{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk der køre uden kørekort??
  • #1   5. jun 2010 jeg syntes det er hensynsløst og håber at de kører ind i nogen så de skal afdrage hele deres liv på en stor gæld..

• #2   5. jun 2010 Dert er sikkert samme typer, der kører spritkørsel, som dem der er ligeglade med om de har et kørekort... Ud med lortet !! At man kan være så ligeglad med andre mennesker, er mig en gåde

• #3   5. jun 2010 Tja... jeg er et svin, så jeg havde egentligt nok meldt det. specielt hvis grunden til fratagelsen var promilekørsel... men først havde jeg taget en snak med min bekendte. synes simpelthen det er for dumt.

• #4   5. jun 2010 spritbilister og folk uden kørekort skulle ind og spjælde den i minimum 6 måneder.

• #5   5. jun 2010 Et uheld er et uheld - om personerne har kortet eller ej..

Jeg mener at man ikke skal føre bil, hvis man ikke har kortet!
    Hvis uheldet er ude, om man selv er skyld i det eller ej, så får man altid skylden + at sker der noget alvorlig personskade, er der ingen forsikring! Så fordi man lige skulle spille "sej" og bruge 10.000,- på noget andet, så kan det komme til at koste dyrt, resten af livet..

Syntes også det er dybt godnat at køre uden sele! smiley

• #6   5. jun 2010 Lars E

ja og at tale i telefon underkørslen...

• #7   5. jun 2010 de skulle bare have beslaglagt den bil de blir snuppet i..gælder osse sprit 1. eller 2. gang

• #8   5. jun 2010 tjaaa som en ting kan det jo gi dig en pæn bøde at køre med dem...
    men du kan ikk stoppe dem... kun fraråde.... så hold dig fra bilen hvis de sidder bag rattet

• #9   5. jun 2010 Fortsætter lige på Lars E's kommentar m.h.t. sele så er det også gældende for mobil snak o.s.v.

Ved den ene har mistet det for fart og den anden er for sprut.. Grrr..! Det hjælper ikke noget at snakke dem til fornuft de fatter minus..!
    Men er det ikke bare at vente på de laver en skade? NEJ VEL..!

• #10   5. jun 2010 Altså, så længe folk HAR erhvervet kørekort én gang i deres liv, så kan de jo godt køre bil. Om deres kørekort så er gyldigt eller ej, udgør jo ikke ligefrem nogen fare for andre. Men det er da dumt ja.

• #11   5. jun 2010 staten skulle bare indføre at pappet skulle indsættes som en dum dankort automat for at bil over hovedet ku starte... og er kortet der sidder i ikke førens så hed det 6-12 mdr med kost og logi... NADA diskution

• #12   5. jun 2010 Skal gerne lige tilføje at jeg kun syntes mobilsnak er i orden ved brug af headset.. smiley

• #13   5. jun 2010 Lars E

det er jo også lovligt nok, men man er lige så ukoncentreret... smiley

• #14   5. jun 2010 BG...

Hvis nu de køre en person ned, du ku måske ha stoppet det ved at udsætte tiden inden de satte sig i bilen eller bare gjort så de ikk kørte.... hvad følelse ville du ha? nægter at tro på at du ville være kold og sige at det ikk var din skyld.. som det jo på en måde ikk var... men KU du ha forhindret det?

det er jo ikk kun personen med skaden du på en måde kan redde... men oz resten af din vens liv...

• #15   5. jun 2010 Lars E enig med headset.. Gør jeg selv..

Dennis D Kunne ikke være mere enig..!

• #16   5. jun 2010 Mads P
    Der er jeg uenig, jeg er heller ikke ukoncentreret hvis der sidder en passagér med mig i bilen og taler.. Det er samme i min verden..

