{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.104 visninger | Oprettet:

Volvo der ruster. Holland? {{forumTopicSubject}}

hej. nogle der ved om de hollandske Volvo'er er noget lort som bare ruster. der er lavet mange af dem. men sjældent til salg.? tænker 400 serien 440-460.

det er nok en skrot kasse. men hvad med motor det er jo en Renault. nogle problemer. og nogle ting man skal være opmærksom på med sådan en 440? smiley tænker bla svagheder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo der ruster. Holland?
  • #1   6. feb 2022 De er jo omkring 30 år gamle ?
    Derfor er det vel ikke mærkeligt at det er sjældent de er til salg ?




  • #2   6. feb 2022 ej det jo noget pjat at sige. jeg har bare hørt at de hollandske Volvo'er er ultra ringe med rust. en Volvo Amazon eller 240 de fejler da Ingenting de kan have lidt knups her og der i skærme osv. men ikke gennem tæret som 400 serien gør? vil bare vide hvor slemme de er. for det er da sært man ikke ser nogle af dem. man kan altid finde ældre Volvo'er til salg. men ikke 400 serien. så er det endten fordi folk elsker dem og beholder dem for altid. eller de er end på lossepladsen fordi de har meget rust så det umuligt at lave også spilde tid på smiley bare hvis nogle kendte til dem. og havde en idé med rusten på dem.

    og gerne andre svagheder ved dem. Evt den motor. elektrisk?
    mvh


  • #4   6. feb 2022 #3 okay. det er noget skrammel. men tak smiley kender du til andre svagheder på den.

    har du Evt haft en smiley


  • #5   6. feb 2022 Jeg tror ikke nogensinde at Volvo 440/460/480 serien opnår kultstatus . Lige så lidt som 3 serien som Volvo vist helst ser går i glemmebogen ( sammen med 4 serien ) .

  • #6   6. feb 2022 det kan godt være. måske 480 turbo'en gør? men jeg synes det er en meget fin lille bil smiley kan godt være man skal holde sig væk fra dem. de er ret populære i Holland stadigvæk smiley

    men overvejer at købe en.? men ikke meget værd hvis den forsvinder og kun hjul står tilbage en dag. smiley


  • #7   6. feb 2022 https://www.tjekbil.dk/nummerplade/AN75629/overblik Her er en af de sidste 3 serier til salg - måske det kunne interessere dig ?


    Kender intet til bilen, men kan den den komme ud at køre igen bliver den med ret stor sandsynlighed den sidste i Danmark i den årgang/model ! https://www.dba.dk/volvo-343-14-benzin-1978/id-1086992727/


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 312
    #8   6. feb 2022 Det er vel lidt det samme som når de smider en renault motor i en mercedes. Altså så lad da vær.

  • #9   6. feb 2022 nogle Renault motor er da fine nok. men enig i at Renault er lorte biler.
    men ok. smiley


  • #10   6. feb 2022 Volvo 240 rustede da helt vildt, jeg har haft flere af dem og de kæmpede da alle helt ekstremt med rust.

  • #11   6. feb 2022 ja men alligevel en solid bil. de er jo ikke udødelige. men I forhold til mange andre bil mærke. bla japaner. tysker. minus Mercedes de er iorden smiley så er 240 udmærket.


  • #12   6. feb 2022 I gamle dage levede en Volvo nemt 20-30 år som hverdagsbil .

    Så indførte man periodesyn og så forsvandt 95 % af Volvoer ( og mange andre bilmodeller der var var over 20 år gamle ) inden for en meget kort årrække - så gode var de heller ikke!!!!

    Volvo 140 og 240 serien rustede helt vildt, jeg var på et reservedelslager ( Veng ) midt i 80' erne og der lå pladedele nok til at genopbygge tusindvis af Volvo Amazon, 140 og 240 serien .

    I dag er salget af pladedele faldet til en brøkdel af fortidens salg - for ikke ret mange gider flække en gammel bil sammen der skal synes og måske skrottes inden for et år eller to . Før periodesyn blev indført lappede man bilerne sammen mere og ofte mindre proffesionelt .


