{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Folk der køre langsomt. {{forumTopicSubject}}

Jeg var ved at blive godt sur i dag.

Jeg køre på nogle små veje til arbejde. Tror i så ikke der er en rimli ny 4x4 der ligger og køre 30 km/t midt på vejen så man ikke engang kan komme forbi. Gør det ikke bedre da jeg kom sent af sted. Jeg trækker så ud for at vise at jeg godt vil forbi da vi køre på en lige vej. Men reager slet ikke. jeg må blive bagved og køre 30 km/t.

Har i oplevet noget lige så galt eller værre hvis det da kan blive det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk der køre langsomt.
  • #1   19. mar 2007 Det er blandt andet den slags folk der gør at man bander over at ikke have en bakke rå æg med i bilen.

• #2   19. mar 2007 Getaway-in-Denmark .
    Synes mere det sker på motorvej for mig det der.. fandme irriterende når folk ikke trækker ind til siden!

Blink, høj lys og så horn så fatter folk det.. hvis ikke de efter et par minutter har fattet situationen så går de hvert fald når man giver dem højt lys i nakken.. Sjovt nok mest ældre mennesker der ligger og tuler rundt derude synes jeg.. Men også på landeveje ja.. de er vel ude og se det danske land heh

Mvh Chris

• #3   19. mar 2007 tja man burde ikke køre i stresset situationer....

• #4   19. mar 2007 Mange mennesker kigger ikke i deres bakspejl og sidespejle... BELASTENDE!

• #5   19. mar 2007 Har oplevet en gang på strækningen mellem Randers og Viborg en gammel mand med blød hat ligge og køre 50, og da jeg så vil overhale drejer han halvvejs over i modsatte vejbane og spærrer for mig, bliver godt sur og giver ham hornet, trækker ind bagved igen fordi udsynet bliver dårligt, og venter til det bliver bedre, og så anden gang jeg vil overhale, sætter han farten op og vil ikke lade mig komme forbi, og må igen lade mig falde tilbage pga dårligt udsyn. (Vil ikke risikere at møde en modkørende komme på den anden side af en bakke) Men kommer da forbi ham 3. gang og så væk fra det gamle fjols!

Kæft det kan bringe pisset i kog. Gælder os for unge mennesker som med vilje kører langsomt for at få folk til at overhale og så vil race med dem! Kæft nogle idioter!

• #6   19. mar 2007 Steffen N - enten er du en elendig bilist ellers har du kørt i en bil som er pikke langsom...

Jeg overholder nu selv fartgrænserne som oftest da jeg har smagt hvad det koster at køre for stærkt...
    Og folk som så kører helt op i røven på mig når jeg kører 60 på en 60 vej og eventuelt giver mig det lange lys - får det lange lys af mig - I MINE BAGLYGTER (læs bremselys).
    Jeg sænker altid farten når folk kører helt op i røven på mig da det rent faktisk er et lovkrav at forankørende også overholder 2 sekunder ned til bagvedkørende - og da det ikke er lovligt at køre for stærkt er der kun en måde at løse problemet på!

• #7   19. mar 2007 Matt C - Hahahaha, frisk humor

• #8   19. mar 2007 Smølfen.
    Der står selv i loven at du skal trække så langt til højre på kørebanen som muligt når personen bagved prøver at overhale.

• #9   19. mar 2007 Smølfen !
    Også ulovligt at kører for langsomt jo smiley Giver bare ingen klip hehe.
    Mhs til bremsning.. Træls hvis ham bagved kører op bagi så og du ikke kan påvise situationen havde behov for en pludselig opbremsning smiley Så får du skylden.... Og en kat og hund er det ikke lov pligtigt at bremse op for....

