{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.970 visninger | Oprettet:

God sjov første bil {{forumTopicSubject}}

Skal til at købe min første bil budgettet er 50.000kr (plus minus) den skal have nogle heste og være sjov at køre i. Må allermindst være golf størrelse.

Maksimalt 5000kr i ejerafgift
Maksimalt 250.000km
Maksimalt 14.000 i forsikring (med kasko og ansvar)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God sjov første bil
  • M T
    M T Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 118 Emner: 3 Svar: 22
    #1   26. dec 2023 Har en sjov Fiat 500 0,9 turbo kørt 200.000 km nysynet nye bremser hele vejen rundt nye dæk.

    Yderst velholdt marine blå og hold nu fast for bare 29.900 kr må du købe den??


  • #2   26. dec 2023 Du får nok ikke en specielt sjov bil hvis du ikke vil give mere i forsikring hvis du er nybegynder. Men det med forsikring er ret svært at skyde efter. Der kan forsikringernes hjemmesider bedre hjælpe dig.

  • #3   26. dec 2023 #2. En sjov bil betyder ikke nødvendigvis dyr forsikring.
    Der er jo en grund til at MX5 er en fantastisk bil at køre. Den har ikke specielt mange heste, men den ligger godt på vejen og det giver mere køreglæde end en 300+ hestes Tesla.

    Og som ny bilist har man ikke helt samme grundlag for at skulle have 300 heste fordi ens tidligere bil havde det. Man skal bare have en billig bil som man kan lave lidt ballade i. Og selv en Nissan Micra, Toyota Starlet og lignede er faktisk meget sjove biler hvis de får monteret en gevindundervogn som er justeret rigtigt, samt nogle gode dæk.


  • #4   26. dec 2023 peugeot 206 cc 2.0


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.890
    #5   26. dec 2023 Simpelt, en tids maskine og 30 år tilbage i tiden......

  • #6   27. dec 2023 #1 En Fiat der har rundet 200.000 lyder mest som sjov for mekanikeren..!

  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 22 Svar: 144
    #7   27. dec 2023 Min første bil var en Daihatsu Charade 4WD. Skidesjov men ikke ret mange hypper. Og man har håneretten til de fastkørte bilister i sneen. smiley

  • #8   27. dec 2023 #3 du har helt ret. Havde slet ikke tænkt den vej. Har endda selv haft en Starlet. Nok den gladeste bil jeg har haft smiley

  • #9   27. dec 2023 find en golf 4 gti turbo den var jeg sgu glad for den kørte fantastisk.
    den bedste bil jeg har haft var en daihatsu charade 1,3 16v det var som en gokart virkelig en fantastisk bil.
    nuværende bil er en tesla 3 performance med 513 hk som nok ikke er den pris klasse du leder efter


  • #10   27. dec 2023 Med den bopæl du har ville jeg vælge en mindre billig bil, der kan tåle nogen skrammer uden at dit budget skrider, når du så har lært at køre bil kunne du købe en større.

    Brug de første 5 år med dit ny kørekort til at spare anciennitet op til forsikringen, få gjort uddannelsen færdig, gør så kæresten gravid og køb en familiecontainer smiley

    PS!
    Den Fiat er ikke så tosset mht til økonomi, den har dog kørt for mange km, synes jeg,


  • #11   27. dec 2023 Blev jeg tvunget til det budget, og skulle det bare lugte lidt sjovt krydret med fornuft.
    Så en Honda Civic 1.8 Sport årgang 09-12 stykker.
    Der er flere til salg der passer på budgettet.
    Det er ikke en racer, men kører fint.
    Ingen kan jo gætte ud fra din pris på forsikring, det afhænger jo af erfaring, alder, geografi osv. osv. men det er ikke nemt som første gangs at få en billig forsikring.


  • #12   27. dec 2023 Definer sjov. ?
    For en Mazda MX5, Mini Cooper og Fiesta ST150 er super sjove men ikke "hurtige" Men nogle at de biler der har givet mig et KÆMPE smil.




  • #13   27. dec 2023 Fiat Panda 100HP
    Citroën C2 VTS
    eller måske en Seat IBIZA (2005-2008) 1,6 benzin.


  • #14   27. dec 2023 Mitsubishi Colt Raliart. Eller CZT.... Med få upgrades giver den smil på læben. Hver gang...

  • #15   27. dec 2023 Det er fint du har gjort nogle tanker omkring din første bil, og det virker til du har lagt et budget

    Vær opmærksom på, at forsikringen som ofte også bliver markant højere hvis model navnet indeholder gti, gsi, turbo, 16v, sport og alt den slags. Derfor kan det være det som for dig gør, at du må droppe flere af de biler vi foreslår

    Når vi snakker mere sportslige biler, så ville jeg ikke gå så meget op i km tallet, men mere den generelle stand på bilen. Få gerne gennemgået bilen hos mekaniker, og se om i kan finde de fejl og mangler bilen måtte have, så du har et overblik over de udgifter der må komme indenfor den første periode du ejer bilen.

