{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
477 visninger | Oprettet:

Dårligt trådløs {{forumTopicSubject}}

Hey BG, er der nogen der kan give et bud på hvorfor mit netkort til trådløs skifter forbindelsehastighed. Den ligger og køre mellem 36 - 48 - 54 Mbps.... Det kan også tydligt mærkes når jeg surfer på nettet at den ikke altid opnår den fulde hastighed.... Jeg har prøvet den nyeste firmware fra Asus homepage, og den fra Windows....Jeg køre XP Pro


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårligt trådløs
  • #1   6. nov 2007 Evt dårlig antenne? evt at routeren står for langt væk..
    Kan være hvis du har WPA kryptering på og skift af key står for ofte.. så kan den også koste lidt af dit nætværk.. der er mange ting


  • #2   6. nov 2007 <i>Det kan også tydligt mærkes når jeg surfer på nettet</i>

    Det mildest talt nægter jeg så at tro...

    Hvilken internet forbindelse har du? (hastighed)


  • #3   6. nov 2007 Det kan sagtens mærkes på at man surfer hvis forbindelsen er ustabil, og hvis den skifter i hastighed, for den reelle opnåede hastighed er som regel aldrig det den siger.

    Det kan sagtens være fordi forbindelsen til routeren ikke er så god. Enten fordi den er langt væk, fordi der står noget forstyrrende i vejen eller helt andre ting.

    Ting der kan forstyrre:
    * lamper med elektronisk omformer (specielt halogenlamper, og julelyskæder)
    * TV og andet elektronik
    * Computere (en antenne der er sat på et forlængerkabel og står på bordet kan tit hjælpe)
    * Vægge der for eksempel er armerede (jern i murene), der har signalet svært ved at komme igennem.

    Derudover har de billige trådløse Netkort fra Asus haft en del problemer, tror jeg har 2 til at ligge ... De er generelt ikke så gode til rækkevidde og stabilitet. De bedste jeg har brugt er fra Intel, 3Com og Linksys.


  • #4   6. nov 2007 >>HypeTaxx<< jeg har en 5120/1024 og når jeg feks ser video her fra BG kan den ikke følge med i bufferen, så filmen hakker konstant..

  • #5   6. nov 2007 Brian D, jeg har også desværre mostænkt kortet for at være skylden. Det er underligt ud at den skifter forbindelsehastighed midt i det hele... en 54 Mbps skuller da helst ikke gå ned... Angående afstand til Routeren så viser mit signal fuld styrke, og forbindelsen er stærk...

  • #6   6. nov 2007 okay ... den kan så også være for tæt på routeren da det er rundstråle antenner der er på. Det samme er gældende for fx TV-signal, hvis du bor for tæt på senderen, så kan dit signal også være ringe.

    Jeg har selv en 3096/1024 linie, og den hakker ikke på BG, heller ikke over trådløs. Har også adgang til en 2048/1024 linie der heller ikke har problemer over trådløs.

    Jeg har prøvet med Intel, 3Com, Linksys og Asus på begge netværk. Hvor asus har den ringeste performance. Men har dog et kort der kører upåklageligt også (PCI).

    Men BG er nok ikke det bedste at sammenligne med, da de servere den ligger på til tider kan være ret overbelastede.


Kommentér på:
Dårligt trådløs

Annonce