Det der udgør faremomenter ved mobiltelefoni (specielt sms-skriveri), er at folk fjerner fokus fra vejen.. Derudover skal folk bruge 1 hånd på rattet, og 1 på gearstangen - hvad skal så holde mobilen? Jeg har da selv præsteret at styre med knæet osv. - men er stoppet pga. man slet ikke har styr på bil eller noget som helst smiley

Jeg skal ikke spille engel, men jeg er begyndt at tænke mig om! smiley

• #17   5. jun 2010 det signere ikke mig. hvis folk har haft kortet og har mistet det ja så kan de jo sikkert godt køre bil og så er det jo deres egen problem hvis de bliver stoppet eller eller laver en skade

• #18   6. jun 2010 ok... men diverse undersøgelser mener jeg har vist at det er ligemeget om man har telefonen i øret eller i headset

• #19   6. jun 2010 Det er noget svineri at folk kører rundt uden kort. Der er jo en grund til at de har mistet det.

Og så synes jeg det er helt ufatteligt så mange man ser køre rundt og snakker i mobil under kørsel...

• #20   6. jun 2010 Bo du er jo gal i låget.... hvis en idiot laver en skade på dig og han ikk har et pap.... hvem skal så betale dine livsvarige meen?

• #21   6. jun 2010 det forsikringsselskab som bilen er forsikkert i skal gå ind og betale for skader og så er det deres problen at opkræve pengende af føren af bilen

• #22   6. jun 2010 Mener nu stadig det at folk har haft kørekort og har mistet det <b> (der er en grund til de har mistet det) </b> , giver "dem" da ikke retten til at køre bil uden kortet eller tager jeg fejl???
    Ja de må tage bøden når de bliver stoppet men der skulle det så gælde at bilen blev taget i politiets varetægt..!
    <b> ellers er det vel bare at køre videre.. </b>

Et par stop af politiet så er kørekortet betalt så hvorfor køre uden??? Min mening..

Det skal lige pointeres at de 2 jeg kender ikke er venner men bekendte..

• #23   6. jun 2010 sgu da ikk hvis føren ikk føre bilen på lovlig vis!!!!!! det er jo det samme som hvis du ikk betaler regningen til forsikringen... så er der ingen dækning... alt dækning gælder KUN hvis du har lovligt førebevis... som det hedder..

• #24   6. jun 2010 jeg vil stadig sige at kan du redde andre folks liv uden du ved det... så gør det... fuck om dine bekendte bliver sure/fornærmet...

• #25   6. jun 2010 Det er heldigvis en almindelig misforståelse at forsikringen ikke gælder, og at skylden altid bliver lagt på ham som kører uden kørekort og kommer ud for et uheld.

Den lovpligtige forsikring gælder ALTID, og det eneste de kan bruge som argument for at frafalde dækningen og kræve regres, er grov uagtsomhed - og det regnes mangel på kørekort IKKE som.
    Det er altså din opførsel i trafikken som skal kunne påvises som grov uagtsom, og samtidigt skal være årsag til ulykken...

Skyldsspørgsmål afgøres på nøjegtig samme måde som normalt - ved vurdering eventuelt understøttet af vidner og tekniske beviser. Mangel på kørekort har igen INGEN som helst betydning for den afgørelse.

Folk der mener jeg tager fejl, skal være velkomne til at fremstille beviser for det modsatte - beviser som er specifikke og relevante.

Følgende links er godt nok fra motorcykelgalleri, men debatten er nøjagtigt den samme.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=142285

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=140246

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=140191

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=140015

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=138686

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=138421

Personligt er jeg en af dem der selv har kørt rundt uden kørekort i 6 mdr da det var frakendt og ligesom så mange andre, har jeg aldrig lavet en skade eller været til fare for andre med hverken min bil eller MC.
    Mit kørekort var frakendt for baghjulskørsel på vej opad en bakke med 70km/t uden et eneste køretøj / person / hund / sidevej / kat / papegøje eller gekko i nærheden - gør det så mig til en ringere bilist eller motorcyklist og fortjener jeg så 6 måneder i brummen eller at blive anmeldt af den årsag?

Udover at man sidder og bliver forarget over at andre gør noget forkert, hvad er så lige årsagen til at nogle af jer mener man skal meldes for det?

