{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Problem med fartpilot i vw passat okt. 2007. {{forumTopicSubject}}

Har fået et underligt problem med fartpiloten i min vw passat.

Et link https://www.bilgalleri.dk/galleri/257868-vw_vw_passat_3_2_fsi_highline_250hk_4motion_dsg_4d

Når den ikke er aktiveret er der 3 --- (streger) i display.
Når den er sat til en hastighed kan der f.eks stå 50 km med små tal.
Er den så aktiv står 50 med store tal.
Så langt så godt.
Kører jeg så med fartpiloten aktiv med f.eks 50 km kan der på et tilfældig tidspunkt i kørselsen hvor den bliver slået fra og der kommer 3 bib og bremselyset i cockpittet lyser et øjeblik.
Selve der hvor man kan se hvilken hastighed man har sat fartpiloten til er der nu 3 ---.
Det sket med en med en hvilken som helst hastighed man har sat tilfældigt.
Det sker også hvis man holder stille og fartpiloten ikke er sat til noget dvs. der står 3 ---.
Har fået skiftet fartpilot armen men det hjalp ikke.
Hvad kan det være.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med fartpilot i vw passat okt. 2007.
  • #1   20. jan 2021 prøv at tjekke dine bremse lys kontakt og kobling kontakten. vis en af dem er periodisk dårlig så vil det give de fejl. Har du haft en tester på og se om der lægger evt nogen fejlkoder på det ?

• #2   20. jan 2021 VW værkstedet kan ikke finde nogen fejlkoder.

• #3   20. jan 2021 Søgte på vw cruise control 3 beeps, og fandt lidt muligheder:

Abs sensor (bør dog dukke op på tester vil jeg mene), men matcher min oplevelse i min gamle bmw.
    For lav bremsevæske stand, den her lugter lidt af dit problem, så her ville jeg starte min jagt.
    Håndbremsen (eller dens kontakt kan vidst også lege med).

Freeway, hvorfor skal bremse lys kontakten påvirke det ? CC slår fra ved bremse, kobling og lign, men bremselys kontakten ? Tænker mere at den måske kan trække stel et sted og give falsk stop,
    Og med dsg tror jeg ikke der er en koblings sensor. (så det kun fordi jeg stenede linket der var sendt med).

• #4   20. jan 2021 Bremsevæske er tjekket ok.

• #5   20. jan 2021 Har du monteret LED lamper i dit stoplys ????

• #6   20. jan 2021 Har oplevedet det et par gange nu at at cruise kontrol slog fra vis en bremse lys kontakt ved pedalen er gået løs eller periodisk defekt. Og det samme med kobling pedalen kontakt. Så der for skriver jeg det jeg gør #3 smiley og de af gangen hvor det var kobling kontakten blinket den også de 3 - tegn pga af af det. Så det er vær at tjekke også og der er nemlig heller ikke altid fejlkoder på det når det sker.

• #7   20. jan 2021 #5 Nej det har jeg ikke.

• #8   20. jan 2021 Tak til alle for jeres input.
    Jeg vil undersøge det nærmere og vende tilbage.
    Mange tak.

• #9   22. jan 2021 Hej igen.
    Da jeg ikke selv kan udføre denne fejlsøgning tror jeg bare jeg vil lade det ligge.
    Tror det kan blive en dyr en hvis man skal prøve sig frem.

Tak for input.

• #10   23. jan 2021 Du skal da heller ikke prøve dig frem med nye dele, men testet hver del om de er ok og ledninger stik der til smiley .

• #11   23. jan 2021 Da jeg ikke aner hvad der skal gøres er det et værksted der skal udføre denne fejlretning.
    Og det kan godt blive en dyr en.
    Så derfor tror jeg lader det blive som det er.

• #13   23. jan 2021 En udlæsning af fejllagre koster ca. 200 til 300 Kr
    Prøv et finde en med VAGcom i nærheden af dig på forummet "VAGcars" de plejer gerne at ville hjælpe

• #14   24. jan 2021 #13
    Dem vil jeg kikke lidt nærmere på.
    Tak.

Kommentér på:
Problem med fartpilot i vw passat okt. 2007.

Annonce