Påvirke afgiften?? {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogen der ved om man kan påvirke afgiften efter man har fået en forhåndsvurdering, når bilen er til bil/toldsyn - og uden at køre til endelig vurdering?
Ser folkene fra Bilsyn på udstyr og bilens stand, eller hvad er det der gør at den foreløbige vurdering kan ændres?
Grunden til at jeg spørger er både fordi jeg har brugt en del penge på dansk værkstedsbesøg samt har en kabine der er meget mere slidt end forventet. Hvilket jeg først har fundet ud af efter jeg har fået vurderingen. Hvis den ringe kabine trækker længere ned i den endelige afgift, så venter jeg da med at fikse det.
Jeg ser frem til at høre om der er nogen der kan give gode råd.
Mvh.
Martin
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
Ret mig hvis det er forkert:-)
aug 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 65
Ved ikke rigtigt hvor meget man får ud af den fremvisning.. min endelige afgift endte stadig på max det jeg havde regnet med.. men det var så alligevel en 7.500 under forhåndsvurderingen.. men jeg kunne forstille mig der var mere end et par tusinde på spil for dig.
maj 2003
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 25 Svar: 321
Er der fejl på Toldsynsattesten, skal bilen til et nyt toldsyn - for egen regning.
Nu afhænger det jo meget af vurderingen på din bil. Hvis du mener, at den er for høj - dels på grund af bilens stand og/eller dels på grund af bilens endelige "gadepris", kan man ofte med fordel få bilen vurderet. Pengene er for det meste godt givet ud. Men det kommer stadig an på, hvad vurderingen er på din bil.
Nogle gange indkalder Told & Skat selv biler til vurdering.
Påvirke afgiften??