{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

Jakob T
Jakob T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Den mest økonomiske bil {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at købe ny bil og har brug for råd.

Hvilken brugt bil skal man vælge, når følgende faktorer skal tages i betragtning:

1. Den skal koste mellem 150-200.000 kroner.
2. Den skal tabe mindst muligt i værdi over fem år.
3. Det skal være en diesel.
4. Den skal have lavt benzinforbrug.
5. Den skal have plads til fem personer.
6. Den skal have lavest mulige vægtafgift.
7. Og ellers være billig i reparationer og reservedele.

Findes der ikke nogle generelle udregninger på, hvordan man finder den mest økonomiske bil, hvis alt medregnes?

Jeg har kig på nogle Mercedes, der har kørt omkring 250.000 km. Er det helt dumt?

Håber på nogle spændende svar.

Mvh

Jakob

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den mest økonomiske bil
  • #1   14. nov 2004 har lige noget andet jeg vil sige, nummer 3 og 4 passer vist ikke helt sammen jakob smiley

• #2   14. nov 2004 Ihvertfald ikke en Lupo 3L, alt for store reperations udgifter...

Hva med en helt ny kia Piacento?? Den er økonomisk, også får du dig en helt ny bil!!!

• #3   14. nov 2004 Den nye Panda Diesel!, pænt over 20 km/l

• #4   14. nov 2004 Hey!

Har selv haft kig på en Peugeot 206 1,4 HDi engang - den kører 23,3 km/l i snit og op til 28 km/l på landeveje. Tjek dette link: http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=264002331&page=1

God jagt;-)

• #5   14. nov 2004 Den nye Panda Diesel, har fremtidens motor!?

Den ligger som 1,3 i Opel Corsa, samt de kommene modeller fra Suzuki Swift, Wagon R, og Ignis

Samme motorkonstruktion findes også som 1,9 Diesel, Købt af: Peugeot, Citroën, Opel, Suzuki, Alfa Romeo, Lancia, etc.

1300 er testet til at gå op til 28 km/l ved landevejskørsel, og et gemmensnit på 23 km/l

Prisen ligger omkring 150.000 kr.

• #6   14. nov 2004 Du er sku glad for panda...hehe..

• #7   14. nov 2004 Ville nok ikke vælge en Panda da afskrivningerne herpå nok ikke vil være de bedste.
    Jeg vil råde dig til at købe en lettere brugt bil, med max 100.000 km,max 2-3 år gammel, og en populær farve.
    VW Pumpedyse motorer kører ekstremt godt og pålideligt,og så er deres gensalgsværdi noget af det bedste man kan komme i nærheden af.Specielt når det er en diesel.Men derfor er anskaffelsesprisen jo selvfølgelig også høj,det hænger næsten altid sammen.

• #8   14. nov 2004 jeg ville vælge en 406 hdi, pænt design og gode køreegenskaber.

• #9   15. nov 2004 Jeg ville jo vælge en VOLVO for hvad med sikkerhed, med alle de fart bøller der er på vejene. Jeg har selv en 850. Men en 245 kunne også gøre det.

• Jakob T
    Jakob T Tilmeldt:
    nov 2004

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   16. nov 2004 Martin W - det var vist en tanketorsk...

Rasmus A - jeg havde også kig på Lupen - reparationsfælden styrer jeg udenom...

Kia? Er de ved at være på omdrejningshøjde kvalitetsmæssigt med de etablerede mærker? Piacento ser godt nok lille ud...tænker de må sikkerhed i Korea

Henrik P - I sommer lejede jeg den nye Peogeot 307 HDI stationcar - dit råd passer dog ikke helt med mine erfaringer - som bosiddende i Grønland nød jeg de danske motorveje og kørte måske ikke allerhelvedes økonomisk - men det gør man vel til hverdag...
    Mercedes er bare så fed en bil - og så med stil!

Måske jeg skulle lære at lave biler? Det hjælper i hvert fald til måske at vælge andet end Mercedes - andre biler kan vel også holde prisen.

Adam P - tak for linket - 206 er sgu' en frækkert.

Pandaman - så man får den gode Dieselmotor billigt, fordi den ligger i en Panda? Det lyder spændende, at man kan finde de samme motorer i flere bilmærker - så er det vel bare at vælge design, farve og mærke...

Michel N - gensalgsværdien var min vigtigste pointe for at vælge Mercedes - det svære er at finde den bil, hvor alle punkterne går op i en højere enhed. Med Mercedes skal man langt over 100.000 km for at finde en nogenlunde betalelig bil. Måske VW er mere tilnærmelig?
    Pumpedyse er det TDI-modellerne?

søren L - Enig, 406 HDI er en flot bil - de kan bare noget hos Peogeot.

flemming A - man har vel et ansvar for at ens børn når myndighedsalderen uden whiplash og boksertud - det sagde min far altid og købte en 850'er, da jeg blev 18. Siden har V70 været en klar favorit hos mig - sort, sænket og med et T et femtal og måske et R? Men hvad med DIESEL-økonomien - gensalgsværdien - kan den følge med franskmændene og tyskerne?

Tak til jer alle for svarene. Jeg fik (næsten) aflivet min trang til Mercedes - Nu ligner det en kamp mellem Peogeot, Volvo og VW.

Mvh
    Jakob

• #11   18. nov 2004 lupo 3L passer da lige til dig

mvh johnni

Kommentér på:
Den mest økonomiske bil

Annonce