{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvem skal dække
  • #1   19. sep 2007 Det skal hunden jo smiley

Ej.. hvis den har været parkeret hjemme ved din egen bopæl, så er det vel din indbo, som skal dække det? Ellers har jeg misforstået noget.

• #2   19. sep 2007 kasko..

• #3   19. sep 2007 kasko... men du kan godt igennem visse indbos forsikringer få dækket det inde i belen...

• #4   19. sep 2007 Det er din kasko forsikring. Indbo dækker kun indbrug i din bopæl.

• #5   19. sep 2007 Den har været pakeret på en p-plads som høre til de lejligheder som min kæreste bor i men jeg har ikke adr. der.

• #6   19. sep 2007 Kasko'en - skader på bilen..
    Din HU + bærbare + navi + foodprocessor, og andet isenkram i bilen - Bør dækkes af din indbo, hvis der ikke er en dum undtagelse i forsikrings-betingelserne..
    Jeg mener at det er den slags ting de kalder "løsøre"
    Altså alt det som i princippet ikke er nødvendigt for at bilen kan virke..

• #7   19. sep 2007 Det er altid din bilforsikrings kasko som skal dække tyveri i bilen.
    Det dækker din inbo ikke, så er det ihvertfald den fedeste inbo forsikring du har dig hvis den dækker tyveri i din bil.

• #8   19. sep 2007 alt indbo som er stjålet fra bilen dækker din indbo !BASTA !!!!

Tøj,sko,cd'er,telefon osv.

dog skal værdigenstande være skjult (bagagerum/hanskerum)

• #9   19. sep 2007 Indbo dækker også kun aflåste ting.
    Så har du holdt på en åben parkerings plads er der intet der dækker.
    Og dine ting SKAL have ligget i et aflåst handske run eller lignedne hvis der skal være det mindste håb om en dækning.

• #10   19. sep 2007 .... alt hvad der er i bilen dækkes af din bils KASKO - din indboforsikring dækker kun det der normalvis er i dit hjem... dvs. bilsterio, GPS, CDer alt hvad der normalt hører hjemme i en bil dækkes af din bils KASKO, når de ER I BILEN. Gik du med det i lommen mens det blev stjålet, er det din inbo... Men er der ting i bilen som normalt ikke er i en bil.. dvs. en jakke, en kummefryser, bærbar PC, ja så er det din indboforsikring.. DOG kan visse indboforsikringer have undtagelser for tyveri fra bil.. Her skal du tjekke dine betingelser på din indboforsikring.

Om bilen står i aflåst garage eller på p-plads er underordnet... har du ingen kasko dækker din indboforsikring IKKE hvis din bilradio bliver stjålet fra din bil, uanset om den står i en aflåst garage eller ej.. står autoradioen derimod på et bord i garagen, ja så er der dækning fra din indboforsikring...

Forvirret - nej slet ikke.. egernet arbejder selv i et forsikringsselskab.

• #11   19. sep 2007 .. og som BRABUS siger, så KAN dit forsikringsselskab AFVISE skaden hvis godset ikke lå i aflåst handskerum.. Her skal du igen nærlæse dine betingelser...

En billig forsikring er ikke nødvendigvis den billigste... man får somregel hvad man betaler for... så man skal sq være på vagt når der forskres kasko - ansvar er mere eller mindre ens uanset hvor man tegner.

• #12   22. sep 2007 Og det er kun løs ting som en jakke badminton ketjer ogsv.
    Det gælder ikke hvis du har haft en bærbar til at ligge på bagsædet.
    Heller ikke en pung blvier dækket, selvom den har ligget i handskerummet aflåst.

Ting man værdsetter skal man altså bare holde ude af bilen. som GPS mobil telefonen og pungen osv.

andre ting er ok.
    Det er et spørgsmål om det er tyvetækkeligt. altså ting som vil få en tyv til at sige her er der bonus.

jeg må dog lige tilføje at jeg tjækkede det med mit forsikrings selvskab og min forsikringsmand som jeg kender godt, fortalte mig at det ER inboforsikringen som dækker stjålne ting i bilen og ikke ens kasko.
    Men han gjorde klart opmærksom på at tingene ikke dækkes hvis det er tyvetækkeligt som bærbar og GPS udstyr samt andet tyve vil få griller i hoved af.
    Og det er oftest kun ting som har været aflåst i handskerum og bagerum der dækkes.

Han sagde også at hvis du har monteret dejlige 6X9 enhedder i hattehylden så skal du ikke regne med at noget som helst bliver dækket da man så selv har opfordret tyven ved at have et udstillings vindu i bilen.

Men man skal nok nærlæse sine rettighedder helt ind til benet for at få den enkeltes konkredte forsikrings bestemmelsers rettighedder frem i lyset.

Kommentér på:
hvem skal dække

Annonce