{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dækstørrelser?
  • #1   20. maj 2007 Ja det skulle ikke være noget problem...

• #2   20. maj 2007 Det vil de godt kunne ja - dækbredden bliver bare 10 mm smallere så du får en "skrå" kant på dækket da fælgen jo er samme størrelse. Samtidig vil højden på dækket også blive lidt mindre da profilen nu er 40% af 195mm i stedet for af 205mm.

• #3   20. maj 2007 højden på dækket er heller ikke ens, så du ændrer omkredsen på dækket...

• #4   20. maj 2007 okai tak, men så kommer det da til at se federe ud smiley

og rigtig dejligt behageligt at køre med:)

• #5   20. maj 2007 så hellere 215 - 35 - 17

bredere dæk og lavere profil

• #6   20. maj 2007 Tja, om det ser federe ud er jo en smagssag (jeg syntes bestemt det ser nice ud) - men typisk gør man det jo for at kunne sænke bilen yderligere uden at skulle gøre sporviden smallere. Mht komforten tror jeg nu ikke der er det store i forskel andet en at du skal være mere opmærksom på kantstene da fælgkant (alt efter dæktype) kan komme til at stikke lidt udenfor dækket. Et plus er dog at bilen (i teorien) burde blive hurtigere i optræk da den midre omkreds hjulet for svarer til en lavere gearing smiley

• #7   20. maj 2007 okai kunne forstille mig det var federe med mindre dæk..

215/35/17?? de bliver da alt for brede eller er det bare mig?:S

• #8   20. maj 2007 Hvis du ændre profilen går det ud over din speedometervisning, og det er kun lovligt hvis du holder dig inde for 5% af diamenteren på org moteringen.

Du får heller ikke så meget komfort i dækket med en mindre profil. Ville nok snakke med et dækfirma hvis jeg var dig

• #9   20. maj 2007 Går ud over speedometervisning? Det er nok ret begrænset hvad det giver af problemer når manden i forvejen kører på 17" på en bil der org. er monteret med 14" - og lovligt har det han har monteret nu heller aldrig været.

• #10   20. maj 2007 Speedo visning bliver ændret, da dækkets rullediameter ændres.

Derudover ændres også bilens gearing, hurtigere optræk, lavere topfart og øget forbrug ved samme hastighed sammenlignet med før.

Og rullediameter har intet at gøre med om det er 14 eller 17 tommer fælge så længe man får et dæk der passer i højden som Katja siger.

Kan nu heller ikke se hvorfor det skulle være ulovligt med 17"???

• #11   20. maj 2007 Okay, tror i misforstår lidt - er nok heller ikke skrevet så korrekt. Det han kører på nu giver en omkreds på 1872mm mod de orginale 1815mm (185/60-14) hvilket er en forskel på 3,15%. Hvis han monterer de nye dæk med 195 i bredden vil omkredsen blive 1847mm, altså en forskel ift org. monteringen på 1,77%. Spidometervisningens-problemet bliver altså ikke "større" af at montere de nye dæk - tvært imod.
    Det er korrekt at jeg så var for hurtig med om det var lovligt eller ej - for ingen af de 2 muligheder bliver over de 5% i tilladt stigning. Min fejl smiley

• #12   21. maj 2007 Så er vi vist alle sammen enige smiley

Kommentér på:
dækstørrelser?

Annonce