    Du skal forvente at med biler som er mere end 10 år gamle, og har nogle hestekræfter, kan de være kørt hårdt, derfor kan undervogn selvfølgelig være slidt, og specielt hvis bilen har været kørt hårdt inden olien har været rigtig varm kan det også slide meget på bilen. Så du skal helt sikkert afsætte nogle penge til vedligehold og være bevist om det kan koste flere penge end du forventer

    Mange hk gør ikke nødvendigvis en bil sjov, hvis du mener sjov som i bilen er velkørende og giver smil på læben når du kører på de små landeveje. Men er du til 4" afgang og først over krydset, så er det selvfølgelig rigtigt at flere hk nok er det du søger.

    Biler med turbo er ikke nødvendigvis ikke hurtigere end biler med sugemotor, men turbo giver ofte mere moment og derfor kan de føles mere kvikke i kørslen, og ofte har de også et bredere område hvor de trækker godt

    Der er mange forskellige modeller som kan opfylde dine krav, både youngtimere og biler som er 10-15 år gammel

    Et par bud kunne være, nogen af dem rammer sikkert ikke alle dine krav men er mere ud fra en generel betragtning og uden at kende dine kriterier for en sjov bil
    BMW e36, e46 og e91
    Corsa gsi/opc
    colt ralliart
    golf 4/5 gti
    Golf 3 vr6/gti
    Peugeot 306 gti
    Peugeot 406 coupe
    Audi TT
    Fieste ST150
    Astra 2,0 Turbo Twintop
    Octavia rs
    Corolla t-sport
    focus 1,6 scti
    megane 2,0T coupe
    Mito quadrifoglio


  • M T
    M T Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 118 Emner: 3 Svar: 22
    #16   28. dec 2023 Arg Allan den Fiat er lige begyndt at køre til. ??

  • #17   29. dec 2023 Til de penge skal du ud i noget Peugeot 206 rc eller 206 gti, måske en Audi tt mk1, ford fiesta st, citroen saxo vts 16v.
    generelt små biler med mange hk er altid sjovt.


  • #18   31. dec 2023 https://www.dba.dk/peugeot-207-16-gt-benzin/id-509254465/?utm_source=copy&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_share_listing

    Tag et kig på den her, en fed sjælden model som er lidt overset. Den burde opfylde dine ønsker.

    Har selv samme model smiley


  • #19   2. jan #17
    En TT mk1 er nok for dyr i budgetrammen, men super sjov at køre.
    En god hatchback er nok det bedste forslag, da sportsvogne rykker godt på forsikringspræmien.
    En bil mere end 7år er det mere standen og vedligeholdelsen, som er vigtigere end km antallet.
    Du skal dog også huske ar lave et budget for reparationer og service. Her er der meget stor forskel på budgettet.


  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    aug 2016

    Svar: 53
    #20   2. jan Sådan en kører bare godt:
    BMW 118d:
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/118d/20-3d/5983644


  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    aug 2016

    Svar: 53
  • #22   3. jan Jeg kan godt se jeg nok lige skal være mere præcis med når jeg det skal være sjovt
    Jeg mener bare mere at det ikke skal værre noget up eller aygo osv.
    Men jeg har kigget lidt og ville høre om folk kan give deres perspektiv på hvordan bmw 116i er og hvordan bmw 318i er sender også lige de 2 jeg overvejer


  • #25   3. jan Den med mindst km

  • #26   3. jan Når vi snakker biler som er 15+ år gamle, så er det med at få dem gennemgået godt inden købet.
    Det er langt mere vigtigt end at se på mærke og model

    Bmw har historisk haft væsentlig højere forsikringspræmie end andre tilsvarende biler, så regn med at de faste udgifter nærmer sig 20.000 kr om året

    Dertil brændstof og vedligeholdelse, så 4.000-5.000 kr om måneden skal du forvente du kommer til at bruge på bilen

    Personligt så ville jeg nok gå efter en nyere bil med turbo, mere moment og færre km på klokken, det er ikke garanti for mindre omkostninger.
    Men for besparelsen på ejerafgift er der trods alt til lidt vedligeholdelse, og er den så også en del billigere i forsikring er det et yderligere plus


  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    aug 2016

    Svar: 53
    #27   3. jan 116 og 318 benzin, er sløve. Du skal finde sådan en diesel, jeg viste dig. Du kan sagtens handle dem ned i pris

  • #28   4. jan Køb en Skoda med 1.4 TSI motor, 140 hk, solid og velbygget bil.

  • #29   5. jan Til Per t
    Jeg har kun 3km til arbejde så det ville ødelægge motoren fuldstændig


  • #30   12. jan Man kan konstatere, at folk har vidt forskellige syn på hvad der betegnes som sjov/hurtig bil. smiley
    Men hvis din (ts) alder er 18 år og du bor i Storkøbenhavn, tror jeg du kan glemme alt om at finde en bil til 14000 om året i præmie, som samtidig er sjov og har "nogle" heste.
    Jeg har lige hørt vores forsikringsselskab til vores mellemste dreng. De sagde at bilen måtte være max 15 år gammel og Audi,BMW,Mercedes var et no-go. Han skal give 15000 for et Ford Fiesta 1.6 sport. Den er fra 2010 og har 120 hk. Er den sjov? Hmm, kommer an på øjnene der ser. smiley


Kommentér på:
God sjov første bil

Annonce