{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.258 visninger | Oprettet:

Hvilken pendlerbil? {{forumTopicSubject}}

Går og overvejer at udskifte min c-max van ud med en billigere pendlerbil. Kører ca. 150 km om dagen, mest motorvej. C-maxen går ca. 14km/l ved 130 og er meget dyr med vægtafgift samt misundelsafgift. Leder efter en mindre bil med billigere vægtafgift, samt langt på literen.

Helst ikke mere end et par år gammel. Billig årlig afgifter, hvide plader, samt maksimalt 175.000.

Hvad skal jeg gå efter? Har selv tænkt på 207 1.4 hdi xr plus, fiat grande punto 1,3 mjet, opel corsa 1,3 cdti, vw fox 1,4tdi. ( ikke lupo 3l )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken pendlerbil?
  • #1   8. jan 2008 Jeg kan ihvertfald anbefale G Punto. Den går overraskende godt med den diesel kværn, og det er også den model der sælger mest. Ihvertfald på mit arbejde! smiley

• #2   8. jan 2008 en af mine kammereter har en 206 sw 1,4 hdi den holder sig omkring 18-22 km/l den stikker selfølgelig heller ikke af med nogen men det gør ingen af de biler du nævner. og det er den samme motor det ligger i 207 1,4 hdi.

• #3   8. jan 2008 207 1.4 hdi xr plus

Perfeckt pendler vogn

• #4   8. jan 2008 Min nuvaerende VW Vento koerer lige saa langt paa literen som C-Maxen. Saadan en har min arbejdskammerat.
    Saa han sparer kun penge paa selve dieselen.

• #5   8. jan 2008 Og den nye Grande Punto var i fjerneren forleden dag. Der beviste de at den koerer minimum 35 procent mindre end lovet. Saa den koerer heller ikke laengere paa literen end en vento. Du kan sgu lige saa godt koebe dig saadan en. aog saa er de billigere >D

• #6   9. jan 2008 sq ingen grund til at skifte fra en c-max til en vento... Men det er mere om nogle af de nævnte biler kan holde en fornuftig økonomi på motorvej.

• #7   9. jan 2008 Don Jon

De fleste test i tv(og for den sags skyld andre steder) er mange gange lavet på biler der ikke er kørt til i motoren. En ny bil vil altid bruge mere brændstof, end en der har gået 10.000 mere.
    Dette variere dog meget fra model til model.

Jeg kan markant mærke forskel på en sprit ny, og en 1 år gammel G Punto MultiJet med 25.000 på bagen.
    Den med lidt på bagen kører 10 gange bedre!

• #8   9. jan 2008 En peugoet 1.4 HDI, jeg er dælme glad for min bruger den selv som pendler bil.

Den kører i gennemsnit 1000km på en tank...

• #9   9. jan 2008 Min Stilo JTD køre 2-3km længere på literen med Chippen end stadard....

Kan max holde 16km/l i gennemsnit uden og ca. 19,5 km/l med boks. Kommer selfølgelige også an på hvor man køre sine km...

Kommentér på:
Hvilken pendlerbil?

Annonce