{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

delvis firma og privat bil {{forumTopicSubject}}

Vi skal købe en gul plade bil...
Så fandt jeg dette på seats hjemmeside...

Jeg skal også bruge bilen i jobbet og får kilometerpenge:
Du køber bilen privat på samme vilkår som ovenfor - bortset fra, at "misundelsesafgiften" kun er på 2.520 kr., når din arbejdsgiver dokumenterer, at du bruger bilen i arbejdet.
For hver eneste kilometer, du kører i arbejdsmæssig sammenhæng, får du kilometer-godtgørelse af din arbejdsgiver. Kilometerpengene er skattefri, fordi du "udlåner" din bil til firmaet.

Mit spørgsmål er så.. Hvor meget skal jeg bruge den som firma bil for man kan gøre det...
Altså hvad er reglerne for dette...

Køre ikke meget for firmaet... Men det sker da..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  delvis firma og privat bil
  • #1   18. jul 2007 Du skal bare skrive under på en tro & love erklæring... Der er ingen km-sats.

• #2   18. jul 2007 Det vil sige at bare jeg bruger den 1 gang om året...
    Så er det okay...?

• #3   18. jul 2007 du bliver beskattet af bilen´s ny værdi

• henrik h
    henrik h Tilmeldt:
    aug 2005

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 42
    #4   18. jul 2007 det er ikke nok at få km penge din arbejds giver ,skal forlange at det er gule plader

• #5   18. jul 2007 thorben N, hvad???

Man´skal da ikke betale mere end det man har givet for biln.

Jeg gjorde følgende da jeg skulle have min 2005 Seat Altes indregistreret.
    Gik op på motorkontoret. udfyldte omreg. attest, så til dem at den var delvist erhverv. Skrev under på tro & love erklæring. betalte 380kr (eller hvor meget det nu koster at omregistrere)
    Lidt tid efter kom den nye reg. attest og jeg skulle derefter kun betale halv misundelsesafgift.
    Slut.

• henrik h
    henrik h Tilmeldt:
    aug 2005

#6   18. jul 2007 hvis man bliver kald ind til skat og det ikke står i din arbejds kontrakt at du skal stille gul plade bil ,kommer du til at betale tilbage har haft turen med dem

• #7   18. jul 2007 Nej, jeg kører selv sådan med min Altea og kender en del der gør det..

Reglen er at du kan spare 50% på misundelsesafgiften, hvis du også bruger bilen i firmaets interesse! Så kommer Skat og siger de vil se bevis for at du har brugt den i firmaet, så skal du bare kunne vise dem en lønseddel hvor der er givet kørselspenge på..

Sådan er reglen, så du kan sagtens gøre det. Om du køre 10 km om året eller om det er 100 km om måneden, har intet at sige ..

Fortsat god dag =)

• henrik h
    henrik h Tilmeldt:
    aug 2005

#8   18. jul 2007 jesper r den går ikke hvis du bliver kald ind til skat km penge er ikke nok det skal stå i din kontrakt at det skal være gul plade bil f.eks tiltransport af div eller værktøj som du ikke kan have i almindelig bil har som sagt være det igenem

Kommentér på:
delvis firma og privat bil

Annonce