{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.577 visninger | Oprettet:

Peugeot Service?? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har en Peugeot Partner 2.0 HDI årg. 06 .
Den har lige været på et Peugeot værksted i det midtjyske, fordi den var begyndt og sætte ud, ved en konstant fart ca. 80 km/t. i 5 gear, ved ca. 1700 rpm.
Det er kun når det er koldt ( ca. under +2 ), at den " hakker" i det.

Her er min oplevelse af peugeot service.

Jeg kontakter værkstedet og får en tid torsdag, så kan jeg hente den fredag til fyraften, da havde de opdateret styreboksen og så skule den være ok, men allerede da jeg kørte hjem, var den gal igen, så jeg ringede til værkstedet igen, de gav mig en ny tid, der var i onsdag´s og jeg kunne hente den igen fradag eftermiddag.
Da jeg hentede bilen igen sagde de at jeg måtte se i weekenden og så ringe mandag, hvis den stadig var gal, men han mente at nu var det løst.
De havde haft ringet til nogle eksperter i sverige, som sagde at de skulle skifte en ventil ( de sagde ikke hvilken, nok koldstarts ventilen) og at det var det der var i vejen med bilen.
Det var det jo så ikke, så jeg ringede mandag og snakkede med værkføren på værkstedet, han sagde at min bil skulle køre sådan, for de havde de sagt i sverige, at hvis det ikke var ventilen, så skulle sådan en HDI motor køre sådan.
Jeg blev naturligvis sur og så ringede jeg til importøren og fortalte historien, han ringede til værkstedet og snakkede med dem, da der var gået ca. 30 min. ringede han og sagde, at værkstedet havde sagt at den skulle køre sådan, så han kunne ikke gøre mere.
Der er kun 6 dage tilbage af garatien, så det er lidt uheldigt.

Er det service??????

Sådan nogle RØVHULLER!!!!

Køb aldrig Peugeot.

Johnny


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot Service??
  • #1   15. jan 2008 Peugeot plager ellers at være kendt for nogle af de bedste disel motorere.

    men ellers så kan jo kun give dig ret i

    Sådan nogle RØVHULLER!!!!

    Køb aldrig Peugeot


  • #2   15. jan 2008 hvilken peugeot forhandler var det???

  • #3   15. jan 2008 For det første hvis problemet er gjort opmærsom på før garantiens udløb SKAL de udbedre den selv efter garantien er udløbet.

    Din fejl er jeg 99% sikker på er enten trykføleren eller EGR ventilen. Jeg har skiftet noget der ligner 30 stk af hver på Berlingoer med de symptomer. Hvis Peugeots teknikkere ikke kan finde ud af det skal jeg fandme lamme tæve dem næste gang jeg skal på kursus smiley


  • #4   15. jan 2008 Det var i Herning

    EGR er tjækket, det skulle ikke være den.


  • #5   15. jan 2008 Johnny, er den initialiseret efterfølgende med den er tjekket? Trykføleren er et MEGET kendt problem på dem der. Det giver dog normalt udsættere hele tiden. Det kan også sagtens være din trykføler i dieselpumpen som er ved at stå af. Hvor langt har bilen kørt?

  • #6   15. jan 2008 Peugeot laver den bedste diesel motor man kan få..
    Nej det er ikke en god service du har fået.. Jeg kender en der også havde et problem med et værksted de kunne hele ikke finde fejlen på hans bil. Han kørte på et andet peugeot værksted for og få lavet fejlen også sagde han det til dem på værksted de gik videre med det.

    Prøv et andet peugeot værksted..
    Ellers ring til FDM så skal de nok finde fejlen.


  • #7   15. jan 2008 White Stig, den har lige rundet 45000 km.
    Jeg er ikke lige klar over hvad du mener med initaliseret, så det ved jeg ikke.


  • #8   15. jan 2008 Jeg købte bilen pga. motroen skulle være en af de bedste, men det er den ikke lige nu.

    Impotøren sagde at de ikke kunne gøre mere, men kan jeg alligevel køre til et andet Peugeot værksted??

    Den skulle jo gerne laves, men ikke i Herning og det kan ikke passe, at man selv skal "bakse" med og lave den, der er jo garanti på.


  • #9   15. jan 2008 Lige så snart bilen er købt med garanti så skal de lave det.. Og hvis de ikke kan så må de sende bilen videre det er jo ikke dit problem at de ikke kan finde ud af det..

    Jeg kan fortælle dig et ekempel, min far købet en vw hos toyota. Og den gik ikke som den skulle. Den var så hos toyota 12 gang og de kunne ikke finde ud af den. Men så fik han nok og ringe til FDM og fik en tid til en test. Og det var bare motoren der var gået til så toyota med betale for en ny motort.


  • #10   15. jan 2008 Jeg har heller ikke tænkt mig, at de skal slippe godt fra det her.
    Jeg har købt en bil med 2 år´s garanti, så de også lave det, men man føler sig sgu røvrendt af sådan nogle fjolser.
    Bare fordi, at de ikke kan se noget på deres pc. ja, så kan de ikke lave den, det er sgu da formeget.


  • #11   15. jan 2008 Mikael M -> Man har ikke garanti på en garantien. Man har KUN garanti på de ting du SELV betaler, og ikke for de ting importøren betaler.

