flere med over 500.000 km på klokken, og de første aygo trillinger begynder flere også at have rundet både 400.000 og 500.000 km.
mar 2014
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 138
Hvis jeg skulle have en bil i den størrelse igen, så ville jeg ofre en støjdæmpning på den. Det er bare hårdt at køre længere ture i en bil der er meget støj i. Nu er jeg ved at få støjdæmpet min Golf, det ser jeg frem til at få gjort. Støj trætter, om det er på arbejdet, i bilen, eller hvad det er.
Alternativt er noice cancelling hovedtelefoner en rigtig god investering
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 12 Svar: 82
mar 2014
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 138
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 12 Svar: 82
Haha har selv en bass og to 6x9 højtalere i min alto samt to 4 tommer foran. Spiller også okay utroligt nok så rasler bagklappen som ja haha.
Og omkring lyddæmpning der havede jeg overvejet noget fra amazon.de det er billigt og man tilpasser det selv og meget at vælge fra tager hellere ingen tid at få hjem når det kun er Tyskland.
Bedste økonomiske bil til ca. 50.000