{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.689 visninger | Oprettet:

Hvilken "gammel" bil med automatgear skal jeg købe .. {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Den eneste bil jeg har haft med automatgear, er en Granada fra 1979, alt virkede, kunne kører jorden rundt, men nu sidder jeg igen og ser efter bil med automatgear, det skal være fra den billige ende, tænker biler årgang 2000-2010...
Er der noget der er helt farligt/går ofte i stykker, eller kører bare derud af??

Vh.Per

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken "gammel" bil med automatgear skal jeg købe ..
  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 312
    #1   10. nov 2020 Hvis du kan finde en mercedes 124 fra 90'erne er du godt kørende. En diesel er dog dyr i vægt afgift.
    C klasse og e klasse i din ønskede årgang er nok rustet væk.
    men mercedes kan ihvertfald lave autogearkasser der holder i de tidlige årgange.

• #2   10. nov 2020 Jeg har haft flere Volvo med aut. gear, nogle af dem var ældre og havde kørt 250-300.000 km uden problemer.

Kig evt. efter S60/S70/V70.

• #3   10. nov 2020 Automatgear er i dag en massebetegnelse for biler med hel eller halvautomatiske transmissioner som også omfatter for eksempel DSG, og CVT gear .

Gvad er det for en bilklasse du går efter ?

VW Up kan købes med automatgear , Golf og Passat kender de fleste med deres DSG gearkasser , og ja , BMW ,Audi og Mercedes kan naturligvis købes med automatgear .

Med den rigtige vedligeholdelse er der vel ikke noget at være nervøs for, uanset hvilken bilklasse du kikker på ?

• #4   11. nov 2020 Jeg ville holde mig langt væk fra biler fra VAG gruppen.

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #5   11. nov 2020 #4

Jeg ville holde mig langt væk fra biler fra VAG gruppen.

Jeg elsker den slags udsagn , der er fuldstændig uden begrundelse !
    Har du haft dårlige personlige erfaringer, eller er det bare fordi du ikke kan lide VAG ?

Hvis man er nervøs for de udgifter der kan komme ved at købe en bil med automatgear, er det nok bedre at vælge en med manuelt gear, hvis man har kørekort til sådan en ?

• #6   11. nov 2020 her er grunden til at holde sig fra VAG

profilbillede
  • #7   11. nov 2020 Danny

Jeg håber VW er blevet klogere siden 2013.. Jeg har DSG i min og det kører perfekt..

• #8   11. nov 2020 det er alt sammen godt, men du ved jo også godt,at der er nogen der har været knap så heldige,nu skal du høre noget ,Hyundai Sonata modellerne med automatgear fra 2006-2010 bliver sammenlignet med BMW s kvalitet i USA,altså ingen bøvl,,,,fint ikke smiley

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

#9   11. nov 2020 det er alt sammen godt, men du ved jo også godt,at der er nogen der har været knap så heldige,nu skal du høre noget ,Hyundai Sonata modellerne med automatgear fra 2006-2010 bliver sammenlignet med BMW s kvalitet i USA,altså ingen bøvl

Det kan ikke være karosserimæssigt, for de Sonataer jeg kender til ruster lige så lystigt som en Lada 1200 fra 70´erne smiley . Men det er korrekt at teknikken lever længere end karosseriet .

• #10   11. nov 2020 #5 Jeg har ikke som sådan noget imod VAG.
    Ved ikke hvad du savner med begrundelse. TS spørger specifikt til automatgear i biler fra 2000-2010. så det er bare det jeg svarer på.

Jeg kender ret mange der har haft nedbrud på automatgearkasser i VAG biler hvor gearkassen blev skiftet enten på kulance eller på egen regning - og som #6 indikerer, så er det jo let at lave en søgning på google hvis man er i tvivl.

Beklager hvis jeg har trådt på dine "VAG tæer" - men ovenstående er nu altså min oplevelse/erfaring.

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

#11   11. nov 2020 Beklager hvis jeg har trådt på dine "VAG tæer" - men ovenstående er nu altså min oplevelse/erfaring.

Bare rolig, jeg er ikke VAG fan, jeg orker bare ikke når folk skriver "Hold dig fra dit og dat " uden at kunne eller ville argumentere for deres påstand .

• #12   11. nov 2020 Og vi andre "orker" ikke de indlæg du kommer med.
    Du har 3 indlæg i denne tråd, men ikke et eneste af dem hjælper trådstarter.

• Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

#13   11. nov 2020 #12
    Og vi andre "orker" ikke de indlæg du kommer med.
    Du har 3 indlæg i denne tråd, men ikke et eneste af dem hjælper trådstarter.

Der er ingen der tvinger dig til at blive smiley

Vis mig lige hvor dine indlæg i denne tråd har hjulpet trådstarter ?

• #14   11. nov 2020 Hvorfor snakker folk om DSG i et oplæg omkring automatgear? Der er bare end overkompliceret manuel gearkasse med skifte robot og 2 koblinger.

Til TS
    Jeg ville gå efter noget traditionel automatgear
    Mercedes W203 og W211 er gode bud men helt ærligt ville jeg vælge en W124 eller 201 fordi den bare gør en glad hver dag.

• #15   15. nov 2020 Hej
    Tag fra øverste hylde ved en godt brugt Subaru med CVT transmission.
    MVH KP

• #16   17. nov 2020 Som det fremgår af #6 er det DSG 7 gears der har voldt problemer for VAG! Mig bekendt er den 7 gears udgave ikke introduceret før 2010 og da det er den max årgang trådstarteren efterspørger er det DSG 6 gears der er aktuel!! Jeg har selv haft flere DSG 6 gears fra VAG og ved olieskift/ service for hver 60000km er der absolut ingen problemer!
    Problemerne med den 7 gears udgave skulle være løst for længst - men alligevel valgte jeg for 2 år siden endnu en 6 gears DSG løsning! Held og lykke med købet! (har iøvrigt haft en Merc C model med automatgear - gearkassen skulle først renoveres efter ca 540000 km!!)

• Preben H
    Preben H Tilmeldt:
    dec 2018

Følger: 1 Svar: 3
    #17   17. nov 2020 Hej, jeg vil sige at Mini Cooper S(ca. 2005), den er udstyret med en rigtig hydraulisk gearkasse(vedligeholdelsesfri) er en lille perle hvis man ikke har brug for meget plads som jeg uden tøven vil kalde verdens bedste og sjoveste bil:-)

• Per T
    Per T Tilmeldt:
    aug 2016

Svar: 55
    #18   18. nov 2020 Toyota og Lexus har biler i Granada-størrelse og er velansete, hvad angår automatgearkasser. Gennemprøvede er de tillige blandt andet qua den store omsætning i USA, hvor man også dengang helt altovervejende valgte automatgear.
    https://www.biltorvet.dk/bil/lexus/is/2-5-l1-aut/1534530
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/lexus/gs450h/35-l2-aut-4d/4375418

Kommentér på:
Hvilken "gammel" bil med automatgear skal jeg købe ..

Annonce