{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.627 visninger | Oprettet:

Ny lov vedr. streamer i bagruden {{forumTopicSubject}}

Pr. 1. april tiltrådte den nye lov der siger, at man ikke længere må køre med en streamer i bagruden på sin bil. - Men det er stadig fuldt lovligt at tone ruderne fuldstændigt sorte.
Der var en masse indlæg om det herinde, så lidt for sjov sendte jeg en mail til færdselsstyrelsen for at få en forklaring.. Nu, 2 måneder efter, har jeg fået svar.. Syntes lige jeg ville dele det smiley

Jeg skrev:

Hej

Jeg er kommet lidt i tvivl om en ny regel, som trådte i kraft pr. 1. april.

Med henblik på datoen, håber jeg lidt det er en aprilsnar.

Man må ikke længere have en bagrudestreamer i sin bils bagrude, da denne mindsker førerens udsyn. Men det er fuldt lovligt at tone sin bagrude 100%?
Vil i dermed mene, at der er mere udsyn i en fuldt tonet rude, end hvis der sidder et uskyldigt stykke papir klistret fast i toppen?

Bemærk venligst jeg skriver denne mail med fuld seriøsitet, og forventer derfor svar

Mvh
Danni Nielsen

--------------------------
Deres svar:

Hej Danni,

Du har ret i, at det kan forekomme besynderligt, at solfilm (dog ikke uigennemsigtig solfilm) tillades på de bageste sideruder og bagruden, mens streamere er forbudt.

Der er dog den væsentlige forskel på solfilm og streamere, at solfilmen tjener et fornuftigt formål ved at begrænse solindfaldet, mens streamere er unødige.

Og streamere kan placeres på bilens karrosseri i stedet for på ruden og fungere lige godt. Det kan solfilm ikke.

Med venlig hilsen,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny lov vedr. streamer i bagruden
Kommentér på:
Ny lov vedr. streamer i bagruden

Annonce