2.047 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Nicklas H
Nicklas H
Følger: 5 Emner: 6 Svar: 21

Hvad sker der med ældre brugte biler? Hvad sker der med ældre brugte biler?

Hva' så BG!

Har lige købt mig en nyere brugt bil, og jeg gav selvfølgelig min gamle i byt,
Det var en MitsMitsubishi lancer fra 2011. I den anledning kom jeg til at snakke med en af mine kolleger hvad der egentligt sker med de ældre brugte biler forhandlere tager i byt,
Min gamle bil var jo ikke en smadderkasse eller rustbunke. Men den var selvfølgelig en ældre sag.
Det er meget sjældent jeg ser biler fra 2008 og opefter hos de større forhandlere, det er altid de finere og nyere brugte biler fra 2014 til 2020.

Min teori var at de biler der ikke var pæne nok til blive solgt hos forhandleren ryger til auktion/eksport. Siden i mit hoved giver det mest mening.

Nogen kloge hoveder her der har noget viden eller erfaring med det? Kunne sgu' være interessant nok at finde ud af.

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad sker der med ældre brugte biler?
  • #2   20. aug 2021 Ja ældre biler der tages i bytte sælges videre enten til eksport enten Afrika eller Baltikum der kan være en “fornuftig” afgift retur ved eksport på udvalgte biler

Ellers kan de sælges til lidt mindre forhandlere som gør i billigere biler som så igen sælger dem til en eller anden person som måske bare lige skal have noget som kan køre indtil næste syn

• Nicklas H
    Nicklas H Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 5 Emner: 6 Svar: 21
    #3   20. aug 2021 #2 Ja tænkte det nok. Gad vide om man kunne hive lidt flere penge ud af sin brugte bil ved at sælge den som eksport som du siger, lidt penge for eksport også refusion på afgiften.
    Eller om det er en lukket handel mellem forhandlere og hvem der nu står for eksporten.

Tak for svaret smiley

• #4   20. aug 2021 Der findes stadig forhandlere der sælger biler til 20-50.000 kroner. Ofte forhandlere der har deres eget lille værksted tilknyttet og hvor bilhandel ofte spiller en mindre rolle i forretningen .

Der ryger også en del biler på auktion men den slags foregår i dag oftest online, der er vel ikke mere end 4-5 fysiske bilauktionshuse tilbage i Danmark.

Nu kan man som forhandler ikke, som tidligere selvanmelde de biler man vil eksportere, hvilket betyder at en forhandler ikke længere skal regne med at få 25.000 tilbage fra SKAT når han vil eksportere en 22 år gammel Ford Focus .

Desuden skal exportbiler være nysynede inden de ryger ud af landet .

• #5   20. aug 2021 ruger på auktion hvor andre registrerede bruger kan handle på dem. Forhandler skal jo give garanti på en brugt bil. så kan give noget besvær med så gamle biler

• #6   20. aug 2021 Det er fredag.. kan ikke lade være.
    Der skal jo også være noget som folk som Michel Lotito kan spise:
    "Michel Lotito fik ikke sit tilnavn "Monsieur Mangetout" (Hr. Spiser Alt) for ingenting. Den franske jernmand spiste fx 18 motorcykler, 15 indkøbsvogne, syv fjernsyn, to senge, en computer og et lille Cessna-fly i sin levetid"
    https://mmm.dk/15-bizarre-guinness-rekorder.1174.html

• #7   20. aug 2021 Jeg ved da at mindre autoværksteder med beskeden bilhandler også ringer imellem hinanden, det gjorde jeg i tidernes morgen.
    kunne ringe til eksempel størrer forhandlere i Silkeborg og måske kunne få et tilbud på 4-5 biler på samme bud REN ENGRO til en rigtig lav pris.
    Der er jo ingen private der køber biler og bytter deres gamle kasse med 110% gevinst.
    Forhandlerne tjener det de skal på din gamle bil og kan sagtens skyde den videre til en kollega hvis den ikke lige passer i deres program, og tror også de kan sende den videre til et mindre beløb end de gav dig.

Jeg var engang ude og hente en bil ved et værksted for et værksted.
    Til salgs skiltet stod i bilen med nysynet til 38.000 kr.
    jeg skulle hente den så vi kunne gå den igennem.
    engroprisen endte på 8.000 kr
    men vi skulle jo så selv syne den og servicere inden videresalg.

En forhandler kan jo også registrere et tab, ligesom andre erhvervs grupper.

• #8   20. aug 2021 ældre biler bliver solgt til dem, der ikke gider bruge en formue på ny bil

og køber dem brugt

• #9   20. aug 2021 #3
    der er masser af annoncer på Facebook Marketplace, gul og gratis eller dba med folk der køber biler til eksport

Dog skal du nok være indstillet på, at de kommer når det passer dem.
    De samler sammen og henter et helt læs af gangen. Om de betaler når de køber eller først ved afhentningen er jeg dog i tvivl om. Derudover er det særligt Toyota og andre mærker der kører mange af de er interesserede i

vores gamle Avensis blev indbyttet til en nyere Clio, og den blev efter få dage afhentet, synet og eksporteret ud af landet

vores gamle campingvogn blev i april solgt til en opkøber via forhandleren vi byttede den ind ved. Den stod der altså stadig da jeg var ude med den nye i sidste uge til noget garanti reparation

Kommentér på:
Hvad sker der med ældre brugte biler?

Annonce