Der er jo absolut INGEN forskel på at køre uden kørekort, at knævre i mobiltelefon eller skrive SMS'er, eller for den sags skyld mangle en baglygtepære, eller glemme at slukke sit lange lys når man møder en modkørende i natten, eller køre 20km/t for stærkt.
    Det er altsammen lovovertrædelser, og allesammen er takseret til forskellige straffe - fra 500 kroner til 5000 kroner eller klip eller whatever. Lad politiet ordne den slags i stedet for at sidde og spille så pisse hellige.
    Jeg vil da f.eks påstå at man er væsentligt mere til fare for trafikken med en bil der er tunet 150%, lorte eftermonterede Xenon forlygter som kategorisk blænder alt og alle der vover at se i deres retning, eller kina lorte baglygter som man ikke kan se i dagslys, eller for den sags skyld lorte fucking kina bagpotter som larmer så meget at ejeren af bilen ikke kan høre et udrykningskøretøj - men vil i melde de folk til politiet?

Er i måske endda selv i en eller flere af de grupper mennesker?

Melder i jer selv til politiet nu så?

Spritbilister mener jeg personligt aldrig skulle have kørekort igen, for det er ca den største fare for andre man overhovedet kan være.

• #26   6. jun 2010 nej siger ikke at det giver dem ret til at køre jeg siger bare at det ikke er noget der genere mig. det er den enkles egen problem ikke mit. hvis folk har mistet kortet ved fart ja så kan de jo sikkert godt køre bil. alle har på et heller ander tidspunkt kørt forstærkt. der er bare nogle der er heldige aldrig og blive taget.

• #27   6. jun 2010 Kunne poste dem her inde da de er bruger her inde men det ville jo være udhæng af personer hvilket ikke er lovligt her på BilGalleri

Den ene bytter bil så han undgår at betale forsikring på bilen "de" obligatioriske 3uger's forsikring i sælgers navn <b> det er mere forkastelig end køre i sit eget navn..! Hvor ligger den så med ansvaret??

• #28   6. jun 2010 Hvorfor?

• #29   6. jun 2010 Jer som synes et headset er iorden - i har da slet ikke forstået de undersøgelser der er lavet om den slags.

Det er selve samtalen der udgør en fare da den trækker fokus væk fra kørslen - uanset om det er headset, håndholdt, youghurtbæger med snore i eller røgsignaler du bruger.

• #30   6. jun 2010 har man en gang erhvervet kørekort ja så kan man sku sikkert godt køre bil og jeg tror bestemt ikke på at dem der køre uden kort opføre sig være i trafiken end dem med kort. jeg vil endda tro at nogle af dem køre pænere for at undgå og blive stoppet igen

• #31   6. jun 2010 Sajmon

ja det ville jeg også mene

• #32   6. jun 2010 ja Bo alle køre for stærkt... dem som siger nej LYVER!!!! ved selv at jeg gør det hver dag... MEN det er dog kun i tilfælde af at vejen er fir min. 500 m frem... nok er jeg bidt af fart.. men jeg har gu stadig grænser.... at køre ca 100 på landevejen er jo nærmest meget normalt så det kommer jeg stort set aldrig under...

• #33   6. jun 2010 Bo P - Ja jeg kører som jeg plejer - ifølge reglerne, hensynsfuldt, ikke for hurtigt og ikke for tæt.

Jeg har svært ved at se at en enkelt lille fejltagelse som allerede har kostet mig en masse, kan få folk så meget op af stolen.

• #34   6. jun 2010 Bo... ja det er jo langt fra utænkeligt... men det er jo ikk for sjov skyld at man betaler i dyre domme for lortet... det er jo ingen gave at få taget kortet.... det er jo en straf...

• #35   6. jun 2010 jeg fik engang en GIGA sviner fordi en ven mente at han SAGTENS ku køre hjem på en kasse øl... det ville jeg så ikk tillade så jeg tog nøglen fra hans jakke... fuck han var sur... men dagen efter ku han godt se logikken i det....

• #36   6. jun 2010 u&#477;p&#633;&#477;&#652; &#477;&#647;pu&#477;&#652;&#623;o u&#477;p &#633;&#477; &#647;&#477;p &#477;&#633;&#592;q &#633;&#477;u&#477;&#623; &#387;&#477;&#638; = jeg mener bare det er den omvendte verden..