  • #13   6. feb 2022 nej det er rigtig. Volvo er ikke særlig solid sådan set... men bedre end så mange andre. 1st modeller Volvo er rigtig stærke. engelsk biler er stærkere i metallet end Volvo. og Saab naturligvis også bedre. samt amerikanske luksus vogne. det er noget der holder smiley

    men hvis 400 serien. (440) ruster ligesom en Renault. eller japaner. så er det også ret træls. smiley tænke tænke.


  • #14   6. feb 2022 Undskyld mig : Men mig bekendt er der en producent der skiller sig negativt ud når det gælder rust og det er biler fra VAG . Jeg sælger nærmest kun dørpaneler til VAG produkter : Skoda Octavia, VW Passat og VW Golf . Nå jo - så er der Mazda 6 af første generation der ret hurtigt fik brug for bageste skærmkanter og dørpaneler .

    Franske biler bliver i dag lige så gamle som deres tyske og japanske konkurrenter og har nærmest ingen rustproblemer, men lige så overvurderede VAG produkter er, lige så undervurderede er bilmodeller fra Frankrig .

    Tingene så muligvis anderledes ud dengang man kunne købe en fabriksny Renault 19, Volvo 440 eller VW Vento .

    Jeg ved godt der sidder nogle 20 årige mekanikker lærlinge herinde der mener det modsatte .


  • #15   6. feb 2022 hehe nu var det 1st generation Volvo. de er meget stærke. det betyder ikke alle mærkes 1st model.... skrev også at tyske biler er noget skrammel smiley minus Mercedes det er det eneste der dur derfra. og alle gamle japaner lugter af rust fra fabrikken. det er slemt. men mekanisk er de fantastiske. kun de japanske smiley

    jeg er helt enig i at de franske nye biler er noget af det bedre man køber. desuden sider der rigtig mange franske motor i mange andre bil mærker.
    men jeg skal sørme ikke eje noget nyere en fra 00'erne. kvaliteten er virkelig ændre sig. ja negativt! så det næsten ligemeget hvilken ringe bil i fortiden der findes. den ville være bedre kvalitets messigt smiley

    gamle ting er bedre end nyt. der kan folk mene hvad de vil. men det er fakta. dog er der få undtagelser med rusten. men der er skam også mange nye biler der ruster af H til.
    det ærgerlige har jo så ramt den meget billige Volvo 440. det er hvad der sker når alt skal på samlebånd og klappes sammen til billig pris alligevel udmærket. meeenn. den er skeptisk med 440. jeg synes ellers det er en flot bil.
    den køre langt på literen smiley og billig afgift og forsikring. snart veteran jo.

    hvor er de 20 årig lærling? og hvad skal vi bruge dem til. børn ved ingenting de er opslugt af alt nyt er godt selvom det er lort.


  • #16   6. feb 2022 Det jo meget gamle biler 440 og 460 blev sidst lavet i 1995 .
    Ergo ville de være MINDST 27 år gamle smiley .

    https://bilmodel.dk/Biler/Volvo/


  • #17   6. feb 2022 selvfølgelig. meeenn ikke meget gammel da smiley det bliver det nyeste for mig. men er den god. når den er bygget billigt i Holland. det er lidt svært at finde ud af. kunne være nogle med erfaringer herinde. det kan jo være en mandags produktion.
    der er jo alligevel lavet: 385.000. stk det er en pæn slat. for en bil man ikke ser.


  • #18   6. feb 2022 Hvad med S40, som jo også blev bygget i Holland (ihverfald de første årgange). Synes det virker som en langt mere moderne bil ift. 400-serien, og så vidt jeg husker var rust ikke det store problem med dem.

  • #19   6. feb 2022 ja det rigtig den blev også bygget der. men den er ikke lige min stil. (grim for 00'er agtig) men tror faktisk den er udmærket udover normal svagheder som biler har. det Google jeg da for ikke længe siden. men den er selvfølgelig også det nyere så måske de har forbedret sig på fabrikken i Holland (nedcar). smiley
    men angående Volvo 440 så er det også MK1 ikke den runde model start 90'er.

    men tak for buddet smiley kender godt alle Volvo'er. smiley hehe


  • #20   8. feb 2022 #17
    Synes du ikke 27 år er meget for en bil? smiley .
    Din saab er da fra 2002 smiley


  • #21   8. feb 2022 nej. 40 år er gammel.
    ja min 9-5 er også for ny. den skal udskiftes. er lige blevet solgt. men fantastisk bil. den er bare for dyr i vægtafgift 6500 årligt. når man kun køre 3-4000km om året. så derfor den skal afsted. forsikring koster også 5000.


