{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.434 visninger | Oprettet:

Daniel Ø
Daniel Ø
Tilmeldt:
19. dec 2022
Følgere: 24 Emner: 3 Svar: 10

Renault Grand Scenic 2018 -spørgsmål til radio menu og om skift til apple carplay {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har en Renault Grand Scenic fra 2018. Min udfordring er at den har præ installerede radio kanaler. Noget med DR kanaler som dukker op hver gang man starter bilen. Disse kanaler kører over DAB (eller noget som hedder simul-cast) og lyden falder hele tiden ud da forbindelsen til disse stationer forsvinder hele tiden). Jeg har ikke selv installeret dem. Det har været en demo bil så tror det er forhandleren som har kørt dem ind.

Det er mega irriterende og jeg kan ikke finde ud af at få fjernet dem. Jeg har kigget manualen for bilen igennem. Ingen hjælp. Jeg har rodet igennem systemet på bilens computer som i ser på billedet, men kan ingen stedet finde frem til at fjerne de her præ installerede kanaler. Jeg er ved at blive helt skør af det og har lidt opgivet at bruge radioen.

Jeg har også længe ønsket Apple car play da Renaults system er noget bras efter min mening. Er det muligt at lægge en anden firmware ind på systemet?

Hvis ingen ved hvad jeg kan gøre ved de ovenstående 2 spørgsmål, ved i så hvem jeg kan kontakte?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh.
Daniel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renault Grand Scenic 2018 -spørgsmål til radio menu og om skift til apple carplay
  • #1   19. dec 2022 Den skal min have version nr 3.3.16.64x for at aktivere apple carplay.

  • Daniel Ø
    Daniel Ø Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 24 Emner: 3 Svar: 10
    #2   19. dec 2022 Hej Kim

    Mange tak for dit svar. Så det du fortæller mig er at jeg skal opdatere firmware for at kunne aktivere Apple CarPlay? Ved du hvor jeg kan læse mere om det her?

    På forhånd mange tak for din hjælp.


  • Daniel Ø
    Daniel Ø Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 24 Emner: 3 Svar: 10
    #3   20. dec 2022 Hej igen. Bare se bort fra min seneste kommentar. Jeg har fundet ud af det med hensyn til Apple CarPlay

  • esben n
    esben n Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #4   7. jul 2023 Hej, fandt du ud af det med radioen heller tiden mister signal, står selv med samme problem , pisse irreterende, er der en løsning:)

  • Daniel Ø
    Daniel Ø Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 24 Emner: 3 Svar: 10
    #5   26. nov 2023 Hej.

    Nej desværre.. jeg fandt ikke ud af det.

    Jeg fik heller ikke fikset apple car play. Jeg skriver til renault Danmark.


  • Daniel Ø
    Daniel Ø Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 24 Emner: 3 Svar: 10
    #6   4. dec 2023 Nu fandt jeg ud af hvordan man fikser problemet med radioen. Renault har givet mig dette svar, som jeg kunne bruge:

    Hej igen Daniel,

    Teknisk support er vendt tilbage vedrørende radioen, og de foreslår at du nulstiller dit multimediesystem til fabriksindstillinger, da der ikke er andet de kan gøre. Din autoriserede Renault forhandler har også mulighed for at hjælpe dig med det hvis du hellere vil det.

    Gendan fabriksindstillinger
    Menu-> system-> muligheder (nederst til højre på skærmen) -> fabriksnulstilling / generelt
    genopretning

    Vi ønsker dig en god dag!

    Med venlig hilsen
    Miami
    Renault Kundeservice


Kommentér på:
Renault Grand Scenic 2018 -spørgsmål til radio menu og om skift til apple carplay

Annonce