2.204 visninger
|
Oprettet:
Stor tom parkeringsplads i Jylland {{forumTopicSubject}}
Nogen der ved, hvor der ligger en stor, forholdsvis tom parkeringsplads? Må gerne være i trekantsområdet. Det er til at øve langsomme manøvre på motorcykel.
Mvh
Julian
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 539
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 147
jan 2020
Når det så er sagt så ville jeg nok også råde ham til at øve på bane istedet da man får en del mere ud af det end på en parkeringsplads.
Men hvad jeg forstår på hans emne, så er det for at være klar til kørekort siden han skal øve sig på små manøvre og ikke fordi han skal være racerkører og der siger jeg bare at han lærer det hele til kørekort undervisning så ingen grund til at øve det...
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 306
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 306
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.218
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-03-06-thorkild-thyrring-frakendt-koerekortet
Har har fået det frataget hele tre gange
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
jan 2020
Jeg vil både være enig og uenig med dig.
Jeg er enig med dig da det klart er smartere når man er usikker på om man har det under kontrol, at øve på p-pladser uden andre mennesker der kan komme til skade, end at gøre det på vejen.
Når det så er sagt ville jeg være meget utryk i at køre nær en der ikke er sikker på hvad han laver om det er i bil eller på motorcykel.
På samme måde som jeg har det med bil, så hvis man er usikker på sin kørsel, burde man nok have blevet lidt længere til undervisning.
Misforstå mig ikke da jeg mener at øvelse gør mester men jeg vil dog mene at bremse og undvigemanøvre burde været noget du har fuld kontrol over før du får kørekortet.
Jeg siger ikke at bare fordi du har det under kontrol til kørekort, så betyder det at du også kan gøre det i situationen, da man i det øjeblik man skal bruge det, har meget mindre tid til at udøve sin manøvre end hvis man øvede det, eller lærte det til undervisningen.
Men bare det at man selv føler sig sikker i det, gør en helt anden forskel.
jun 2011
Jeg siger ikke at bare fordi du har det under kontrol til kørekort, så betyder det at du også kan gøre det i situationen, da man i det øjeblik man skal bruge det, har meget mindre tid til at udøve sin manøvre end hvis man øvede det, eller lærte det til undervisningen.
Er det så ikke også en god ide at øve sig ?
Nå, men jeg har kørt motorcykel og race i 10 år, og jeg vil blive ved i at øve mig i at bremse osv. Det er især vigtigt på motorcykel, med en lille kontaktflade og ingen ABS...
jan 2020
Og det var ikke for at diskutere med dig da jeg havde på fornemmelsen at du havde mere erfaring end mig, jeg skrev bare hvad jeg mener om det med at øve sig på denne måde, og der er vi mennesker jo forskellige fra person til person.
Så jeg respektere din holdning til det men holder fast i min egen holdning og vil aldrig køre på en p-plads for at øve medmindre jeg vil øve mig i at køre på baghjul.
Nu har jeg kun kørt crosser uden ABS så jeg kender slet ikke til den del og kommer nok heller ikke til det da jeg er mere til de nyere mc’s.
jun 2011
Stor tom parkeringsplads i Jylland