{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Er dette et fornuftigt køb? {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres mening om denne Opel ? Selv synes jeg den virker som et fornuftigt køb?? skal ud at se den i morgen

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/corsa/14-16v-cosmo-aut/4718464

Mit valg står nu mellem den Opel eller en Toyota Yaris hybrid : https://www.au2vest.dk/bilsalg/Toyota-Yaris-Hybrid-H2-Style-CVT/?bil=2ec76a8c-119c-4132-8d64-67b2b020dd12

Umiddelbart hælder jeg mest til Opel da jeg er vild med den feature den kan parkere selv, men lidt i tvivl om den er af ligeså høj en kvalitet som Toyota ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er dette et fornuftigt køb?
  • #2   23. maj 2020 Yaris

• Benjamin C
    Benjamin C Online Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 9 Følgere: 112 Biler: 3 Svar: 1.028
    #3   23. maj 2020 yaris det er bygget på jeg bla selv er udlært ved Toyota. så kender godt til teknik bag den

• #4   24. maj 2020 Hvorfor skulle Corsaen ikke være af lige så høj kvalitet som en Yaris? Når du skriver sådan, har du en opfattelse der ligger nedenunder. Er det kvalitetsfornemmelsen i kabinen du mener, eller følelsen af kvalitet når du smækker døren? Eller er det pålidelighed? Det er forskellige bilmodeller med hver deres styrker, på nogle områder vil Corsaen trumfe Yarisen og omvendt.

Når det er sagt så bygger Corsa E på samme platform som D'eren. De var kendt for tendens til svage lejer på baghjulene, og kofangere gnaver hul i lakken med korrosionskader til følge. Desuden kæder på 1.2'eren. Jeg ville ikke være nervøs ved Corsaen. Særligt ikke fordi det er en 1.4 du kigger på. Personligt kunne jeg ikke leve med en Yaris, og det er særligt kvalitetsfornemmelse i kabine jeg tænker på og så det umulige CVT-gear. Men du skal jo gøre op med dig selv, hvad du vægter højest. Du får nok 'mest' bil for pengene med Corsaen, men det er en mulighed at Yarisen er mere sejlivet.

• #6   24. maj 2020 Vores Ford var nu ret god til at parkere selv, den skulle ikke bruge ret meget mere plads end selve bilens længde, men brugte det aldrig smiley

Yarisen ville jeg ikke eje, den cvt gearkasse er træls hver gang du skal accelerere, når du har noget din ønsket hastighed er den ganske udemærket smiley Yaris er desuden vildt outdated i kabinen, manuelle instrumenter, markeds dårligste infotainment pånær Lexus Enform... osv

Hvis du ikke har kørt med cvt er det som en knallert, jo mere gas jo flere omdrejninger tager du, ved hver motorvejstilkørsel ligger motoren på omdrejningsbegrænseren smiley

• #7   24. maj 2020 jeg har besluttet mig for at finde en leasing bil med aut gear istedet, meget bedre og når jeg regner på det med værditab, årlige service , og evt problemer med bilen, dyre reparationer osv, er det en bedre løsning for mig, og den lille ekstra udgift er meget lille, så leasing er bedre for mig, bilen skal bare afleveres efter minium 12 md, og senest 36 md efter

• Benjamin C
    mar 2019

#8   24. maj 2020 yaris hybrid så finder du ikke en billigere bil at hold kørende

• #9   24. maj 2020 tak og den går at lease fra 2200kr om md, så det er fint nok og så slipper jeg for uventede regninger, og alt det, og kan jeg ikke li den, afleverer jeg den bare tilbage, perfekt løsning for mig, ingen bekymringer om aut gear er godt, og går i stykker osv, værditab på bilen, og alt det gøjl

• #10   24. maj 2020 Benjamin det kommer an på om den skal have nye skiver og klodser bag pga rust hver gang den kommer til service:D smiley

• #11   25. maj 2020 De bliver jo hellere ikke slidt, ejerne undgår at køre i dem grundet cvt kassen smiley

• Benjamin C
    mar 2019

#12   25. maj 2020 10

ja det er selvfølgelig rigtig nok.

• #13   25. maj 2020 Jeg ville gå meget langt uden om sådan en corsa.
    Specielt motoren på dem er meget ringe.

Yaris kører bare derudaf til sammenligning, det er skudsikker mekanik.

• #14   25. maj 2020 Har selv haft Yaris fra 2015 et par år - Fantastisk lille bil... Ville ikke engang overveje Opel bilen, hvis det står mellem de to smiley

• #15   25. maj 2020 Jeg har læst så meget herinde nu , for og imod alle de modeller jeg har lagt ud, så tør ikke købe en bil, jeg vil prøve finde en lille god en at lease med aut gear, og den skal helst være billig

Kommentér på:
Er dette et fornuftigt køb?

Annonce