{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.167 visninger | Oprettet:

Manglende omregistrering {{forumTopicSubject}}

Solgte min bil for 3mdr siden. Og køber har stadig ikke omregistreret den. Derfor opsagde jeg forsikringen, og derved blev den også efterlyst hos politiet. Jeg var også på motorkontoret hvor jeg udfyldte en blanket om manglende omregistrering.

Ved godt at det var dumt og naivt ikke at få den omregistreret med det samme.

Men er der noget jeg kan gøre ud over?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende omregistrering
  • #1   11. feb 2008 et godt tip jeg har brugt et par gange, og gør det igen og igen, hvis nødvendigt..


    gå ned på din lokale Skat, få en ny reg. attest på din bil går ca 2-3 dage, så går du ned og omreg. den i hans navn og add, hvis du ikke har det, - så gør det i et tilfældig opdigtet navn, cpr, addresse, og få fat i et tilfældig forsikrings bevis - så udfylder du lortet, smider det over desken - og så er den ikke dit problem mere, ..

    det har jeg gjort med stor success 2-3 gange,.. ellers meld bilen stjålet.. så får du bilen igen, .. og du har både penge og bil..

    det handler om at være kold i røven


  • #2   11. feb 2008 Bandit:
    Ideen er egentlig ok med at melde den stjålet, men hagen ved det er at der skal være sindlygt indbrud i bilen. Dvs. smadret dørlås/tændingslås.
    Ellers vil forsikringsselskabet bare mene at han har lånt bilen ud.


  • #3   11. feb 2008 B4ndit: Smart at lave dokument-falsk!!

  • #4   11. feb 2008 Where AM I?:

    I dette tilfælle ville jeg heller ikke tøve med det.


  • #5   11. feb 2008 Jeg vil Skide på dokument falsk, behøver ikke være mig som udfylder papiret, kunne han jo ligeså nemt selv have gjort.... så det rager mig

  • #6   11. feb 2008 Bandit.
    Er det ikke dokument falsk?
    Du skal jo skrive under på tro og love erklæring at din reg attest er væk??? Det er jo ikke tilfældet


  • #7   11. feb 2008 det fede er, når du gør det i et tilfældig navn, mister han jo retten til bilen... så må han jo selv kæmpe med det..

    så indhent altid en ekstra reg. attest.. så kan man sku altid selv spæde de 380 kr. og få det langet over desken..


  • #8   11. feb 2008 den er da væk, hvis jeg ikke ved hvor den er .. men alle de regler stik dem op, det rager mig... hvis der ikke er andre udveje, bruger man dem som der er.. det gør jeg, dem som ikke tør kan jo bare finde sig i det.. jeres problem.

  • #9   11. feb 2008 alt jeres dobbelt moralske ævl, skal jeg huske.. når i ligger og blæser rundt med 200 km´t, laver brændere, køre uden seler, .. og hva i nu ellers laver.. om du skider på love og regler på en måde eller en anden måde, kan vist være ligemeget..

  • #10   11. feb 2008 Mr. B - OMS
    Enig med dig.

    Bandit
    Du kan jo bare tvangs afmelde den så hæfter du stadig kun for de 3 uger du alligevel ville hæfte for...


  • #11   11. feb 2008 B4andit:

    HØRT ;-D


  • #12   11. feb 2008 Dokument falsk kan give op til 6 år.. Bare så i ved det inden i får gode ideër.. Og dokument falsk er en forbrydelse politiet ser meget alvorligt på.. Så det er en dårlig idé..

  • #13   11. feb 2008 jamen - i gør det på jeres måde jeg gør det på min måde.. længere er den ikke,.. jeg blander mig ikke i hvad i gør, .... jeg fortæller hvad jeg ville have gjort.

  • #14   11. feb 2008 ja men de kan aldrig sige DU har skrevet reg. papire.. eller om han har opgivet falsk identitet ved salget..

  • #15   11. feb 2008 Bandit - Jo det kan de nemlig... Og hvorfor skulle folk opgive og omregistere deres egen bil i falsk navn...?

  • #16   11. feb 2008 Det er så meget nemmere at be køber om at medbringe et forsikringsbevis og noget gyldig legitimation, og så selv smide omregistreringen ned på motorkontoret når det åbner...
    Personligt lader jeg ikke nogen omregistrere biler jeg sælger længere da jeg ikke gider have dem til at køre rundt på min vægtafgift, og min forsikring længere tid end højest nødvendigt.


  • #17   11. feb 2008 jamen så må de bare knalde mig, er egentelig rimelig ligeglad? jeg har tid til at afsone, ... det jo mit problem ikke jeres...

    jeg har før hørt om nogen der ikke omreg. biler til 2-5.000 kr og bare køre i dem til de blir stoppet, vi snakker år, måske 1-2 år.. såå hvis man bare skal bruge den til at køre i, kan man jo køre gratis i et års tid, hvis man passer på..


