{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.553 visninger | Oprettet:

afgift på veteranbil {{forumTopicSubject}}

jeg søger viden ang registrering (import) af veteranbil. det drejer sig om en audi coupe typ 89 2.3e fra 1989 kørt 225000. jeg har fået en forhandler til at beregne afgift på den i sidste år som mente 45k koster det. fik så et rod af en bekendt om at vente til bilen er fyldt 35år. nu ville jeg høre om der måske er nogen herinde der har en ide om hvad sådan en fætter ville ca koste i registrerings afgift. for skal have den klar her til sommer, men ville da gerne gøre mig klar økonomisk. ved godt at der nok ikke nogen der kan give mig en præcis pris, men mon ikke der er nogen der har arbejdet i lignende før. tak på forhånd ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  afgift på veteranbil
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.890
    #1   3. jan Det kan skat, det koster lidt for et bindende svar. Men så er du sikker på at det er den rigtige pris du får.

  • #2   3. jan Der arbejdes lige nu med nye afgifter på veteranbiler, har ikke hørt om noget er besluttet endnu.

  • #3   4. jan vidste godt at man kan få et bindende svar inde hos skat for 400kr. ?? synes bare at jeg har læst at veteranbiler ikke skal betale co2 tillæg når der betales registreringsafgift eller er det forkert? grunden til jeg ikke har søgt hos skat endnu er at bilen ikke er færdig endnu mangler at få malet taget langs med frontrude, samt at jeg ville have nok sparet op så jeg kan betale det uden at skulle blinke med øjet. men planen er at den skal ud på de danske veje her til sommer??

  • #4   4. jan En dyr 80'er bil, med lav handelspris kan aldrig svare sig at hente ind som veteran

    Jeg går ud fra din handelspris er uden afgift, også er veteranafgiften omkring 100.000 kr på en Audi coupe 2,3 som den du omtaler. Så det råd du har fået virker til at være fra en som ikke har fulgt med i at veteranafgiften er stukket af

    Jeg mener dog, at man udregner både en veteran og en normal afgift også er det den billigste du betaler, så derfor bliver du nok reddet af handelspris ikke er så høj igen


  • #5   4. jan Spurgte for nyligt i en Facebook gruppe om ala samme, kan ikke helt slippe ideen med at importere en 205 GTI fra 86-89 stykker. De der har været til salg i DK er meget dyre standen taget i betragtning, og har heller ikke haft den rigtige farve og været tilstrækkelige originale i alle ender.
    Der var en der havde betalt afgift på lignende, og det var ikke særligt billigt.
    Det var igennem et af de mange import steder.
    Finde svaret kan jeg ikke lige. Men kunne godt tænke mig at få at se noget konkret, det bliver altid en masse forskellige svar ala jeg tror jeg ved.
    Der er lidt læsning her https://usaimporten.dk/afgifter-paa-veteranbiler/


  • #6   4. jan Gå ind på quickimport.dk, de laver bindende afgiftsvurdering tager max en dag!
    har lavet på måske 5 biler og det kom lige hurtigt hver gang!
    det fede er at man kan forhandle om reg.afgiften fordi de nogen gange sætter den lidt højere da de skal bevise overfor skat at den koster det i danmark.
    men hvis du finder nogen tilslag på Facebook, eller andre sider de ikke kigger på så svarer du bare på den email du får at du prisen er for høj da bilens værdi i danmark er lavere fx, og sender så link af de biler du finder, så retter de reg. afgiften.
    de skal bare have et bevis på det så de kan vise det til skat hvis det skulle komme, så de ændrer gerne prisen.
    plus er også du skal ikke vente flere måneder på skat.
    dog tager de et salær som du kan se på det vedhæftede billede.
    så du skal nok regne med 3500 kr men det kan være du kan få en god vurdering på din reg. afgift.


    profilbillede
  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 73 Emner: 3 Svar: 79
    #7   4. jan De priser jeg har fået af dem, har været ret høje.
    Mener de beholder differencen mellem det beløb du har betalt, og det beløb de betaler til Skat. På den måde ville der være noget incitament for at sætte prinsen lidt højere, men det er bare en teori.
    Jeg bruger ihvertfald Skat næste gang jeg ikke har travlt.


  • #8   4. jan ja præcis! det er helt korrekt. men også derfor du kan få prisen ned hvis du snakker med dem, og altså hvis du kan sætte markedsprisen ned på den bil det drejer sig om, ved at sende dem links. de kigger kun på dba og bilbasen. ikke Facebook marketplace osv. de skal bare have link eller screenshot.

  • #9   4. jan ups det mig der har glemt det! det var ikke quickimport, men motorkompagniet og det koster kun 200 kr ved dem så har du et bindene svar indenfor 24 timer

  • #10   4. jan Det her var den første pris jeg fik.

    profilbillede
  • #11   4. jan Det her var den anden pris jeg fik efter jeg fandt nogen billige golfer på markedspladsen. fik reg. afgift ned med ca 10.000 kr smiley

    profilbillede
  • #12   4. jan Han sagde dog at reg.afgiften ville være endnu mindre hvis jeg ventede til den var veteran. (35 år)

  • #13   18. mar synes bare jeg havde talt med flere selskaber som quickimport samt andre jeg fandt over nettet som fortalte mig at veteranbiler er der kun skat der kan værdifastsætte registreringsafgift. men har skrevet til motorkompagniet og håber på et svar fra dem. tusind tak for svar ??

  • #14   28. apr så er bilen blevet toldsynet i fredags og værdifastsættelse hos skat er søgt. så venter spændt på svar, skal nok lige vende tilbage med hvad den kommer til at koste. ??

  • #15   28. apr Skriv lige når du får svarer engang

  • #16   28. apr skal jeg nok ??venter spændt

  • #17   3. maj har idag betalt samt fået værdifastsættelse fra Motorstyrelsen det blev 30127kr den skulle koste. så god weekend herfra smiley

  • #18   3. maj Fedt hvad kostede bilen i indkøb?

  • #19   3. maj vi fik den meget billigt da den havde stået 14år i en lade. den kunne ikke starte da vi købte den og der er nok lagt små 14dages arbejde i den. vi købte den for 7500kr dengang. men den har fået malet taget hos en autolakerer samt fået 5nye dyser og en ny luftmængemåler også kaldet (potentiometer). nyt tandremssæt inkl vandpumpe ny køler alle pakninger i indsugning samt dyserrør osv. tror den står os i 55000kr inkl afgift. så det er okay i følge handelspris smiley

Kommentér på:
afgift på veteranbil

Annonce