{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.923 visninger | Oprettet:

RB R
RB R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hvem må bruge den frie firmabil?? {{forumTopicSubject}}

Hvis man som ansat i et firma har fri bil - dvs beskatning af værdien samt de relaterede udgifter (40.000 i det her tilfælde) - OG hvis arbejdsgiver i øvrigt synes det er ok at betale for at børn/fætre/kusiner ect. bruger bilen privat og forsikringen dækker.... er Told og Skat så ligeglade?

Bottom line, moms og skat er betalt af min frie bil - hvem må bruge den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem må bruge den frie firmabil??
  • #1   17. jan 2008 har du ikke fået nogle betingelser fra dit firma..?

• RB R
    RB R Tilmeldt:
    maj 2007

#2   17. jan 2008 Nej - der er ingen betingelser påhæftet - arbejdsgiver har ingen anmærkninger i forhold til hvem der sidder bag rattet

• #3   17. jan 2008 Det siger vel sig selv at når det er en firmabil, så er det kun vedkommende der er ansat i det pågældende firma der skal køre den...

• #4   17. jan 2008 Der er stor forskel på firmabil og fri bil.... Det er firma bilen som den ansatte kun må køre i, den frie bil, må dem som han vil køre i, dog skal der holdes kilometer regnskab for den frie bil, med privat kilometer og arbejdsrelateret kilometer...

• #5   17. jan 2008 Med fri bil skal man ikke holde kørebog, den er jo netop fri. Du bliver beskattet og kan derfor køre hvorhen du vil. Normalt hedder det at det er kone/samlever og hjemmeboende børn der må køre i den, foruden dig selv.

• RB R
    RB R Tilmeldt:
    maj 2007

#6   17. jan 2008 For lige at synliggøre noget - det er en "fri bil" jeg har og min arbejdsgiver er som nævnt ligeglad med hvem der kører i den og hvor mange km. der bliver kørt privat.

Spørgsmålet er derfor hvad reglerne reelt er (hvis der da er nogen) og om der er nogle myndigheder der har været så venlge at skrive noget specifikt om dette emne nogen steder ?

Det er jo fedt hvis det er kone/mand (samlever) og børn/forældre men er der nogen der kan dokumentere det?

Kommentér på:
Hvem må bruge den frie firmabil??

Annonce