Problem med fartpilot - Opel Vectra C {{forumTopicSubject}}
Hej & god søndag...
Jeg har lidt problemer med min fartpilot på Vectra´en (den i min profil), der - især efter længere tids kørsel, f.eks. på motorvej - ikke længere virker.
Der er tale om den type fartpilot, der sidder i "blinker-armen", som her:
http://www.diagnostics.org.uk/wp-content/woo_custom/8-cruise.jpg
Forleden var jeg f.eks. i Hamborg, og på turen derned virkede den de første 100 km. hvorefter der ikke skete noget, når jeg trykkede på nogen af tasterne.
Næste morgen efter at bilen havde stået stille virkede alt igen, og sådan har det været flere gange.
Jeg mener at have læst i et tysk Vectra-Forum, at man kan afmontere "armen" og rense nogen printbaner, der sidder inde i blinker-armen og at det kan hjælpe. Nogen der har prøvet det, og hvordan afmonterer man i givet fald denne?
Nu koster sådan en ny "arm" jo nok ikke en bondegård, men har ikke lige kunnet finde nogen på tyske eBay. Gider ikke købe noget brugt, hvor samme fejl opstår kort tid efter købet.
Håber i vil komme med nogle inputs, såfremt i selv har haft lignende problemer.
Tak for jeres svar og fortsat god søndag!
mar 2006
Følger: 101 Følgere: 143 Biler: 18 Emner: 75 Svar: 885
maj 2005
Følger: 92 Følgere: 90 Biler: 8 Emner: 78 Svar: 1.319
Hvordan du lige skilder din arm ad ved jeg ikke men mon ikke Google/youtube kan hjælpe dig dér ??..
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 1.008
Håber ikke det er CIM-modulet da.....kan se det ikke er helt billigt
@Kleinsmeden
Fandt lige en tråd i et forum via google, hvor det står beskrevet, hvordan man får pillet armen af. Det er vist kun en lille umbraco-skrue der holder armen.
Det vil jeg i hvert fald prøve først, inden jeg smider en masse penge i et nyt CIM-modul. Det ser ud til, at nogle har haft succes med blot at rense printbanerne først.
Tak for kommentarerne!
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.520
Men det kan være flere ting,
Bremsekontakt
Koblingskontakt
"arm"
Cim-modul
måske kan rensning af arm redde det lidt.. men ender nok med at du skal skifte cim-modul.
Problem med fartpilot - Opel Vectra C