{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår blev den første bil produceret
  • Jaymz !
    Jaymz ! Tilmeldt:
    okt 2002

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #1   17. aug 2003 Mener det var i 1908 at den første bil(Ford T) blev produceret.
    Ellers prøv Ford´s hjemmeside. Der må stå noget historie dér.


  • #2   17. aug 2003 Det var Carl Benz, som lavede den første bil, men kan ik huske hvornår. Men jeg har engang læst at den første bil der blev lavet, brændte i 1891.

    Men det var Ford der lavede den første serie produceret bil, men den første bil blev lavet af Carl Benz.

    Med Venlig Hilsen

    Allan T.


  • Jaymz !
    Jaymz ! Tilmeldt:
    okt 2002

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #3   17. aug 2003 Ahh, det er sådan det er. Ford´en var den første serie-produceret bil. Jep.



  • #4   17. aug 2003 Var det ikke Ford A som var den 1. serieproducerede?? Eller er det mig som er helt hen i vejret??

  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    jul 2003

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 75
    #5   18. aug 2003 Jeg må give Jaymz ret... det var Benz der lavede den første rigtige bil - Carl Benz's Motorwagen hed den... den blev lavet i 1886 firmaet kom senere hen til at hedde Mercedes Benz - opkaldt efter Carl Benz's datter, som han elskede over alt på jorden... Endnu senere blev det lille firma finansieret/ejet af Daimler...
    Jesper


  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    jul 2003

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 75
    #6   18. aug 2003 Undskyld... Jeg mener at jeg må give Allan T ret....
    og forresten hed den første Ford(lavet af John Ford) Ford A!!! Den kom i starten af det 20. århundrede...

    Jesper


  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    jul 2003

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 75
    #7   18. aug 2003 Den første bil, Carl Benz' tre-hjulede 0,9 Hk Patent-motorvogn. Daimler og Benz, der dengang var konkurrenter, diskuterede heftigt, hvem der var først. I dag regner man dog med, at Daimler var nogle få måneder senere med sin hestevogn med hurtigkørende motor.


  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    jul 2003

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 75
  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    jul 2003

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 75
    #9   18. aug 2003 Mikkel - de tre første indlæg jeg skrev skrev jeg selv... det fjerde skrev jeg af fra Mercedes' hjemmeside! så jeg kender til biler - bare rolig smiley

  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    jul 2003

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 75
    #10   18. aug 2003 Mikkel - Det ved jeg nu ikke helt... Jeg har set mange af dine indlæg, og synes du har en enorm viden om de ting du snakker om, og de diskussioner du våger dig ind i! Jeg har stor respekt for dig Mikkel... Og jeg håber at vi kan holde kontakten herinde! Skriv til mig engang! Forresten... DIN Renault har den fedeste kabine man... Må jeg ikke få nogle specifikationer om den(altså bilen . ikke kabinen!)

    Jesper


  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    jul 2003

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 75
    #11   19. aug 2003 Hej Mikkel... Kører du kun i den i sommer halvåret eller hvad?
    Fandt i ud af hvad lyden kom fra? Hvad stoppede panserne jeg for? Er det Momo rat du har i eller hva?

    Jesper


Kommentér på:
Hvornår blev den første bil produceret

Annonce