Mvh Chris

• #10   19. mar 2007 GiD - jeg kører generelt altid i højre spor hvis der er plads smiley

Jeg har ikke diskolamper til taget - så jeg gider sq ikke lege politibetjent smiley

Men hvis jeg er på en to-sporet motorvej med 110 begrænsning og der er nogle lastbiler som kører sammen - så overhaler jeg med 110 uanset om bagvedkørende tror de skal flyve med 200...
    Jeg nægter at køre svinsk fordi de gør det - men som sagt, jeg giver plads hvis der er plads til det!

• #11   19. mar 2007 Christian: Nok ikke lovpligtig at bremse op for en hund eller kat. Men hvis du gør det og der er en bil der køre op i røven på dig så skal han nok få skylden for ikke at holde afstand.

• #12   19. mar 2007 Nej, og ham der kører op bagi får _altid_ skylden.. han skal holde så stor afstand at han kan nå at bremse/undvige uanset årsagen. - Sådan er den virkelige verden... om man kan lide det eller ej.

• #13   19. mar 2007 Christian, større dyr, deriblandt store hunde må man godt bremse op for smiley

Hvis man kender sin bil godt nok kan man også aktivere bremselyset uden at bremse særlig kraftigt!

Og nej, man må ikke køre for langsomt - men hvis ham bagved ikke overholder 2 sekunders afstand så skal den forreste gøre sit til at oprette den afstand.
    Jeg gør det så kun fordi jeg hader de spassere som ikke holder bremseafstanden, hvorfor skal jeg have et piskesmæld og en invalidering fordi de mener de har travlt?

• #14   20. mar 2007 Som Christian G skriver, er det ulovligt at bremse unødvendigt.
    Det er rent faktisk chikanekørsel uanset hvad modpart har gjort!

Men hvis man ikke tænker over at ens bagkofanger bliver ridset/bulet/knækket og lige skider bilen et stykke i 10 sekunder.
    Hvad sker der så UDOVER materielle skader på bilen?
    Korrekt - ham som bremser får et piskesmæld og måske en invalidering resten af hans dage.
    En kammi blev påkørt af en spasser som havde travlt med at sms'e i stedet for at se der var rødt = min kammi har nu konstant ondt i nakken og må gå til massør resten af hans dage...

• #15   20. mar 2007 Daniel B
    Aah dog ikke.. vi havde en kunde, ældre kvinde. Der bremsede op for en kat hvilket resulterede i en anden knaldede op bagi i hendes nye bil.. det måtte hendes egen forsikring sq ud at dække.. fattede jeg heller ikke, men man må ikke lave en katastrofe opbremsning for en kat åbenbart :S

Smølfen !
    Hehe ja okay.. men en tæppetisser der flytter man ikke foden.. man tager bare *bumpet* som en mand og bremser op og stopper da man jo har pligt til at se om dyret er dødt eller tilkalde falck.. Mange der ikke gør..

• #16   20. mar 2007 Jeg vil så til enhver tid både bremse for heste, katte og rotter...

Jeg vil meget nødig se min front flækket af et dyr fordi jeg ikke bremsede! Bagvedkørende har bare at bremse også og hvis spasseren ikke når det, finder jeg frem til hvor han bor og så lærer han at bremse når jeg har sparket en 338mm bremseskive op i næsen på ham...

• #17   20. mar 2007 Afhænger af situationen. Men enig med smølfen

Den bagereste burde også få skylden da man skal holde afstand, og hvis de ikke kan bremse har de ikke holdt afstand.

• #18   20. mar 2007 Her kom jeg jo op til en der kørte langsomt. Jeg begyndte først at presse lidt da han ikke vil trække ind.

Ikke lang tid siden på arbejde hvor jeg køre det man må 60 km/t. Så kommer der en bil der ligger så tæt på at jeg ikke engang kunne se ham i mine spejle. Jeg træder så lidt på bremsen. Hjælper ikke en skid. Så sænker jeg farten til 40 km/t da der var optrukket. Jeg var ligeglad da jeg ikke skulle skynde mig.