Hvad skal man med kørekort hvis <b> ALLE </b> som har mistet det må køre uden? Gælder det så også dem der er begyndt og aldrig har fået det? De kan vel også køre bil på sin vis??

Det vil sige et udenlandsk kørekort også ville gælde her hjemme? Det er så ikke altid tilfældet. Det er påkrævet en bestået dansk teori prøve og en køreprøve, for at må føre bil i danmark..!

<b> Det ville sige går jeg hen og mister mit kørekort imorgen så må jeg køre i over morgen???? DET GIVER JO SLET INGEN MENING DET DU SKRIVER
    Sajmon™

• #37   6. jun 2010 så det kan godt være de bliver møg sure på tidspunktet.. men de er sikkert gode nok dagen efter

• #38   6. jun 2010 jeg er meget stor modstander af spirtus kørsel prøvede engang at stoppe en kammerat men det endte med at han kørte mig ned da jeg prøvede og åbne motorhjelmen for at fjerne stikket til tændspolen og jeg var sygemeldt i en uge med ondt i knæet

• #39   6. jun 2010 Bo... derfor tage nøgle inden han kommer i bilen hehe så sker sådan noget ikke!!!!

• #40   6. jun 2010 Hey BG - du fatter så slet ikke pointen kan jeg se...

Jeg siger ingen steder at det burde være lovligt at køre uden kørekort. Kan du se det nogen steder?

Nej det kan du jo rent faktisk ikke, vel?

Men i stedet for at sidde og brænde helt sammen fordi der kører nogle folk rundt uden kørekort, burde du så ikke melde dem der reelt set er til fare for andre FØRST?

Komisk nok er det altid nemmere at udtrykke sin påtagede holdning på et forum, i stedet for virkelig at gøre en forskel i verden ved at udleve den selvsamme holdning.

• #41   6. jun 2010 Sajmon...

nemlig... groft sagt stik svinet i ryggen... han har intet at gøre bag et rat uden pap.... der er jo en grund til at man skal tage det!!!!!!!!

• #42   6. jun 2010 Nårh.. fik bare det indtryk af dine beskeder sorry det var ikke ment som et angreb eller noget i den stil misforstod bare sorry.:!

• #43   6. jun 2010 ingen grund til at "undskylde"... da det er text er det kk helt så let at høre hvad folk mener da tryk på ord jo gør meget hehe

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #44   6. jun 2010 de er jo ikke mere til fare end andre billister. til gengæld mener jeg at straffen hvis de blev stoppet uden kort skulle kunne være konfiskering af køretøjet i grove tilfælde...der er jo folk der gang på gang bliver stoppet for sprit og bare kører videre alligevel selvom det er udsat så tit at de aldrig får det igen.
    men man kan åbenbart sagtens køre rundt uden. pt har jeg kørt bil i 9 år og jeg er aldrig blevet stoppet af politiet. men man skal nok passe meget på for de tjekker vel også efter hvis man bliver taget i fotokontrollen.
    men jeg ville tilgengæld blive mega pissed off hvis en uden kørekort kørte ens familie ned

• #45   6. jun 2010 Steffen M Jeg har kørt i 16år og kun stoppet 2 gange, første gang var op til påske tiden (påske ratzzia) og anden gang pga. lyset var forkert indstillet.

Dennis D yes selvfølgelig kan det hurtigt blive misforstået ved "tekst"

• #46   6. jun 2010 BG... Du tuder lige lovlig meget... Hvis folk har haft kortet og kan køre, så er det sgu da ikke noget stort problem, at de lige tager en tur i ny og næ... Hvad har du lige ondt i røven over?!

• #47   29. aug 2010 Hvorfor har man altid mere travlt med andre end en selv ?

• #48   26. sep 2010 døds straf på stedet- DET ER JO DET VÆRSTE DER KAN SKE !!!!!

• #49   26. sep 2010 oliver s S
    Er sgu enig..

• #50   26. sep 2010 så skal vi jo alla sammen henrattes, for vi har jo alle sammen på et eller ander tispunkt, gjort noget ulovligt. og dem der ikke vil indrømme det, de er fulde af løgn

Kommentér på:
Folk der køre uden kørekort??

Annonce