  • #18   11. feb 2008 jeg ved ikke helt om i ikke fatter det - men jeg er rimelig ligeglad med hvor ulovligt det måtte være, det er lykkedes for mig 3-4 gange, og jeg gør det igen, og igen, og igen hvis det blir nødvendigt.. så er der ikke mere at sige i den sag..

  • #19   11. feb 2008 Bandit - Jeg er absolut ikk i mod dig, fortæller dig bare hvordan det kan gå, jeg er sku lige glad hvad du bruger dit liv på...

  • #20   11. feb 2008 og 80-90% af alle bilforhandler, brugtvogns forhandlere, udfylder også selv reg. papire - så bilen står klar med plader når du kommer og henter den..

  • #21   11. feb 2008 Ja men du skal sq da selv skrive under så er det jo ikke ulovligt længere....

  • #22   11. feb 2008 det er ligegyldigt, Ingen må underskrive i en anden mands navn. og det gør de, fordi andet kan blive for bøvlet... så mange steder skriver de sku bare under..

  • #23   11. feb 2008 der skal da ligge en skriftlig fuldmagt for at må skrive under i andens navn vedr reg og så kan de vel lige så godt selv skrive reg under???

    og nej er lovligt at skrive under på at modtage en andens pakke jo, så blir man bare hængt op på det vist pakkens ejer ikk får den overdraget...


  • #24   11. feb 2008 Man må til en hver tid skrive under for andre hvis man har fået lov ad vedkommende

  • #25   11. feb 2008 asger j: der skal være skriftlig fuldmagt før det holder i retten....

    ellers kan alle og en hver jo købe ting i hinandens navne og påstå man havde fået lov...


  • #26   11. feb 2008 En muntlig aftale er lige så bindene som en skriftlig. Det er sværre og bevise men det er stadig bindene så skriftlig eller mundtlig det er lige meget

  • #27   11. feb 2008 ja ja men den kan jo ikk bruges til noget vist den ikk blir overholdet med mindre man render rundt med diktafon i lommen....

  • #28   11. feb 2008 Du må ikka optage samtaler med mindre du gør alle parter opmærksom på det,


  • #29   11. feb 2008 korrekt... derfor en skrifligt fuldmagt er det nemmeste og bedste så man har beviser

  • #30   11. feb 2008 (Asger J) Tvangsafmelde så har politiet 3 mdr til at finde bilen derefter er jeg egentlig ikke helt klar over hvad der sker. Men jeg fik at vide at det var 3mdr hos skat. Men er der virkelig intet at gøre. Jeg har sgu også lige fået en parkeringsbøde. Hvordan ser det ud med den. Kommer jeg til at betale den????

  • #31   11. feb 2008 Ja de har 3 mdr til at finde nummerpladerne men du er fri af din forsikring og vægtafgift. Det var jeg i hvertfald. og det er andre jeg har snakket med også. En parkeringsbøde er jo ikke noget politiet giver så der skal nu henvende dig til dem der har udstedt bøden. Så vil jeg tro du kan slippe med den hvis du frem sender en kopi af slut seddel og evt kviterring for afmeldelse

  • #32   11. feb 2008 ok. tror sgu jeg får efterlyst bilen i morgen gennem arbejdet, kører for 3x34. så hvis ca. 450 biler kigger efter den, så må den da dukke op før eller siden. Så kan jeg selv tage ud og hente pladerne, det må man vel gerne.

  • #33   11. feb 2008 morten m: i teorien er det selvtægt men var det mig gjorde jeg det også...

  • #34   11. feb 2008 tror det må være sådan det skal gøres

  • #35   16. feb 2008 Faktisk hvis du sætter en hjullås på så kan politiet ikke bryde ind og tage den af.. Så det advokater og alt muligt lort man skal igennem..
    Kender en som havde nogle folk til at arbejde for sig, hvor de boede på en campingplads.. En af dem på pladsen skylder så ham der har pladsen penge men vil ikke betale... En anden kommer så forbi i splitny bil..
    Campingpladsejeren sætter en hjullås på og da politiet ankommer siger de de kan intet gøre.. Det privat grund og når de en hjullås er det ikke længere noget de kan gøre noget ved..
    Så teoretisk kunne du få dig sådan en, sætte på vognen, snuppe pladerne eller blot fortælle padderne hvor dyret holder så de kan fjerne dem.. Han kører jo ingen steder.. smiley
    Good luck


Kommentér på:
Manglende omregistrering

Annonce