{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

Hvilken varevogn {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har en bekendt som muligvis skal bruge en ny varevogn, som skal være SUPER driftssikker, god genslagsværdi, god og billig autoriseret service og lavt værditab. Hvilken vil í anbefale og hvorfor?

Toyota Hiace D4-D 117 HK (ny)
Ford Transit 2,2 TDCI 110 Hk (ny)
VW Transporter 1,9 TDI (104 HK)
Mercedes Vitio 111 CDI (lidt brugt)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken varevogn
  • #1   23. nov 2007 Jeg vil sige Transit eller Transporter....

  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #2   23. nov 2007 HIace eller transporter

  • #3   23. nov 2007 Kan i ikke uddybe jeres svar, evt fordele og ulemper.

  • #4   23. nov 2007 Hiace'en - Toyota's service er ikke så dyre og generelt for alle modeller af Hiace er sq de kan køre flere gange rundt om jorden, kun alm sliddele som bremser der går til og så lidt rust, hvis man ikke beskytter dem godt imod dette.

  • #5   23. nov 2007 ham jeg engang imellem har haft mange forskellige biler, og han er nu gået over til, at have ene hiace til hans tømrer, og hans søn har ligeledes købt 11 stk fordi, de mener de er de mest driftsikker af firmabiler, samt de er billig i drift

  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #7   23. nov 2007 hiacen kan jeg anbefale da jeg har haft en af slagsen som firmavogn.....transporter fordi den har et bedre varerum, medmindre dee har fucket det up på de nye modeller og deres tdi motor trækker rigtig godt.... dem vi havde der hvor jeg var i lære var der næsten aldrig noget galt med

    men jeg synes klart at du skal tage ud til en forhandler og prøve dem.... ja prøv alle dem du kan komme til faktisk for at få det bedste indtryk. jeg ved heller ik hvad du skal bruge den til hvilket betyder meget i forhold til varerummet

    et kæmpe minus ved vitoen er at starthjælp er umuligt... batteriet er monteret under forsædet og umuligt at komme til uden at kortslutte noget(eller også skal man have nogen specielle startkabler) stadig er varerummet ikke så godt som i transporter



  • #8   23. nov 2007 Hi-Ace. De virker bare. Det er ikke for sjov de ryger til afrika når de er for gamle herhjemme.

  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #10   23. nov 2007 det kan godt være... men så skal man da i hvert fald have fat i instruksionsbogen hehe men det skulle da næsten undre mig andet når nu du siger det egentlig......så vi skubbede bare min kolegas bil igang istedet.
    det var heldigvis ned af bakke og der var strøm nok på til at instrumenter osv tændte rigtigt,s å der burde ik ske noget ved det


  • #11   23. nov 2007 Jeg ville sige en Transit , har selv kørt i en som firmabil ,
    kørte omkring 60000 km om året , og der var aldrig bøvl , kun alm. sliddele som bremser og sådan ,

    og den var heller ikk så dyr at få lavet ..


  • #13   23. nov 2007 transporter helt klart ! eller transit bare hold dig væk fra japaneren

  • #14   23. nov 2007 mercedes vito ruster ad helvede til

  • #15   23. nov 2007 Altså hvis du skal have noget kanont driftsikkert, så er der absolut inden vej uden om Hiacen. Men den er altså ikke super komfortabel.

  • #16   23. nov 2007 Jeg havde valgt en ny transit. Den kører rigtig godt og er billig i indkøb og vedligeholdelse ! som bonus er de også meget driftsikre...

  • #17   23. nov 2007 køb min tanspotter

  • #18   23. nov 2007 Den nye transit er bare minus driftsikker. Den gamle derimod, den holder til alt.

  • #20   23. nov 2007 jeg er i lære som vvs'er i århus og vi har vel 25 hiace i alle aldre og alle motor størrelser!

    de bliver alle sammen gennemsmadret hver dag! kold starter, masser af omdr. ! forkerte gearskift osv... osv...

    folk kører ikke altid pænt i dem...
    så bliver de jo læsset med alt muligt lort som bare bliver smidt ind!

    Trods alt dette kører de ALLE sammen! hver eneste dag! de er fuldstændig sindsyg stabile! de starter bare hver gang! og nogle af dem er slidte i kobling, har lidt rust, skal måske have skiftet rem eller lign. men de er utrolig driftsikre!

    hvad angår kabinen så er den ikke lige det bedste man kan forestille sig! og til håndværksbrug er bagagerummet ikke altid lige velegnet pga. de skrå sider. men de nyere hiace d4d med fuld udstyr er faktisk helt fine! sædevarme, elruder, cd afspiller, kop holdere osv..
    de er ok!

    så hvis du køber den helt nye hiace med d4d så har du altså bare varevogn for life!

    kender ikke til de andre, men kører i hiace hver dag og er lidt imponeret over hvordan de kan holde til så meget tæsk uden at det kan mærkes på dem?!


  • #22   23. nov 2007 Christian H ---> hvorfor?

  • Mikkel B
    Mikkel B Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 8
    #24   23. nov 2007 Ville aldrig vælge den nye transit, vores firma havde 11 styks sidste år, de var alle sammen på gaden 3 dage i hele 2006 og jeg lyver ikke, det kostede mega mange penge, der var konstant et par stykker på værksted osv.

    Nu har chaufførene sprintere og de kører uden probs.


  • #25   24. nov 2007 vil heller ikke vælge en vito, ruster væk. taler af erfaring, ville nok tage en hiace.

Kommentér på:
Hvilken varevogn

Annonce