{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

Den mest økonomiske måde at køre på?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.. Ja, som overskriften siger, prøver jeg at finde ud af hvad der er den mest økonomiske måde at køre på.. Jeg har en Toyota Carina 2.0 som jeg ikke synes er den mest økonomiske bil, så derfor ville jeg se hvor langt jeg kan få den til at køre på en tank og derefter regne ud til liter..

Men hvad er egentlig den mest økonomiske måde at køre på? Er det at tøffe derudaf som min gamle mormor eller er det bare at køre normalt non-brian agtigt? Nogen siger det ene, andre siger det andet... Tak for svar og fortsat god weekend. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den mest økonomiske måde at køre på??
  • #1   13. apr 2013 min Carina 2.0 kører jeg i gennemsnit 11.8 i , det er bare ved alm pæn kørsel, dog mest motorvej, det ca 600km på en tank

  • RULLEN
    RULLEN Tilmeldt:
    mar 2013

    Emner: 1 Svar: 59
    #3   13. apr 2013 Lig dig bag en lastbil på motorvejen med 90km/t. På den måde kan jeg få min Vento 1.8 til at gå 22km/l istedet for de normale 12.5/12.8km/l smiley

    Kørte jeg til Fyn og retur med en normal 110km/t kører ventoen 12.x og bruger ca. 20 liter benz

    Den mest normale effektive kørsel er hurtig op i fart og gear som hastighedsgrænsen tillader. Men så højt et gear som muligt, under alle omstændigheder og en blid speederfod, gør en del smiley


  • #4   13. apr 2013 hold højre fod stille, og husk at det du bremser, skal opbygges igen

  • #5   13. apr 2013 Har faktisk et spørgsmål til det med så højt gear som muligt. Er det mest økonomisk at motoren sejtrækker (1200 rpm) eller at den kører i højere rpm (1800-2000) uden så meget modstand?
    Skal siges det er en diesel vi snakker om smiley


  • #6   13. apr 2013 Emil: Min kører nemlig også de 6-700 km på en tank.. Det kunne bare være fedt at få den til at køre længere, da benzin ikke ligefrem er det jeg har flest penge til..

    Og det med at bremse med motoren gør jeg allerede. Det har dog fået mig til at tænke på en ting.. De siger, at når man ikke rører speederen standes indsprøjtningen i motoren fuldstændig, men hvis man bremser med motoren og gearer ned, sættes det så ikke i gang igen?


  • #7   13. apr 2013 Jeg ved ikke præcist hvad det sparer mest, men når den sejtrækker, bruger den også flere kræfter, så i mit hoved betyder det øget forbrug, ligger helst selv på lige over 1500omdr, der føles min ibiza fuldstændig ubesværet smiley og den går da også 22km/l smiley

  • #8   13. apr 2013 Klaus j
    Har tænkt en del over det. Godt nok bruger den mere brændstof pr indsprøjtning, men den sprøjter jo så heller ikke nær så mange gange smiley


  • RULLEN
    RULLEN Tilmeldt:
    mar 2013

    Emner: 1 Svar: 59
    #9   13. apr 2013 Der åbnes jo ikke for indsprøjtningen så længe du ikke rører speederen. Det eneste der sker er at motorens omdrejninger bremser bilen.

    Jeg testede det en Ignis, her brugte den 4L/100km i tomgang, ved motorbremse gik benzinforbruget i 0km/L og ved nedgearing var dette tal ikke ændret mere eller mindre. Så jeg tvivler på der er højere forbrug ved nedgearing og motorbremse.


  • #10   13. apr 2013 Det er da meget godt synes jeg,
    tror ikke du kan hive flere kilometer ud af den, jeg synes jeg har prøvet af kører på mange forskellige måde, men det giver ca det samme, det svinger omkring en kilometer litteren om man kører mormor eller hva man gør


  • #11   13. apr 2013 Okay.. Så går jeg ud fra at det godt kan betale sig.. smiley

    Men tror faktisk ikke der er så meget mere at hive ud af den.. Det med at accelerere kvikt gør jeg i forvejen (hurtigt op i gear) samt jeg ser langt frem og forudser trafikken.. Bilen blev jo også lavet før økonomiske biler kom på tale samt at der ikke var antydningen af krise.. smiley


  • #12   13. apr 2013 Eller også er det bare normalt at gamle biler ikke kører så langt på literen, pga. teknologien er blevet bedre. Det er ikke just en "lille" polo.

  • #13   13. apr 2013 Casper: Den gruppe kan jeg da ikke finde.. Har prøvet at søge..

  • #14   13. apr 2013 Haha.. Så kan jeg bedre forstå jeg ikke kunne finde den.. Hehe.. Tak. smiley

  • #15   13. apr 2013 Jeg tror sådan set ikke jeg skal brokke mig over min bil... Har kørt 300 km siden jeg sidst fyldte tanken og tankmåleren er kun lige under 3/4..

    Det er nu meget godt klaret.. smiley


  • #16   14. apr 2013 Så højt gear som muligt, uden at sejrtrække!

    Jeg kørte 7km/l de første 4-6 måneder da jeg havde min vti, i gennemsnit på vejene!

    Nu kører jeg 14km/l


Kommentér på:
Den mest økonomiske måde at køre på??

Annonce