• #19   20. mar 2007 Jeg kører over 100.000 km om året, både på jobet i Kbh's gader og til Jylland, via hovedvej 13. (Need I say more? )

Det er især slemt i Kbh. Man skal satme være vågen, men på den andenside, man bliver sgu voldsom go til at køre bil smiley jeg er desværre typen der bander og svovler, men ikke uden grund.
    Synz nu det væreste er når én eller anden idiot laver en fejl man så flipper ud over og de så dytter som om det er MIG der har lavet den.... så har man lyst til at vende om og fortælle dem om færdselsregler i Dk smiley

• #20   20. mar 2007 Man siger bare der var en kat eller hund på vejen..

• #21   20. mar 2007 Tja.. for mange jantelove spader som ikke gider at fjerne sig.. sådan har det altid været, vil altid være sådan!

Giver altid folk en chance til at flytte sig inden jeg starter mit lys/lyd show..

Men som smølften siger, hvis en eller anden bums køre helt op i røven på mig, når jeg må køre det jeg må og jeg IKKE kan trække ind.. så kommer der et kort tryk på bremsen, så fatter folk det normalt.

og det er ALTID ham som køre op bag i en, som får skylden - han/hun overholder ikke afstanden.. surt show.. jeg fik en ny bagende i min gamle bil på den måde.. en spade som troede at han var smart.. jeg kørte 60 i en 50 zone.. lå han en halv meter fra min.. så tja.. u kan gætte jer til resten

• #22   20. mar 2007 Da jeg fik knallert bevis hvor vi var ude og køre der var der en der bare bremsede hårdt op for sjovt. Så kørte en pige ind i ham.

Kørelæren blev da sur på pigen og sagde at hun skulle holde afstand. Hun prøvede at sige at han bremsede bare hårdt op.

Det var kørelæren ligeglad med. Hun skulle kunne nå at stoppe for ALT.

• #23   20. mar 2007 Smølfen! >>

Nu er en 1,3 ikke verdens hurtigste bil. Men hvis du har prøvet den strækning vil du vide at for ca hver 200 meter bliver udsynet relativt dårligt, og jeg vil sgu ikke risikere noget, for hvem er det som ligger inde med skylden hvis man kører ind i en modkørende, under en overhaling? Og loven siger os at man skal overholde fartgrænsen når man overhaler, er vi ikke enige om det?

Jeg vil ikke miste hverken min bil, eller kørekort da jeg faktisk lever af det.

• #24   20. mar 2007 Christian G: Den må vi jo tilskrive at hun har hvordan skal vi sige det, ligefrem udpenslet det, indrømmet det om du vil.. - hvis man antager at man gør det for at "straffe" vedkommende ville man vel aldrig indrømme noget sådan, rent faktisk behøver du ikke forklare noget som helst... "Jeg synes jeg så noget, og for en sikkerheds skyld bremsede jeg.. det kunne jo have været et barn" - det er rigeligt... smiley

• #25   20. mar 2007 Senol: Enig.

Men de er jo også opvokset med Porscher der kommer med 300 km/t på motorvejen nogle steder smiley

• #26   20. mar 2007 Peter D
    Altså.. i en hverdags situation under normale forhold hvis man så testede dig x 3 tror du så at du ved HVER eneste katastrofe opbremsning ikke ville ramme ham foran.. for så er dine reflekser satme i top! personligt ville jeg blive overrasket hvis jeg klarer det bare 1 gang i tæt pakket morgen/eftermiddags trafik.. Sådan noget pis sker altid når man mindst venter det synes jeg!

GID
    40km.. Pisse provokerende da smiley Men ja fuldt optrukket så overhaler man ikke.. Har lært at have lidt respekt for hvor der er fuldt opstreget efter en lille.. uhm.. oplevelse jeg var ude for smiley Var sq ikke min tid endnu så holder mig indenfor ;o) Grund til når de er der jo..

• #27   20. mar 2007 Hahah Charlotte... Hidsige kvinder i trafikken = bad combination!

