{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.566 visninger | Oprettet:

VW UP piver i bremserne {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg købte en VW UP 2013 for godt og vel 2 måneder siden, og lige siden jeg købte den har den pivet hver gang jeg bremser.

Den piver dog kun ved nogle forskellige bremsestyrker. Altså alt afhængig af hvor meget jeg træder på bremsen. Men den er efterhånden ved at gøre det en del nu.

Jeg har haft alle dæk af og pustet bremserne igennem med trykluft. Dette hjalp ikke.

Der er fin belægning på de klodser der sidder på nu.

Kan det være at klodserne skal skiftes? Måske fordi de er af dårlig kvalitet? I så fald, hvilke bremseklodser skal man købe, som er af høj kvalitet?

Eller hvad kunne problemet ellers være?

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW UP piver i bremserne
  • #1   6. mar 2022 Det kan være dine klodser der er af for dårlig kvalitet , det kan være gliderne på dine calibre der skal smøres op?

Nu koster nye skiver til sådan en bil ikke mange penge, og måske har sælgeren/forhandleren undladt at skifte dem for at spare nu da den alligevel skulle sælges ?

Gamle skiver der er rillede som en gammel grammofonplade og nye klodser kan også få den til at hyle . Husk at på sådan en Up er det meget vigtigt at spænde skiverne med det rigtige moment, for ellers ødelægger man hjulnavet .

• #2   6. mar 2022 Flyt klodserne fra venstre side over i højre side. Det løser dit problem

Kommentér på:
VW UP piver i bremserne

Annonce