Lak skader :( Lak skader :(
Hejsa alle sammen, ja så fandt jeg egentlig et sted jeg syntes var værd at prøve lykken på af alle de mange forums her på nettet - anyway jeg har et spørgsmål jeg håber at nogen kan hjælpe mig med.
For en lille uges tid siden har en eller anden... knaldskalde... for at sige min mening mildt, åbnet sin dør op i min side og lavet en temmelig grim ridse - den er ikke bulet ( gudskelov ) eller gået hele vejen igennem lakken, men den er pænt tydelig - Nu har jeg en Peugeot 106 i denne bordeu ( stavet ? ) røde metalic farve og jeg ville høre om der er nogen der ved om det er muligt selv at reparere dette, og få det til at se ( næsten ( man må vel nøjes ) ) ud som om der ingenting er sket. Jeg har hørt rygter om at man kan få noget voks med farve i som kan dække nogle typer lakskader men er der hold i dette og alt det her - jeg er alt i alt temmelig ked af denne skade og vil gerne prøve at fjerne den bedst muligt, men jeg har altså ikke råd til at få bilen lakeret om, selvom den kunne have godt af det - jeg har desværre ikke haft den fra ny, men er 3. ejer af den siden 98 så sporene har da sat sig i den.
På forhånd tak
Kim
aug 2002
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 6 Emner: 111 Svar: 897
mar 2003
Følger: 62 Følgere: 64 Biler: 11 Emner: 40 Svar: 388
apr 2003
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 201 Svar: 438
Ja, der findes sgu mange idioter der ikke har respekt for andres biler! Hundehoveder, hængerøve...
Men det der med farve i voksen har jeg ikke de bedste erfaringer med. Jeg har prøvet det på min fars mørkegrønne bil uden de store resultater. Voksen kan ikke rigtigt dække skrammerne uanset størelsen. Men det gir lakken en flot glans, så du kan bruge det en gang imellem. Det billigste er måske at køre hen til Peugeot og købe et lakreperationssæt med farvelak og klarlak. Det har jeg til min Fiat og fungerer bare skrammen ikke er alt for stor. At lave det så det ikke kan ses er både svært og dyrt! Desværre!
Vh
Morten Jørgensen
apr 2003
Ja, der findes sgu mange idioter der ikke har respekt for andres biler! Hundehoveder, hængerøve...
Men det der med farve i voksen har jeg ikke de bedste erfaringer med. Jeg har prøvet det på min fars mørkegrønne bil uden de store resultater. Voksen kan ikke rigtigt dække skrammerne uanset størelsen. Men det gir lakken en flot glans, så du kan bruge det en gang imellem. Det billigste er måske at køre hen til Peugeot og købe et lakreperationssæt med farvelak og klarlak. Det har jeg til min Fiat og fungerer bare skrammen ikke er alt for stor. At lave det så det ikke kan ses er både svært og dyrt! Desværre!
Vh
Morten Jørgensen
feb 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 156
Voks med farve har ikke den store virkning.
Og hvis det er en metallak du har og ridsen er kommet helt ind i farvelaget så er det de ridser der er sværest at reparere, så skal det være perfect er det en nylakeret dør ( med mulighed for at du får en farveforskel ) eller den billige løsning : gå ned til peugeot og få en lille lakrep. flaske med klarlak og en med farve pris ca 150-200 kr.
Jeg vil lige sige at du skal lige tjekke om ridsen er gået helt ned i farvelaget og at det ikke kun er i den øverste klarlak for er det det så er det bare en gang klarlak og så burde det være næsten usynligt igen
Håber det kan hjælpe dig lidt
Og skulle du se røvhullet så gi et slag med baseball battet fra mig
mvh
Arvid
jul 2003
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
@Arvid - Hvis jeg ser ham, så lover jeg at give et slag fra anden siden med *hehe*
jul 2003
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Kim
apr 2003
Det kunne være rart, hvis du fandt ud af det, for så må det satme være godt! Skriv endelig, når du har fundet ud af det!
PFT
Morten
dec 2002
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 8 Emner: 216 Svar: 2.056
Først Slipol, så slipoline, og sidst men ikke mindst voks som matcher bilens farve som du selv var inde på........
Slipol er det med mest slibende middel i, så sørg for at poler godt til med dette... Slipoline fjerner eventulle spor ad det da det er lidt mildere (God til at fjerne "køreridser" med), og poler til sidst efter med voksen....... Det kunne måske være en løsning..........
MVH René
apr 2003
Hvor køber man sådan noget stads?? Lyder ellers meget fornuftigt!
Morten
jun 2003
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 104
Prøv med en poller maskine, og så først med noget slibende creme.. derefter med noget almindelig voks.. og så er den væk.. du kan også vandslibe det og derefter poller..
- et godt råd fra en klargøringsmand på vw og audi
Lak skader :(