{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

Påvirke afgiften?? {{forumTopicSubject}}

Hej

Er der nogen der ved om man kan påvirke afgiften efter man har fået en forhåndsvurdering, når bilen er til bil/toldsyn - og uden at køre til endelig vurdering?

Ser folkene fra Bilsyn på udstyr og bilens stand, eller hvad er det der gør at den foreløbige vurdering kan ændres?

Grunden til at jeg spørger er både fordi jeg har brugt en del penge på dansk værkstedsbesøg samt har en kabine der er meget mere slidt end forventet. Hvilket jeg først har fundet ud af efter jeg har fået vurderingen. Hvis den ringe kabine trækker længere ned i den endelige afgift, så venter jeg da med at fikse det.

Jeg ser frem til at høre om der er nogen der kan give gode råd.

Mvh.
Martin

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Påvirke afgiften??
  • #1   23. okt 2004 måske, men hvis du så for den vurderet og du mener det er for højt de sætter den over listeprisen.. så er det desværre endeligt.. og så kan det ikke ændres..
    Ret mig hvis det er forkert:-)

• #2   23. okt 2004 Forhåndsvurderingen kan ikke ændres.. når du betaler den ved skattefar bliver du sprugt om du vil til fremvisning med bilen. Der får du så en tid og sted du skal møde op hvor den vil blive vurderet. Resultatet derfra vil så blive taget med i den endelige vurdering hvor du så som reglt får penge igen. Hvis du er utilfreds med den vurdering du får der kan du klage og få den omvurderet, men det kan så ske den bliver højerer end den første vurdering, men med max 10%.

Ved ikke rigtigt hvor meget man får ud af den fremvisning.. min endelige afgift endte stadig på max det jeg havde regnet med.. men det var så alligevel en 7.500 under forhåndsvurderingen.. men jeg kunne forstille mig der var mere end et par tusinde på spil for dig.

• #3   23. okt 2004 Ved toldsyn bliver din kabine ikke vurderet om den er slidt eller ej. Ved toldsynet bliver der kun skrevet om det nøjagtige udstyr i bilen.
    Er der fejl på Toldsynsattesten, skal bilen til et nyt toldsyn - for egen regning.
    Nu afhænger det jo meget af vurderingen på din bil. Hvis du mener, at den er for høj - dels på grund af bilens stand og/eller dels på grund af bilens endelige "gadepris", kan man ofte med fordel få bilen vurderet. Pengene er for det meste godt givet ud. Men det kommer stadig an på, hvad vurderingen er på din bil.
    Nogle gange indkalder Told & Skat selv biler til vurdering.

Kommentér på:
Påvirke afgiften??

Annonce