Spørgsmål mht mekaniker og pris/knasthus?? {{forumTopicSubject}}
Peugeot 308
Min bil skulle til service og få skiftet bremser/skiver/klodser og skiftet tandrem+vandpumpe. 16000,- for de 3 ting. Mekanikeren siger så at der er lidt olie spild fra knasthuset? Men den mister ikke olietryk. Hvad er knasthuset? Og har det nogle betydning når den ikke mister noget tryk? Prisen for at få lavet det sidste lyder på ‘kun’ 7000.- da jeg allerede har tandremmen af, men ellers koster det 9000.-… så alt i alt 22.000,- hvis det skal skiftes også. Er det en normal pris for disse? Skal siges det er peugeot egen værksted. Alt i alt en mærelig oplevelse.. de kontakter mig halvanden uge efter lovet tid, glemmer at slette punkter fra tilbud jeg allerede har sagt nej til på mail, som fx bagvisker, som iøvrigt virker fin,osv. skal siges jeg ingen forstand har på bil, og er primært her for at søge hjælp og viden.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Og så sælger du bilen så snart den er færdig fra værksted. Peugeot er ikke hvad det har været. Eneste gode motor de har er deres 1.5diesel
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 851
Send bilen til et såkaldt frit værksted og få deres vurdering af hvad der skal laves på din bil ( Men undgå Skorstensgaard ) .
22.000 i reparationer ? Så ville jeg overveje om jeg ville ofre så mange penge på den eller om du bare skal sælge den nu som den er til en lavere pris ?
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.260
Tror der er lidt forskel på motorer som snyder.
I min verden var der motorbund hvor krank, stempler etc bor, oven på det sidder topstykket som er det cylindre støder op imod OG hvor knastakslerne bor. Endeligt er der så et ventildæksel øverst.
Men som jeg forstår det nu, er der vidst en fejl i min forståelse af topstykke:
Motorbund -> topstykke -> knasthus -> ventil dæksel
Ellers er der to forskellige ord for topstykkke (topstykke/knasthus).
Håber nogen der ved dette, er lidt nysgerrig på den her.
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.494
Men det er frygtelig meget der skal skilles ad ved skift af tandrem på 1.2 THP.
Et fint stykke arbejde for værkstedet.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
Der er mange ting der skal afmonteres udover tandremmen for at tætne knasthuset, så prisen er vel fair nok. Dog ikke billigt. Rent motormekanisk er der ikke umiddelbart nogen grund til at at få lavet reperationen, da det ofte er en lille utæthed der ikke plejer at spilde så meget olie, så det går ud over smøringen. Men til syn kan alt spild af væsker give en fejl, pga. Det miljømæssige i at dryppe olie i naturen. Derudover er der vel også en form for øget brandrisiko når man har olie i motorrummet.
mar 2022
Emner: 1 Svar: 2
Motoren er 1.6 blue hdi. Den er lige blevet synet for 2måneder siden, så enten er det en ny utæthed eller også er det meget lidt, men peugeot mekanikeren har opdaget det ved service og skrevet det på
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
mar 2022
Emner: 1 Svar: 2
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.651
Spørgsmål mht mekaniker og pris/knasthus??