{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Hvem skal dække? Egen eller boligselskabs forsikring. {{forumTopicSubject}}

Jeg har spekuleret lidt... Jeg bor til leje og har P-plads rimelig tæt op af lejlighedskomplekset.
Nu er det jo snart efterår og sæson for stormvejr. Hvis nu der flyver et tegl af eller der knækker en gren af et træ og det rammer min bil, hvem skal så dække? Min egen kasko eller er det boligselskabet der skal dække?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem skal dække? Egen eller boligselskabs forsikring.
  • #3   19. aug 2016 Dig selv, ved sådan skader.

Du kan tilføje friskade dækning, så er du bedre dækket

• #4   19. aug 2016 Chris
    Ja, jeg sidder på arbejdet og har ventetid. Og så løber tankerne bare

Kim
    Havde ellers googlet, men jeg fattede vist ikke at skrive det rigtige eller kigge ordentligt efter.

• #5   19. aug 2016 Det er noget lort med sådanne skader. Grene der flyver af træer - fair nok, det burde man selv stå for.

Sten, tegl og andet der ikke er fæstet til huse burde aldrig være bil-ejerens problem. Jeg er ret sikker på at hvis vores bil ruller ind i et hus, så er det os der skal dække. Den går ikke begge veje åbenbart..

• #6   19. aug 2016 Hvor min kæreste boede før vi flytte sammen røg der en del tagsten ned på hendes bil i bodil, der dækkede boligselskabet.

• #7   20. aug 2016 det der med hvem der burde dække en skade er også helt ude i hampen.
    Da der var den store decemberorkan i 1999 var jeg ude for at et 3 meter langt og 90 cm højt sort blomsterbord var blæst ud på vejen hvor jeg kom kørende.
    jeg trillede med 30-40 km/t pga der var helt mørkt og der lå ting alle steder på vejen osv.
    det usynlige blomsterbord stod lige pludselig foran min varevogn og jeg kunne ikke nå at bremse helt ned så jeg ramte det så det gik i stykker og jeg fik nogle skader på fronten.
    hev fat i forsikringen og anmeldte skaden og det samme gjorde blomstermanden.
    resultatet blev at forsikringsselskabet mente det var min skyld at jeg påkørte bordet der stod midt ude å vejen selvom det ikke var fastgjort til noget som helst og ikke havde nogle bremser på hjulene.
    efter en del brok fra min side blev det så til at sagen endte med delt skyld å vi hver i sær skulle dække egne skader - var dog nede og snakke med blomstermanden som godt kunne se problematikken fra min side, så han tilbød at dække halvdelen af skaden ud af egen lomme.

Kommentér på:
Hvem skal dække? Egen eller boligselskabs forsikring.

Annonce