743 visninger
|
Oprettet:
hvem skal dække {{forumTopicSubject}}
Jeg har jo her til morgen været så uheldig at have indbrud i min bil og har fået sjålet nogle ting. Men så var det så jeg kom til at tænke på hvem skal enlig dække det er det min inbo eller min kasko ?
nov 2006
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 2 Emner: 335 Svar: 4.742
Ej.. hvis den har været parkeret hjemme ved din egen bopæl, så er det vel din indbo, som skal dække det? Ellers har jeg misforstået noget.
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 62 Svar: 169
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 733
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 60 Svar: 827
mar 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 587
apr 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 98 Svar: 1.388
Din HU + bærbare + navi + foodprocessor, og andet isenkram i bilen - Bør dækkes af din indbo, hvis der ikke er en dum undtagelse i forsikrings-betingelserne..
Jeg mener at det er den slags ting de kalder "løsøre"
Altså alt det som i princippet ikke er nødvendigt for at bilen kan virke..
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Det dækker din inbo ikke, så er det ihvertfald den fedeste inbo forsikring du har dig hvis den dækker tyveri i din bil.
jun 2006
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 307
Tøj,sko,cd'er,telefon osv.
dog skal værdigenstande være skjult (bagagerum/hanskerum)
jun 2004
Så har du holdt på en åben parkerings plads er der intet der dækker.
Og dine ting SKAL have ligget i et aflåst handske run eller lignedne hvis der skal være det mindste håb om en dækning.
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Om bilen står i aflåst garage eller på p-plads er underordnet... har du ingen kasko dækker din indboforsikring IKKE hvis din bilradio bliver stjålet fra din bil, uanset om den står i en aflåst garage eller ej.. står autoradioen derimod på et bord i garagen, ja så er der dækning fra din indboforsikring...
Forvirret - nej slet ikke.. egernet arbejder selv i et forsikringsselskab.
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
En billig forsikring er ikke nødvendigvis den billigste... man får somregel hvad man betaler for... så man skal sq være på vagt når der forskres kasko - ansvar er mere eller mindre ens uanset hvor man tegner.
jun 2004
Det gælder ikke hvis du har haft en bærbar til at ligge på bagsædet.
Heller ikke en pung blvier dækket, selvom den har ligget i handskerummet aflåst.
Ting man værdsetter skal man altså bare holde ude af bilen. som GPS mobil telefonen og pungen osv.
andre ting er ok.
Det er et spørgsmål om det er tyvetækkeligt. altså ting som vil få en tyv til at sige her er der bonus.
jeg må dog lige tilføje at jeg tjækkede det med mit forsikrings selvskab og min forsikringsmand som jeg kender godt, fortalte mig at det ER inboforsikringen som dækker stjålne ting i bilen og ikke ens kasko.
Men han gjorde klart opmærksom på at tingene ikke dækkes hvis det er tyvetækkeligt som bærbar og GPS udstyr samt andet tyve vil få griller i hoved af.
Og det er oftest kun ting som har været aflåst i handskerum og bagerum der dækkes.
Han sagde også at hvis du har monteret dejlige 6X9 enhedder i hattehylden så skal du ikke regne med at noget som helst bliver dækket da man så selv har opfordret tyven ved at have et udstillings vindu i bilen.
Men man skal nok nærlæse sine rettighedder helt ind til benet for at få den enkeltes konkredte forsikrings bestemmelsers rettighedder frem i lyset.
hvem skal dække