  • #22   8. feb 2022 jeg har kigget på den Volvo længe og fandt nogle sider. BilBasen der snakkede om modellen. og Holland omtale. bilen er ellers iorden. de ruster i bag skærme. uanset hvad. men resten skulle holde. hvis man passer på bilen. og er obs på utætte vinduer. den jeg har fundet er som ny. uden noget rust. 2 små bobler i den ene bagskærm.
    så jeg er besluttet på at købe den nu! mange skriver den ikke er så ringe som den bliver omtalt. det er jo en billig model blev der sagt smiley ja ja fair nok. jeg tager chancen. glæd jer til galleri.

    jeg er besluttet og køber den. smiley


    svagheder:

    bagskærme rust. uanset hvad. kan ikke undgåes.

    front og bag vindue liste. kan være utæt. fra fabrikken. trænger vand ind og ruster bund. 440 og 460. ikke 480? men tror det er alle 400 serien. bagrude utæt så vand i bagerum. så det ødelægger hjul kasser. og tårne. så det er det man skal være ops på.

    central lås. og el ruder kan drille.


    motor og gearkasse er fejlfri bum stærk. så ikke noget der.


  • #23   9. feb 2022 Jeg har haft 7 stk. Volvo, fra 240 til C70, og generelt er det driftssikre biler. Og rust er mest noget der er et problem med de ældre, fra før de blev galvaniseret. Allerede fra 740 synes jeg at de blev meget bedre mht. rust.

    De kan godt være dyre i reservedele, ved dog ikke hvor slemt det er med 400-serien.


  • #24   9. feb 2022 ok. det er jo svensk. det er pålidelig biler. det er de jo kendt for. smiley var bare skeptisk over for denne 400 serie. men det viser sig vist at være en fin en. ikke den bedste. men det er heller ikke meningen. det er jo en billigere lille Volvo. så man skal ikke forvente den holder 20+ år hverdags kørsel. og en 3-400km hvis man er heldig. så er den nok helt død efter det. den kostede i 1989. ca 220.000 helt ny.


    fra rust. til ikke rust. og rust igen. har du set XC90 shit noget lort få år gammel og masser af rust. det er ikke blevet godt af at kineserne har overtaget. så ser jeg den hollandske volvo meget bedre. den er nok bedre end noget anden japaner fra den tid.? måske. finder jeg ud af. dele ser rigtig billige ud. men lidt svære at opsnuse. smiley

    men jeg tænker også det nok skal gå. 400 serie er helt klart langt bedre end de nye Volvo kineser. det er godt nok ringe. søg bare på Google Volvo XC90 rust. det er sku lidt for slemt. på få år. og ny prisen er jo ikke billig.... absolut ikke et mærke der er penge værd mere. det værste rust pis er nok kineser Volvo'er. hvis vi snakker hele Volvo historien.

    og vil passe godt på den Volvo 440 som jeg vil købe. så tror jeg den holder længe. det handler jo i sidste ende om hvor godt man passer på sin bil. vask den grundigt tit.


  • #25   9. feb 2022 Jeg har haft to familiemedlemmer og en ven som havde 440/460 og de var ganske tilfredse.

    Jeg kender ikke rigtigt noget til de nye, min sidste Volvo var en 2000 C70 T5 cabrio og den havde en del elfejl som mine ældre Volvo'er aldrig døjede med. Den jeg var mest glad for var nok 850.

    Sådan helt generelt var min oplevelse at en del begyndte at være slidt og skulle udskiftes omkring de 300.000 km. Drivlinjen kan sagtens køre mere, men der kommer sliddele som ikke var helt billige.


  • #26   9. feb 2022 Volvo 440, er det ikke dem med den underlige rem gearkasse?

