{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.370 visninger | Oprettet:

Advarsel: Køb ikke. {{forumTopicSubject}}

Jeg er for nyelig blevet opmærksom på at T-hansen er begyndt at sælge pulverslukkerer, til montering i biler.

Hold jeg lang fra dem, efter en kort samtale med T-hansen og et kig i ~DS~ dokumenter kan man fastslå at de omtale pulverslukkerer ikke er testet ej heller godkendt efter de krav ~DS~ stiller til brandsluknings udstyr, efter at have gjort T-hansen opmærksom på dette, informerer de mig om at de er jo godkendt efter ISO 9001 standarderne, ja ja, det er meget godt, så er man sikker på at den ikke eksploderer imellem hænderne på dig, men det giver ingen garanti for at den rent faktisk er funktionsdygtig, desuden er de ej heller testet på brandbål, hvilket betyder af der ikke er labet nogen test af hvor stor kapaciteten er for pulverslukkeren, men som kyndig inden for brand og slukningsteknik kan jeg afslører at de 0.6 kilo pulver de indeholder, langt fra er nok til at slukke en bilbrand, det kræver minimum 2 kilo, og en person der ved hvad han laver, det ville være naivt at sætte sin lid til disse pulverslukkerer.
For at gøre det hele værrer så fralægger T-hansen sig ansvar for veligeholdelse af slukkeren, dvs. at efter du har købt den har du ingen mulighed for at få fortager trykprøve eller indholdsprøve, hvilket igen i praktisk forstand betyder at du ikke ander om der overhovdet er noget i den.

En opfordring til alle, hvis i vil have en pulverslukker i jeres bil, så tegn et Falck abbonoment, og få en ordentlig slukker, ja vist den er grim, men betyder det virkelig noget hvis din bil brænder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Advarsel: Køb ikke.
  • #1   9. nov 2004 Tak for en meget nyttig oplysning.

    Mvh Kim


  • #2   9. nov 2004 takker for oplysningen, endnu en grund til at holde sig væk fra T-hansen!!

  • #3   9. nov 2004 takker Michael

    mhv Martin


  • #4   9. nov 2004 Hmm har faktisk købt en af dem de har til salg der smiley Bare ikke i t-hansen for ca et halv år siden... Men den tror jeg da bare lige den ryger ud, og så tegner jeg sq et falck abonnement med det samme.

    Men tak for oplysningen, ved sq ikke hvad jeg havde gjort hvis der var sket noget og den ikke virkede.

    Mvh Anders


  • #5   9. nov 2004 endelig en der giver mig ret....er selv uddannet i brand bekæmpelse...og den præcise slukker er på ingen måde tilstrækkelig....nærmere til pynt...MEEEEEEEEN alt er bedre end ingenting...så trods alt er det bedre at have en smule end slet ingenting:-)

    PS pulverslukkere er klart at foretrække....MEN de ødelægger alt....hvorimod en co2 slukker ikke ødelægger sæder o lign....pulveret ruster desuden alt metal osv....

    så mit bud er klart pulver....men biler er færdig bagefter,,,


  • #6   9. nov 2004 biler = bilen

  • #7   9. nov 2004 tja....fordi pulverslukkeren virker bedre...og for at stoppe ulykken...lortet kan jo springe i luften...

  • #8   10. nov 2004 Grunden til at en pulverslukker er til at fortrække er jo at det er mulig at redde en person der evt, var fanget inde i bilen pga flammer, men det er rigtigt nok at bilen er ødelagt hvis du fylder den med pulver, og det er de færreste forsikringer der anderkender pulver skader, fordi de først kan ses efter nogle år.

    Men Co2 er ikke meget bedre, for det første er det minus 70 grader når det kommer ud, så man kan ikke bruge den hvor der er person, for så får de forfrysninger.
    Den ødelægger tilgengæld ikke bilen, men men men...
    En Co2 slukker fyres automatisk af hvis den bliver mere end 55 grader varm, pga trykket inde i flasken, og når der er sommer i Danmark så bliver der nemt 55 grader i et bagaderum, og så har du altså hele bagage rummet fyldt med Co2 sne, en slags tør-is og det er jo heller ikke fed.

    Så summasumarum er; hvis din bil brænder og der ikke er noget i den værd at redde, så lad lortet brænde, så får du i det mindste forsikrings pengene, det gør du ikke hvis du fylder den med pulver.


Kommentér på:
Advarsel: Køb ikke.

Annonce