Hvad sker der med ældre brugte biler? Hvad sker der med ældre brugte biler?
Hva' så BG!
Har lige købt mig en nyere brugt bil, og jeg gav selvfølgelig min gamle i byt,
Det var en MitsMitsubishi lancer fra 2011. I den anledning kom jeg til at snakke med en af mine kolleger hvad der egentligt sker med de ældre brugte biler forhandlere tager i byt,
Min gamle bil var jo ikke en smadderkasse eller rustbunke. Men den var selvfølgelig en ældre sag.
Det er meget sjældent jeg ser biler fra 2008 og opefter hos de større forhandlere, det er altid de finere og nyere brugte biler fra 2014 til 2020.
Min teori var at de biler der ikke var pæne nok til blive solgt hos forhandleren ryger til auktion/eksport. Siden i mit hoved giver det mest mening.
Nogen kloge hoveder her der har noget viden eller erfaring med det? Kunne sgu' være interessant nok at finde ud af.
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 654
Ellers kan de sælges til lidt mindre forhandlere som gør i billigere biler som så igen sælger dem til en eller anden person som måske bare lige skal have noget som kan køre indtil næste syn
feb 2018
Følger: 5 Emner: 6 Svar: 21
Eller om det er en lukket handel mellem forhandlere og hvem der nu står for eksporten.
Tak for svaret
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 853
Der ryger også en del biler på auktion men den slags foregår i dag oftest online, der er vel ikke mere end 4-5 fysiske bilauktionshuse tilbage i Danmark.
Nu kan man som forhandler ikke, som tidligere selvanmelde de biler man vil eksportere, hvilket betyder at en forhandler ikke længere skal regne med at få 25.000 tilbage fra SKAT når han vil eksportere en 22 år gammel Ford Focus .
Desuden skal exportbiler være nysynede inden de ryger ud af landet .
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.051
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.290
Der skal jo også være noget som folk som Michel Lotito kan spise:
"Michel Lotito fik ikke sit tilnavn "Monsieur Mangetout" (Hr. Spiser Alt) for ingenting. Den franske jernmand spiste fx 18 motorcykler, 15 indkøbsvogne, syv fjernsyn, to senge, en computer og et lille Cessna-fly i sin levetid"
https://mmm.dk/15-bizarre-guinness-rekorder.1174.html
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.042
kunne ringe til eksempel størrer forhandlere i Silkeborg og måske kunne få et tilbud på 4-5 biler på samme bud REN ENGRO til en rigtig lav pris.
Der er jo ingen private der køber biler og bytter deres gamle kasse med 110% gevinst.
Forhandlerne tjener det de skal på din gamle bil og kan sagtens skyde den videre til en kollega hvis den ikke lige passer i deres program, og tror også de kan sende den videre til et mindre beløb end de gav dig.
Jeg var engang ude og hente en bil ved et værksted for et værksted.
Til salgs skiltet stod i bilen med nysynet til 38.000 kr.
jeg skulle hente den så vi kunne gå den igennem.
engroprisen endte på 8.000 kr
men vi skulle jo så selv syne den og servicere inden videresalg.
En forhandler kan jo også registrere et tab, ligesom andre erhvervs grupper.
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.278
og køber dem brugt
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.425
der er masser af annoncer på Facebook Marketplace, gul og gratis eller dba med folk der køber biler til eksport
Dog skal du nok være indstillet på, at de kommer når det passer dem.
De samler sammen og henter et helt læs af gangen. Om de betaler når de køber eller først ved afhentningen er jeg dog i tvivl om. Derudover er det særligt Toyota og andre mærker der kører mange af de er interesserede i
vores gamle Avensis blev indbyttet til en nyere Clio, og den blev efter få dage afhentet, synet og eksporteret ud af landet
vores gamle campingvogn blev i april solgt til en opkøber via forhandleren vi byttede den ind ved. Den stod der altså stadig da jeg var ude med den nye i sidste uge til noget garanti reparation
Hvad sker der med ældre brugte biler?