Men jeg synes nu også at jyder er bedre til at skride ind til højre når der er tryk på i venstre bane. Københavnere har lidt betjent-mentaliteten...
    Men danskere er også for dumme og pressede at de danske love da det ikke er tilladt og/eller god skik i DK at bruge venstre blinklys når man lader lortet køre klokken ud...
    Det giver rent faktisk forankørende en chance for at holde til højre så man kan fortsætte sin hasarderede kørsel uhindret smiley

• #28   20. mar 2007 Jeg overhaler aldrig på optrukket.

Men hvis han holdte afstand så kørte jeg bare de 60-70 km/t igen.

• #29   20. mar 2007 Noget jeg bliver ubeskrivelig pissed over, at når jeg bliver overhalet, så bremser personen ned foran mig.. kan se fuldstændig rødt af det...

• #30   20. mar 2007 Christian G:
    Derfor man holder afstand og sørger for ens bremser er i orden.

også selv om det er i kbh. i myldertraffik, hvor det alligevel går så langsomt man bare kan trille i tomgang.

• #31   20. mar 2007 Syntes nu at der er mange der bare trækker ud hvis de køre efter en lastbil. Så man skal til at bremse.

Hvis jeg køre efter en lastbil så holder jeg afstand så når der kommer et hul så kan man ta tilløb på smiley

• #32   20. mar 2007 Hmm nogle steder (eksempelvis ved Charlottenlund/Klampenborg) er der en vej hvor der er fuldt optrukket. Banen er bred nok til to biler men man må ikke overhale der...

• #33   20. mar 2007 Daniel B
    Dvs man skal bare ligge og bremse op for sjov og så bruge sådan en lam undskyldning? Havde hun nogen grund til ikke at fortælle sandheden til politiet da? Andre involveret i ulykken har jo også noget at sige.. Så hvis modparten siger hun bremset op for en kat kunne der jo også være noget om det?
    Kan ikke se hvorfor man skulle lyve, fordreje sandheden hvis sådan noget skete.. Herre gud da.. Godt det er lovpligtigt at have ansvars forsikring med folk som dig på vejene smiley

• #34   20. mar 2007 Smølfen: Du må godt overhale bare du kan blive inden for stregen.

• #35   20. mar 2007 Peter D
    Tror nu hurtigt vi finder ulykker MED biler hvor bremsere har været iorden osv smiley Reflekser er ligeså vigtige jo.. vi er endnu ikke så moderne at bilerne selv registrer hvornår de skal bremse smiley Selvom det ville være lækkert som ekstra udstyr når du ligger med 160 på motorvejen og får et blow af tøsen hehe! teoretisk set altså smiley

Smølfen !
    Ja når først man er oppe i fart og så blinker til venstre er der folk der bliver i højre side til man er forbi det er sq dejligt smiley

• #36   20. mar 2007 Christian: Mercedes har da lavet en bil der selv bremser og gasser op. Du skal bare styre den smiley

• #37   20. mar 2007 Christian, det er vel et spørgsmål om morale og om man har store nok boller til at indrømme sin fejl.

Jeg ville ikke lyve selvom det ville koste mig gryn...

Men på den anden side, hvis det koster en, en præmiestigning for at være ærlig - hvorfor så ikke lyve for at spare 2000 kroner om året på sin forsikring?
    På et plan kan jeg godt forstå at folk ville lyve om det, men jeg ville ikke selv gøre det.
    Man kan groft set sætte det over for folk som skader andre folks parkerede biler og så skrider fra skaden uden at lægge navn og nummer... Og de er nogle bøsserøve af nogle hængebugesvin som ikke engang deres egen mor kan elske! (3 skader på den konto til mig - tak for lort)

• #38   20. mar 2007 GID
    Wh000t.. o_0
    Var de ikke også først på markedet med sidespejle der slår ind selv når man låser centrallås?

