{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.094 visninger | Oprettet:

Tandrem sprunget, hvad koster det? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Har lige haft min vectra '89 på værksted, og han finder så ud af, at tandremmen er sprunget. Hvad koster det ca. at få sådan en skiftet? Han gav mig en pris på ca. 5.000 for det? Kan det passe at det er hvad det koster?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandrem sprunget, hvad koster det?
  • #1   20. apr 2007 kommer an på om den er sprunget under kørsel eller hvad den er?? for hvis det er under kørsel kan den jo have ødelagt dine ventiler.. og så er det jo billigt nok for at få den skiftet.. men hvis det kun er tandremmen er det halv dyrt.. lav det selv kræver ikke så meget..

• #2   20. apr 2007 det passer meget godt - hvis det ikke er sort

• #3   20. apr 2007 øhhh sprunget, bilen kan sku da ikke køre hvis den er knæket

skal have min skiftet på om en uge tandrem, remhjul osv. pris 1.500kr. incl moms.

så syntes 5k lyder lidt dyrt.

• #4   20. apr 2007 altså dyrt hvis det kun er tandremen.

• #5   20. apr 2007 Lyder voldsomt...

• #6   20. apr 2007 Hvilken motor har den Vectra? For 1,6'ere bugger ikke ventiler når tandremmen sprænger

• #7   20. apr 2007 Det kostede 3500 at få den skiftet på en corsa 1,6GSI

• #8   20. apr 2007 Det skete da jeg lige havde fået startet bilen, nåede at køre 50 meter, og så døede den...Så har ikke sprunget den mest jeg har kørt som sådan.

Det er en vectra 1.6 fra 89 jeg har, og min mekaniker er en "fritids"-mekaniker, og han ringede til mig og sagde at den kostede ca. 5000 kr at få skiftet, da ventiler højst sandsynligt også var smadret...

• #9   20. apr 2007 Du skal lige forsikre dig om, hvorvidt ventilerne rent faktisk går på stemplerne, hvis tandremmen knækker! Det er ikke alle Opel modeller de gør på, som allerede nævnt. Hvis ikke, så burde det ikke koste mere end 1500-2000,- for sådan en operation!

• #11   20. apr 2007 Per E: Jeg har ladet mig fortælle, at man skal have motoren op for at skifte den. Det er ikke så meget selve remmen koster, og den er vel også nem nok at komme til, men det er mere arbejdet i det...

Igen, jeg aner slet ikke hvad det koster og hvor lang tid det tager, men ville selvfølgelig gerne have det gjort så billigt så muligt, hvis det overhovedet kan betale sig at få den skiftet. Bilen skal til syn inden for 6 mdr, og spørgsmålet er så om det overhovedet kan betale sig at skifte den, eller om den bare skal skrottes, for tror ikke den går gennem syn alligevel...

• #12   20. apr 2007 Nogen der kender nogle billige mekanikere i Aalborg området der gider kigge på det, evt. fikse det?

• #13   20. apr 2007 Thomas L -> Jeg har lige lavet en magen til, en 1,6 8V'er fra 89. Den havde ædt nogle tænder fra tandremmen. Vi smed bare en ny rem på, og så kørte den. 1,6 8V'erne fra Kadett, Vectra A mv. kan godt tåle at få knækket tandremmen. Det bugger ventilerne ikke af. Enten er din mekaniker uvidende, eller også prøver han at tage røven på dig smiley

• #14   20. apr 2007 Find da lige ud af om ventilerne er beskadiget, ellers ville jeg da mene det er ALT for dyrt.

• #15   20. apr 2007 det kan jo godt ske ventilerne er skadet...
    men hvis det bare er remmen der skal skiftes så er det dyrt.. især hvis det er sort..

• #16   20. apr 2007 De er IKKE beskadiget på sådan en motor. Det VED jeg, og har selv oplevet 2 tilfælde på samme type motor hvor remmen havde lavet det trick.

• #17   20. apr 2007 Hvad jeg har forstået af det, så skulle nogle af tænderne på remmen være smuttet, så den bare cirkler rundt samme sted på remmen...

Han snakkede noget om at ventilerne kunne være bøjet ved det, men det skulle han lige undersøge det nærmere...

Men viser det sig at det kun er remmen der er beskadiget, er det så stadig vildt dyrt? For syntes da ikke det er fordi at den er vildt skjult i motoren...

• #18   20. apr 2007 der skal bare en ny rem på så kører den igen.. ved det med 100% sikerhed er opel mekaniker..... 5000 kr, han er da vist ude på at tage røven på dig

• #19   20. apr 2007 det burde ikke være nødvendigt at hive motoren op...
    men ventilernek na altså stadig godt være færdige pga. det men du har ret det er ikke så tit det sker på 8v'er..
    lige før jeg tror du kan få det lavet på et værksted til samme pris..

• #20   20. apr 2007 Tom J -> Endelig en som ved hvad han snakker om! Tak! smiley

Der er reservedele for ca. 500 kr. (Remstrammerhjul og tandrem), og tager i reel arbejdstid 1 time til halvanden, alt efter hvor meget vandpumpen driller (Tandremmen spændes op ved at dreje på vandpumpen)

Kommentér på:
Tandrem sprunget, hvad koster det?

Annonce