Peugeot ABS - ESP og speedometer problemer? {{forumTopicSubject}}
Hej vil lige høre om nogle kloge hoveder her inde har en idé om hvad min gamle løve kan fejle..
Kørte motorvej her til morgen med fartpiloten slået til, lige pludselig flyver speedometer nålen op og ned i hastighed med store udsving, samt at Abs og Esp lamperne begynder at lyse og melder fejl. Det er som om motoren også hopper en del..
Jeg får så hurtigt slukket motoren og tændt den igen, hvor efter den køre fint, men abs og esp lyser stadig
Da jeg så er kommet sikkert i land slår jeg tændingen fra I 10 sek og så starter bilen igen nu melder den ingen fejl. Men speedometer køre stadig lidt op og ned, selvom jrg holder stille?
Mit bud ville være en abs føler foran?
Det er en peugeot 407 1.6 hdi
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.260
Min holdt dog bare op med at give signal, har ikke set det med at det skulle give forhøjet læsning før. Tænker at en simpel tester kan udlæse hvilket et af hjulene den er ked af, og så ville jeg helt sikkert skifte abssensoren. Det skal siges at mange af de andre refere til abs ringen, men når den stiger tænker jeg at det er elektrisk signal der går lidt galt i byen.
jul 2020
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 29 Emner: 48 Svar: 388
Det kan nok være hvilkem som helst af dem da de også bruges i forb. med ESP, så på med en tester
Peugeot ABS - ESP og speedometer problemer?