• #39   20. mar 2007 Du kan da få en kleenex med balsam og så i øvrigt holde afstand smiley

- Jeg talte om det konkrete tilfælde, og om skyldsspørgsmålet i øvrigt.. herunder bevisbyrden, idet det som nævnt (stortset ihvertfald) altid er ham der kører bagerst der får skylden, netop på det grundlag at det er ham der burde have holdt afstand.. Jeg har pt. aldrig hørt om nogen der _ikke_ har fået skylden for det hvis de er kørt op bagi en anden, men der kan jo da selvfølgelig godt være særlige tilfælde som med alt muligt andet. - I øvrigt handlede mit indlæg jo hvis du læser det ikke om hvad man burde og ikke burde i trafikken.

• #40   20. mar 2007 Christian G: Mercedes S-klasse, men den koster så liiiige lidt over hvad budget rækker til.

Men ja reflekser er ligeså vigtige, også derfor man skal holde afstanden, er total tåbeligt og ligge helt oppe i røven på den foran.

• #41   20. mar 2007 Christian: Ved ikke :-S

Så bare hvor de tester den i top gear. Så kremser bilen og holder den rigtige afstand. Det er pisse smart smiley

• #42   20. mar 2007 GiD - det måtte min kammi ikke for de kære politifolk som stoppede os smiley
    Til gengæld fik min kammi ikke en bøde på 1000 kroner som de ville have givet ham. Måske pga. at vi indsendte en klage over at den ene betjent skubbede til min kammi smiley Det er så en anden historie.

Christian G, Porsche har lavet noget nyt bremse-historie (et år gammelt tror jeg) hvor bremseklodserne bliver rykket 0.5mm tættere på skiverne hvis man fjerner foden hurtigt fra speederen - det skulle give en mærkbar forskel!

Problemet med at være hurtig på bremsen kommer så bagfra, da ham bagved ikke nødvendigvis er lige så hurtig...

• #43   20. mar 2007 Smølfen !
    Netop helt korrekt. Et spørgsmål om folk har rygrad eller pasta i ryggen! Kunne sige det kommer an på hvilken bil man har, men har man ikke råd til at være ærlig hva fanden har man så?
    Vil ikke sidde og være hellig og sige jeg aaaaldrig ville kunne finde på det for har sq aldrig prøvet at kører galt.. endnu 7-9-13 !! Men kan jeg se det er min fejl tror jeg nu nok jeg ville krybe til korset! Og specielt hvis modparten var kommet til skade.. ville jeg ikke have god samvittighed over da.. Og død.. ja håber fandme aldrig det skal ske for mig at jeg slår en anden ihjel pga dum kørsel. Aldrig!

Og ja folk der kører fra sådan noget skulle jagtes, dyppes i tjære og rulles i fjer og så have en pap maske med fogh på !! Så ka de lærer det! smiley Sket for mig 1 gang også.. svineri.. jantelov i visse tilfælde!

• #44   20. mar 2007 Daniel B
    Indlæg kan udvikle sig her på BG jo.. smiley

Du skal bare være glad for ingen har skreget: PATTER! Endnu....... hov :o)

Peter D
    Hehe okay da smiley Ja den ligger til en god pris ;D

GID
    Nice da.. link til omtalte afsnit evt?? Vil da se smiley

• #45   20. mar 2007 Jeg havde haft min blå corolla i 6 døgn og 6 timer cirka, så parkerede jeg den på vejen. Næste morgen var den blevet 8cm smallere og jeg havde ingen seddel i vinduet...
    Jeg kan ikke bevise at det var ham som det er - da han nåede at fjerne mine lakresterne fra hans kofanger, men havde jeg været bare 1% mere arrig havde jeg smadret hans tænder ud af æsken på ham.

For 4 måneder siden bakkede jeg ind i min nabos 9 døgn gamle (fabriksnye) bil. Jeg tror ikke jeg nogensinde har haft det så dårligt som da jeg trykkede på hans ringklokke for at sige at jeg havde kvajet mig noget så grusomt. Men det er "nedturen" værd at sige til folk at man har dummet sig - det gør at jeg stadig kan se min nabo i øjnene og sige godaften til ham når jeg møder ham (om aftenen sjovt nok!).

