{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Xenonlys - er det virkelig så godt ? {{forumTopicSubject}}

Jeg snakkede forleden med en "prof" inden for biludstyr og han mente at i de nye biler begyndte man at sætte Halogen pærer i lang lys og xenon i kort da halogen lyset var bedst til lang lys og xenon bedst til kort lys.

Er det rigtig ?

Hvis ja, hvilke Halogen skal man så have ?
- tænker på alle de der Super vision, Blue vision osv osv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xenonlys - er det virkelig så godt ?
  • #1   31. aug 2007 indefor halogen kan jeg godt anbefale dem jeg har i...

GP thunder hedder de
    og de er sådan lidt skarp hvide/blålige i det
    og det er bare pisse godt om aftenen!

eller laver philips vist også nogle gode halogen pærer...

• #2   31. aug 2007 ja det er netop som Kim siger pga at det taget lidt tid før pæren lyser i fuld styrke ..... så det er ikke så godt at bruge i langt lys hvis man bruger det on/off hele tiden.

det er jo også kun bixenon der har xenon i både kort og langt lys. alt andet xenon kører med halogen i det lange lys

• #3   31. aug 2007 jamen får man "bedre lys" er nogle specialle halogen frem for xenon?

Er det bedste Xenon 6000k i lang og kort ?

• #4   31. aug 2007 nej xenon er bedst er til hverdagsbrug, efter min mening ihvertfald!

jeg har engang hørt om noget som var bedre end xenon i regnvejr og tåge...

nu kan jeg bare ikke huske hvad det hed?!

• #5   31. aug 2007 Peter B. Jeg har de Gp Thunder i, og det er godt nok det ringeste lys jeg har haft,

De billige i harald nyborg til 45 kr er bedere efter min mening.

• #6   31. aug 2007 nå okay...

GP's er bedre end mine standard pærer ihvertfald!

det lyser meget længere og mere hvidt!
    det gamle var mere gult i det...

• #7   31. aug 2007 Okay.

Jeg synes godt nok det er ring om aftenen.

især hvis det ikke er helt mørkt så er det ikke nemt og se så meget på vejen.

• #8   31. aug 2007 Se jeg har 4H bixenon og mit langlys kommer prompte, men det er nok der kvalitet og pris kommer frem ..

• #9   31. aug 2007 jeg beholder bare mit xenon i både mit lang og kort lys i 6000k. skulle lige vide hvad diverse mente. ham fættere jeg snakkede med snakkede bare om nogle nye halogen som kostede 500 kr og gav et rigtig godt lys.
    btw har set nogle lastbile med meget blå skær i deres lys men når de kommer nærmere er det bare kridt hvidt - hvad er det for noget ?

• #10   31. aug 2007 Tüv:
    Nej det er fordi H4 er samme gas der er varm sammen med nærlyset så skal langtlyset ikke varme en ny pære op også.
    H4 er samme pære til kort/lang, men mange biler kører med seperate paraboler til hhv lang/kort (BMW eks) og har derfor en kold pære der skal varmes op når man tænder det lange lys.

Men i min BMW e21er (med DE lygter fra E30 i nærlys) har jeg også GP Thunder i både kort og lang parabol.

I nærlyslygten som jo er med DE linse er det ikke det bedste lys må jeg indrømme.¨
    Men i langlysparabol som er en ganske alm parabol er det VIRKELIG guld værd og ser mega fedt ud-
    Plus der som Harald nyborg pærene (som jeg havde i min Caprice) gir de et blåt skær fra sig i parabolen som ser nice ud når den er parkeret smiley

Har du alm paraboler og ik DE linser vil jeg sige GP thunder fremfor Xenon da de heller ik kan bonge dig for at køre med Xenon lys da det er en ganske alm halogen pære.

• #11   31. aug 2007 M P

der er også mange lastbiler der har xenon mont.

Scania's nye Serie kan man få det fra standart...

• #12   31. aug 2007 Gerhard, læs du lidt om xenon før du kommer balrende med sådan en kommentar smiley 8000 KELVIN er lysets farve på kelvinskalaen!

• #13   31. aug 2007 der findes heller ikke internet .....

• #14   31. aug 2007 Gerard:
    Det din etellerandet-lærer har snakket om har været at den farve man "ser" ikke er farven tingen har, men den farve tingen "ikke" optager men frastøder og sender tilbage.

Kommentér på:
Xenonlys - er det virkelig så godt ?

Annonce