{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.814 visninger | Oprettet:

mikkel N
mikkel N
Tilmeldt:
21. aug 2004
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Der må da være en ford mekaniker!!! {{forumTopicSubject}}

Min Ford ka har snart kørt 60000km. Den er begyndt at sætte ud i tomgang,i eftersynbogen er der noget der hedder krumptaphus-ventilation-hvad betyder det.
Det næste spørsmål er, hvordan kontrollere man tomgangshastigheds-kontrolåbning,alså i gamle dage var der jo en tomgangsskrue på sådan en stødstangmotor men i dag er det hele jo automatisk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Der må da være en ford mekaniker!!!
  • Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 57
    #1   21. aug 2004 tror han mener at når du skifter dine tændrør så skifter du kablerne også... for hvis du kører med de nye tændrør og gamle kabler brænder tændrørene af.. på den måde..

  • mikkel N
    mikkel N Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #2   21. aug 2004 Det medtændrør og kabler har jeg lige skiftet men det hjalp ikke en skid ...ellers tak for hurtigheden med jeres svar.

  • #3   21. aug 2004 Så kan du la være med at købe en ford..

    Først.. Kender intet til ford men er mekaniker...

    Andet.. Fejl Og Reparationer Dagligt (men har du vel hørt)

    Krumtapsudluftning er som det lyder udluftning af krumtappen (oliedampe).. Men den sider som regel i ventildækslet og en slange går over til indsugnigen et sted.. Der sider en lile ventil inde i slangen der skal skiftes ved service på nogle biler.. ved ikke om Ford er iblandt.. Men hvis den er defekt eller stoppet kan den godt gå ud i tomgang.. Men burde bare gå dårligt..

    Du justere tmgangen mekanisk.. Der sider vel stadig en skrue ved gasspjældet et eller andet sted.. ellers er det at stramme speederkablet.. (coboyderytrick(comboytrick))


  • mikkel N
    mikkel N Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #4   21. aug 2004 Klæmint, du skriver at man kan justere tomgangen mekanisk,det kan ikke lade sig gøre fordi denne skrue er plomberet,og hvis man justere gas kablet begynder den at gå vildt underliget i tomgang.Og til Martin, den går i stå efter man har kørt med mange omdringer et stykke tid og gasser ned fks.ved et blinklys.

  • #5   22. aug 2004 Mikkel N, du har fuldstændig ret du kan ikke justere tomgangen og lad være med at fjerne noget der er plomberet eller justere kablet elle noget af det pjat, det eneste du får ud af det er kun flere problemer.
    Alle indsprøjtnings motore har en "IAC" ventil (idle air control valve), denne ventil sidder omkring spjældet og har som regel 2,3 eller 4 ledninger på den (alt efter hvad model det er), en IAC ventil styre hvor meget luft motoren får når den står i tomgang, hvis denne ventil er sodet kan den godt sidde fast og vil derfor ikke virke.
    (Dvs at motoren køre meget ujævn i tomgang og i de fleste tilfælde kan motoren overhovedet ikke holde tomgang)
    Afmonter denne ventil og rens den med noget karburator sprit og monter den igen, hvis det ikke virker at rense den bliver du nødt til at investere i en ny IAC ventil, det skal dog siges at den ikke er helt billig.


Kommentér på:
Der må da være en ford mekaniker!!!

Annonce