726 visninger
|
Oprettet:
Saxo Vts {{forumTopicSubject}}
Jeg går med tanken om at få anskaffet en Saxo vts. Men jeg er meget nysgerrig på hvad folks mening er om den, og om den er det værd?
Hvad har folk af erfaring med den?
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 74
Om jeg ville købe en i dag? Næh, der findes andre biler fra den årgang jeg hellere ville have.
mar 2022
Emner: 2 Svar: 1
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
generelt er Saxo vts en 15-25 år gammel bil, og mange af dem har været kørt hårdt. Sammenlignet med en moderne bil er indretning osv meget gammeldags
Der er både 8v og 16v modeller, og 16v modellerne er klart den mest kvikke og eftertragtede af de to.
Der er bare ikke mange tilbage som står i god stand og uden de har fået turen med masser af uoriginale dele og stumper
Husk at gennemgå bilen fuldstændig før køb og gerne med en mekaniker på råd. Forvent der kan være mange små fejl og ting der løbende skal laves på bilen
Derudover så regn med en god høj forsikringspræmie hvis du er ung og ny bilist
alternativer kunne være
106 GTI/rally
Clio RS (Williams)
Megane RS (Williams)
Fiesta st150
Colt turbo
feb 2005
Følger: 76 Følgere: 72 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 1.787
ville dog klart anbefale, en st150 som Rene hc skriver overover.. fucking fed bil, med så fedt træk. dejlig at køre lange ture i, og bare en solid bil og konge motor. der bare holder dagen lang, og er stabil
aug 2007
Følger: 10 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 384
Bare husk at tjekke for rust! Min én ejers 106 GTI med under 200 tusind km, har fået lidt nyt plade svejst i.
Saxo Vts