Peugeot Service?? {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg har en Peugeot Partner 2.0 HDI årg. 06 .
Den har lige været på et Peugeot værksted i det midtjyske, fordi den var begyndt og sætte ud, ved en konstant fart ca. 80 km/t. i 5 gear, ved ca. 1700 rpm.
Det er kun når det er koldt ( ca. under +2 ), at den " hakker" i det.
Her er min oplevelse af peugeot service.
Jeg kontakter værkstedet og får en tid torsdag, så kan jeg hente den fredag til fyraften, da havde de opdateret styreboksen og så skule den være ok, men allerede da jeg kørte hjem, var den gal igen, så jeg ringede til værkstedet igen, de gav mig en ny tid, der var i onsdag´s og jeg kunne hente den igen fradag eftermiddag.
Da jeg hentede bilen igen sagde de at jeg måtte se i weekenden og så ringe mandag, hvis den stadig var gal, men han mente at nu var det løst.
De havde haft ringet til nogle eksperter i sverige, som sagde at de skulle skifte en ventil ( de sagde ikke hvilken, nok koldstarts ventilen) og at det var det der var i vejen med bilen.
Det var det jo så ikke, så jeg ringede mandag og snakkede med værkføren på værkstedet, han sagde at min bil skulle køre sådan, for de havde de sagt i sverige, at hvis det ikke var ventilen, så skulle sådan en HDI motor køre sådan.
Jeg blev naturligvis sur og så ringede jeg til importøren og fortalte historien, han ringede til værkstedet og snakkede med dem, da der var gået ca. 30 min. ringede han og sagde, at værkstedet havde sagt at den skulle køre sådan, så han kunne ikke gøre mere.
Der er kun 6 dage tilbage af garatien, så det er lidt uheldigt.
Er det service??????
Sådan nogle RØVHULLER!!!!
Køb aldrig Peugeot.
Johnny
jul 2006
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 732
men ellers så kan jo kun give dig ret i
Sådan nogle RØVHULLER!!!!
Køb aldrig Peugeot
maj 2003
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 458
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.919
Din fejl er jeg 99% sikker på er enten trykføleren eller EGR ventilen. Jeg har skiftet noget der ligner 30 stk af hver på Berlingoer med de symptomer. Hvis Peugeots teknikkere ikke kan finde ud af det skal jeg fandme lamme tæve dem næste gang jeg skal på kursus
jan 2007
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 12 Svar: 633
EGR er tjækket, det skulle ikke være den.
dec 2003
jan 2006
Følger: 44 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 19 Svar: 222
Nej det er ikke en god service du har fået.. Jeg kender en der også havde et problem med et værksted de kunne hele ikke finde fejlen på hans bil. Han kørte på et andet peugeot værksted for og få lavet fejlen også sagde han det til dem på værksted de gik videre med det.
Prøv et andet peugeot værksted..
Ellers ring til FDM så skal de nok finde fejlen.
jan 2007
Jeg er ikke lige klar over hvad du mener med initaliseret, så det ved jeg ikke.
jan 2007
Impotøren sagde at de ikke kunne gøre mere, men kan jeg alligevel køre til et andet Peugeot værksted??
Den skulle jo gerne laves, men ikke i Herning og det kan ikke passe, at man selv skal "bakse" med og lave den, der er jo garanti på.
jan 2006
Følger: 44 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 19 Svar: 222
Jeg kan fortælle dig et ekempel, min far købet en vw hos toyota. Og den gik ikke som den skulle. Den var så hos toyota 12 gang og de kunne ikke finde ud af den. Men så fik han nok og ringe til FDM og fik en tid til en test. Og det var bare motoren der var gået til så toyota med betale for en ny motort.
jan 2007
Jeg har købt en bil med 2 år´s garanti, så de også lave det, men man føler sig sgu røvrendt af sådan nogle fjolser.
Bare fordi, at de ikke kan se noget på deres pc. ja, så kan de ikke lave den, det er sgu da formeget.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.379
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
sep 2003
maj 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 116
Problemet er selvfølgelig at periodiske fejl ikke er de nemmeste at finde, og al ære og respekt for det. Jeg synes egentlig det ligner min oplevelse med min 307 HDI som jeg havde tidligere, Når der var fejl på bilen havde de enten aldrig hørt om det før - selvom jeg iøvrigt havde en kollega der benyttede samme værksted og HAVDE været inde og få kigget på samme fejl. Iøvrigt skal en Peugeot - ifølge min tidligere forhandler - køre med knirkelyde, kobling der rusker (indtil den stod af pga fejl i svinghjulet - så var det måske nok en fejl alligevel....) og det er skam også helt normalt på en 307 at måtterne bliver drivvåde når det regner meget.......... Det endte med at jeg solgte den - og der går altså nok en rum tid inden jeg skal have en "løve" igen. Ikke så meget pga bilen for alle biler kan have fejl, men pga måden fejlene blev behandlet på af værkstedet.
jan 2007
Hvad de skulle gøre:
Beholde det LORT, indtil de fandt fejlen, eller sende den vidre. Hvis de ikke magter opgaven, så må der jo andre øjn på.
De skal ikke opgive fordi der sidder nogle kloge hoveder i Sverige og siger at det nok er en ventil der skal skiftes, når det ender med, at det ikke er den der er skyld i problemet.
sep 2003
Hvis jeg var dig, ville jeg henvende mig til importøren igen, denne gang skriftligt (Det tages altid mere seriøst, når klagen er på skrift), beskrive handlingsforløbet på en pæn og sober måde, forhøre dem, om de fastholder deres påstand om at bilen er som den skal. Evt. skriv du ønsker en repræsentant fra importøren til at køre i bilen, og give sin vurdering. Det kan tage lang tid, men da kundeklagen har forekommet inden for garantiperioden, bør forhandleren tage sig af sagen efterfølgende, såfremt importøren anerkender fejlen på din bil. Evt. hør værkstedet, om de vil sende anmodning til importøren om at forlænge garantien på pågældende fejl. Det kan lade sig gøre med de mærker jeg har med at gøre, og tror skam også Peugeot Danmark kan klare sådan en sag.
dec 2003
jan 2007
Jeg prøver, at skrive til importøren, som du skrev, så må jeg håbe, at de vil køre en tur i bilen, inden det bliver forår.
White Stig
Ja du har jo ret i, at de står på et varmt værksted, men det vil også sige, at de aldrig finder ud af problemet, for de står vel ikke, ude i frost vejr for at finde fejlen.
Ja, jeg ved det er en svær opgave, men når der er konstateret en fejl, syntes jeg ikke bare, at de kan opgive, med den undskyldning, at sådan kører en HDI motor, det ved jeg at de ikke gør.
dec 2003
Peugeot Service??