  • #12   15. jan 2008 Jeg har en peugeot 206 2.0 HDI Og jeg hra aldrig haft problemer med motoren den køre squ godt, men prøv et andet værksted måske kan de finde fejlen.

  • #13   15. jan 2008 Johnny A -> Det kan være MEGET svært at diagnosticere end fejl der kun forekommer ved temperaturer under 2 grader, når temperaturen ikke er så lav når de har bilen. Fejlen SKAL forekomme for at diagnosticere. Ellers leder man jo efter en fejl som ikke er der, hvilket er umuligt. De fleste kunders "problem" er at de ikke har nogen som helst anelse om, hvor meget elektronik der er i en bil, hvor mange ting der kan forårsage en fejl, og hvilken situation værkstedet står i, når kunden klager over en fejl, som ikke er der når bilen indleveres på værksted. Hvad havde du tænkt dig værkstedet skulle gøre?

  • Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 116
    #14   15. jan 2008 Umiddelbart burde en fejl i EGR ventil eller lignende da kunne aflæses ved udlæsning af bilens motorcomputer? Eller hvad? Er ikke mekaniker, men det forestillede jeg mig da i min naivitet.

    Problemet er selvfølgelig at periodiske fejl ikke er de nemmeste at finde, og al ære og respekt for det. Jeg synes egentlig det ligner min oplevelse med min 307 HDI som jeg havde tidligere, Når der var fejl på bilen havde de enten aldrig hørt om det før - selvom jeg iøvrigt havde en kollega der benyttede samme værksted og HAVDE været inde og få kigget på samme fejl. Iøvrigt skal en Peugeot - ifølge min tidligere forhandler - køre med knirkelyde, kobling der rusker (indtil den stod af pga fejl i svinghjulet - så var det måske nok en fejl alligevel....) og det er skam også helt normalt på en 307 at måtterne bliver drivvåde når det regner meget.......... Det endte med at jeg solgte den - og der går altså nok en rum tid inden jeg skal have en "løve" igen. Ikke så meget pga bilen for alle biler kan have fejl, men pga måden fejlene blev behandlet på af værkstedet.


  • #15   15. jan 2008 Rene Ø. Nu er det sådan, at jeg godt ved hvormeget elektronik der er, og at det naturligvis er svært og finde en fejl, der kun er der periodisk, men da de havde den så var der under frysepunktet hele dagen og jeg var også deroppe for og køre en tur med mekanikeren, så han kunne se hvormeget den hakkede.

    Hvad de skulle gøre:
    Beholde det LORT, indtil de fandt fejlen, eller sende den vidre. Hvis de ikke magter opgaven, så må der jo andre øjn på.
    De skal ikke opgive fordi der sidder nogle kloge hoveder i Sverige og siger at det nok er en ventil der skal skiftes, når det ender med, at det ikke er den der er skyld i problemet.


  • #16   15. jan 2008 Johnny A -> Nu er det sådan, at hvis "eksperterne", som i dette tilfælde er svenskerne repræsenterer importøren, og hos mange bilmærker skal "repræsentanten" give tilladelse til at udføre en garantireperation, og får værkstedet ikke tilladelse må de ikke bare skifte.
    Hvis jeg var dig, ville jeg henvende mig til importøren igen, denne gang skriftligt (Det tages altid mere seriøst, når klagen er på skrift), beskrive handlingsforløbet på en pæn og sober måde, forhøre dem, om de fastholder deres påstand om at bilen er som den skal. Evt. skriv du ønsker en repræsentant fra importøren til at køre i bilen, og give sin vurdering. Det kan tage lang tid, men da kundeklagen har forekommet inden for garantiperioden, bør forhandleren tage sig af sagen efterfølgende, såfremt importøren anerkender fejlen på din bil. Evt. hør værkstedet, om de vil sende anmodning til importøren om at forlænge garantien på pågældende fejl. Det kan lade sig gøre med de mærker jeg har med at gøre, og tror skam også Peugeot Danmark kan klare sådan en sag.


  • #17   15. jan 2008 Jeg vil ikke forsvare Peugeot, men det er som rene skriver det utrolig svært at fejlfinde på sådan en bil når fejlen kun er periodisk. Normalt står bilen også inde når man kigger på dem, hvilket automatisk gør at fejlen forsvinder da temperaturen er over 2 grader. Det er ikke sikkert det er samme mekaniker der har kigget på den som var ude og køre i den. Desværre, men i så fald er det stadigvæk deres opgave at videregive informaionen. Det kan også være en dyse der er smådefekt smiley så du kan se det kan faktisk være mange ting

  • #18   15. jan 2008 Rene Ø
    Jeg prøver, at skrive til importøren, som du skrev, så må jeg håbe, at de vil køre en tur i bilen, inden det bliver forår.

    White Stig
    Ja du har jo ret i, at de står på et varmt værksted, men det vil også sige, at de aldrig finder ud af problemet, for de står vel ikke, ude i frost vejr for at finde fejlen.

    Ja, jeg ved det er en svær opgave, men når der er konstateret en fejl, syntes jeg ikke bare, at de kan opgive, med den undskyldning, at sådan kører en HDI motor, det ved jeg at de ikke gør.


  • #19   15. jan 2008 Nej der er jeg helt enig

Kommentér på:
Peugeot Service??

Annonce