Personskade, fuck - håber jeg at jeg aldrig forårsager. Uanset om det er pga syg kørsel eller om det er en skovl som går/kører over for rødt og dermed selv er ude om det. Jeg vil gå så langt som til at sige at det kunne få mig til at lægge kortet på hylden...

• #46   20. mar 2007 Smølfen !
    Hmm virkelig? Har de færdig udviklet den teknologi?

Mener da ikke det er med på den nye Porsche Cayman?? Man skulle da forvente de smed sådan noget nyt på deres nye "fattig-mands" Porsche smiley

• #47   20. mar 2007 Christian G: smiley

• #48   20. mar 2007 Christian, uden at være helt sikker, mener jeg det er på den nyeste 911 Turbo...

• #49   20. mar 2007 Smølfen !
    Uha.. ro på igen min dreng smiley Sååå seriøse er det ikke godt at være på.. ja en mandag aften havde jeg nær sagt men det er sq tirsdag nu ;/ Øv.. Meeen anyway det er vist ikke nødvendigt! - Men ja det kan ligeså godt være en andens skyld at udfaldet bliver døden til følge.. tror nu det ville ramme en selv ligeså hårdt bagefter ulykken altså... ikke den fedeste fornemmelse at sidde tilbage med tror jeg.

Mit tilfælde var i Sønderborg. Både godt og skidt egentlig.. På vej ned med kvittering på ca. 8.000 tilbage i skat. Holder på rådhusets parkeringsplads, det tager 5min bagefter kommer jeg ud til coupe'en der lige har smidt forkofangeren... fedt smiley
    Plus jeg 2 min efter bliver stoppet af politiet midt i gågaden for at kører uden nummerplade foran.. Flot min kofanger er sq lige blevet kørt af? - Fik eskorte heeelt hen til forhandleren da de ikke ville tro på jeg var på vej derhen for at få lortet sat på igen.. nørj en lortedag det var!

• #50   20. mar 2007 Kan ikke finde den video. Men det var vist en C class :-S

• #51   20. mar 2007 nej GID det var en S600.. den med V12 motor.. fartpiloten kommunikerer med flere infarøde følere i fronten af bilen så den selv bremser når den registrerer en forhindring foran.. og når man trækker ud i den anden vejbane (når man vil overhale) så accellererer den selv op til den ønskede hastighed igen smiley hehe kunne da være sjovt at få sadan et system til min lille pug smiley men dog nok LIDT(!!) dyrt og ret svært. hehe smiley

• #52   20. mar 2007 GID.. det var den hvor han (jeremy clarkson) ville ringe op til sin ,manager eller chef via computeren der er stemmestyret.. i stedet sagde computeren at den rigede til (the queen) dronningen smiley da han prøvede næste gang slettede den nummeret til hans chef smiley

• #53   20. mar 2007 Ja det er bare en autopilot der kan se hva der sker forand bilen.

Men syntes ikke det så helt vil godt ud. Da han kørte over bag en lastbil der bremsede den da lidt hårdt også faldt den bagud til bilen havde den rigtige afstand.

Hvis man selv køre så kan du jo bremse stille og roligt få den rigtige afstand med det samme.

Men kunne være sjovt nok at prøve. Men det betyder jo ikke at du kan slappe mere af når du køre. For hvem siger at den ikke fejler engang?

Det er nok mærkelig at venne sig til at bilen selv bremser. Du kunne da også se at han var lidt nervøs for at den ikke bremsede smiley

• #54   20. mar 2007 Dawid: Ja det er den test. Kan du finde den. For jeg kan ikke smiley

• #55   20. mar 2007 Det er season 8 episode 4 er fra d. 28 maj 2006

Kommentér på:
Folk der køre langsomt.

Annonce