  • #27   9. feb 2022 #14 nu er vag heller ikke lige mig, men tror du ikke det er pga det eksem som mange af deres modeller lider ad på bagklappen, hjelmen m.v.

    Ved det ikke, men spekulere bare


  • #28   9. feb 2022 #25 tak Carsten smiley

    #26 casper. hehe nej. det er daf Volvo'en du tænker på. det er en 70'er. Volvo 66 hedder den vist. det er Vario gear kasse. faktisk genialt opfindelse fra daf.


  • #29   9. feb 2022 Ja det er rigitg smiley

    Men ved ikke helt om jeg er enig i at det var en genial opfindelse.

    Har hørt rigitg meget lort om de biler og den gearkasse, men har aldrig hverken set eller prøvet en selv


  • #30   9. feb 2022 hehe. jeg har kun set 1. engang for mange år siden. det er en rigtig billige bil at anskaffe sig idag? ingen penge værd???.
    Tror det er resten af bilen der er noget skrald. men gearkassen er vist meget pålidelig. det er en simpelt system. de blev vist brugt til rally? de burde nok have gået videre med det. der er ingen vedligeholdelse ved det udover belt skifte. så helt sikkert en genial opfindelse. de brugte det også i lastbiler. det var meget stærk system. stærkere end alm automat gearkasse.


  • #31   9. feb 2022 yes det er Volvo 66 den hedder.

    https://youtu.be/bDzqLiWRkPM


  • #32   9. feb 2022 Nu kan jeg huske min den gamle (far) han blev Volvo og Renault forhandler efter hans Toyota forhandling stoppede og op igennem 90erne solgte de dælme mange 440/460 indtil de hollandske S40/V40 kom til
    Hvis du kan finde et eksemplar idag så vil det undre mig meget hvis der ikke er rust på den
    smiley God jagt


  • #33   9. feb 2022 #32 ok. men har fundet en rustfri 440. der er 2 bobler i venstre bagskærm.

  • #34   9. feb 2022 #33
    Fedt at du har fundet sådan en der er jo ikke for mange af dem

    Men fedt det lykkedes


  • #35   9. feb 2022 ja det også det. men jeg tænker den bliver købt i weekenden. synes det er en fed bil. den er jo også økonomisk at køre i. og billig i vægtafgift og forsikring. snart veteran. det er en 1989. 2 år mere.

  • #36   9. feb 2022 Ja hvis du vil have sådan en men pas nu på ikke smide for mange penge efter sådan en snart veteran - tænker ikke den bliver mere værd og en klassiker - 1989 Volvo 440 kender ikke km tallet men jeg ville ikke smide mere end 25 kilo for sådan en men så skal den også være ligeså pæn som du siger den er smiley

    Held og Lykke med vogntøjet


  • #37   9. feb 2022 hehe. den er virkelig som ny. den har kun gået 106.000km. 1 ejers. men de er døde. den er 100% som ny i lakken. og interiør. motor. ingen ridser eller skrammer. kun 2 bobler i den ene bagskærm. jeg handler lidt endnu. opgiver pris senere smiley

    jeg køber den heller ikke som en investering. der har jeg SAAB og knallerter smiley


  • #38   9. feb 2022 denne. har skrevet på den i snart 2 måneder nu. og har været og kigge på den også. så nu gør jeg det på søndag smiley

    profilbillede
  • #39   9. feb 2022 motor

    profilbillede
  • #40   9. feb 2022 bagenden

    profilbillede
  • #41   9. feb 2022 interiør

    profilbillede
  • #42   9. feb 2022 Ja 106.000 km er ikke meget
    Og fin ser den ud men mon ikke prisen kan presses nu det er et dødsbo


  • #43   9. feb 2022
    den står hos forhandler. nabo dertil er sønnen. smiley men sælges som privat.
    de vil også gerne af med den nu.


  • #45   13. feb 2022 ja det er den.
    ejerne er døden og sønnen vil gerne af med den.
    er til salg hos forhandler da sælger ikke har plads.


  • #46   13. feb 2022 Tillykke med den og husk at oprette den herinde på BG

  • #47   13. feb 2022 tak. yeps. skal lige hente den først hehe. kommer imorgen.

Kommentér på:
Volvo der ruster. Holland?

Annonce