{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.648 visninger | Oprettet:

Martin K
Martin K
Tilmeldt:
5. dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559

Manglende omregistrering {{forumTopicSubject}}

Som utallige andre tosser, har jeg solgt en bil og ladet køber om omreg.
Dette fordi køber bor 10 km fra mig og vi har fælles bekendte, så jeg regnede med at han var regulær i sine handlinger.

Desværre er bilen, nu cirka 1 måned efter salg, endnu ikke omregistreret.
Jeg har flere gange været forbi hvor han bor og banket på, ingen hjemme og telefonen tages ikke.

Nu er knolden på ferie, og min forsikringsselskab samt en medarbejder fra Skat siger jeg bare skal hente pladerne.
Men da det er selvtægt er der ingen af dem der er officielle i deres råd smiley

Bilen står i hans indkørsel, så det er ret nemt at hapse pladerne og afmelde bilen.

Hvordan ville I reagere, hvis I kom hjem fra ferie 5-6 uger efter I har købt en bil - og pladerne mangler?

Har tjekket ved Skat og bilen er stadig indregistreret i mit navn.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende omregistrering
  • #1   19. jul 2010 bare hent pladerne for det er dine plader og så kan han jo bare lære at omregistre til tiden

  • #2   19. jul 2010 Det er ikke selvtægt, når det er dine plader, bare tag dem.

  • #3   19. jul 2010 hent hele bilen da det stadig er din da den står i dit navn og han kan intet gøre ved det

  • #4   19. jul 2010 Tjjaa hvis han ikke har omregget den så må han jo vide at det ville ske ..

    Jeg havde hentet dem med det samme og afleveret dem


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #5   19. jul 2010 Ifølge Skat er det selvtægt, da det er et job for Politiet. Problemet er bare, at den proces man så skal igennem tager 2-3 uger og indebærer en del papirarbejde (nok derfor Skat gerne ser jeg selv henter dem).

    Hvis jeg henter dem, så skal jeg naturligvis aflevere dem til Skat. Ellers er det jo tyveri og hærværk. Det gider jeg alligevel ikke for den lille sag.


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #6   19. jul 2010 Bisse:

    Jeg kan jo IKKE hente bilen, for han har jo retteligt købt den af mig. Det eneste jeg kan have en lille smule ret til, er pladerne.


  • #7   19. jul 2010 den står i dit navn så er det din bil så kan han sgu lære det

  • #8   19. jul 2010 du kunne også ringe til politiet og snakke stille og roligt med dem og høre dem om de lige vil køre forbi og hente dem de plejer nu at hente dem hvis de ikke laver noget

  • #9   19. jul 2010 Kør nu ud og hent dem, og så fortæller du dem på motorkontoret, at du selv har fjernet dem fra din egen bil, da den ikke er omregistreret.
    Jeg har prøvet det mange gange, og det siger de ikke noget til, du skal bare huske at få en kvittering på dem.

    Hvis du er frisk, så henter du hele bilen, og bestiller en ny reg.attest. Så kan du sælge den til en mere seriøs køber, så må idioten betragte det som en dummebøde.


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #10   19. jul 2010 Det holder ikke Bisse.

    Bilen er hans, købt og betalt.

    Jeg gidder heller ikke det bøvl der kan komme ud af det. Det emeste der interesserer mig det er at bilen bliver omregistreret eller afmeldt.
    Den står ud til vejen i et semi-bøllekvarter. Hvis den bliver stjålet så er det jo min røv der er på spil.

    Og en Mini kan jo brækkes op med en blød banan...


  • #11   19. jul 2010 du går bare ned på motorkontoret med din slut/salgs seddel og afmelder bilen. at den så stadig står på plader er hans problem når han bliver stoppet. efter 21 dage fra salgsdato kan du nemlig afmelde bilen uden brug af pladerne og kun ved at medbringe din slutseddel


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #12   19. jul 2010 ludvig

    Ja det er korrekt. Men den proces er netop den jeg omtaler, der tager 2-3 uger. Og som Skat uofficielt gerne så undgået ved jeg selv henter pladerne smiley


  • #13   19. jul 2010 Du piller bare pladerne af, og går ind og afleverer dem. Så er den skid slået!

  • #14   19. jul 2010 Har lige vundet en retsag og fået tilkendt en bil der ikke var registreret med mig som ejer, men det var mig der havde betalt den.

    Det er ligegyldigt hvad der står i feltet omkring ejer, hvis der er dokumenteret at det er en anden der har betalt.

    Derfor kan han ikke hente bilen. Den med pladerne er mulig, for så er han tvunget til at omregistrere.


  • #15   19. jul 2010 Hvorfor tror du at det tager 3 uger????

    Du går ind på motorkontoret, og fortæller dem at din bil ikke er blevet omregistreret, så bliver den afmeldt og efterlyst med det samme, og du får et stykke papir på det, du vil vel også gerne have penge tilbage fra vægtafgift, eller synes du at svinet skal belønnes, for at tage dig i røven.


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #16   19. jul 2010 Pind

    Hvis JEG tager pladerne og afmelder bilen, så får jeg jo stadig penge tilbage fra afgiften. Hvis jeg derimod lader sagen gå den helt rigtige gang, melder den uomregistreret osv - så går der de 2-3 uger før den enten bliver afmeldt eller omregistreret. I så fald får jeg endnu mindre tilbage i vægtafgift...

    Så nej, selvfølgelig skal han ikke belønnes. Forstår ikke lige hvor du vil hen med dit indlæg?


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #17   19. jul 2010 Forsikringen er iøvrigt heller ikke ligegyldig. Han kører stadig i mit navn, har dog gjort mit selskab opmærksom på at bilen ikke længere er i min besiddelse. Men jeg kommer nok alligevel til at hæfte hvis bilen forvolder skade.

    Pladerne henter jeg senere idag. Det er nok det sikreste.


  • #18   19. jul 2010 der er ingen selvtægt i at hente ens egne plader. men ring til politiet oog hør.

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #19   24. jul 2010 Nøøj han er sur nu.

    Han er lige kommet hjem fra ferie og nummerpladerne er afleveret ved SKAT.

    Han synes jeg har været for hurtig til at hente pladerne, da han lige har været en uge på ferie...Han har nok glemt de 3 uger inden ferien, hvor han har haft mulighed for at omregistrere...

    Men nu vil han komme på besøg i eftermiddag, jeg har mine tvivl om det er for at hyggesnakke smiley


  • #20   24. jul 2010 haha fuck han er da en klovn det er da helt vildt

    jeg havde ikke lukket ham ind hvis jeg var dig for der er da intet at snakke om

    køber man en bil så får man ordnet sådan noget så hurtig man kan
    jeg har fx aldrig brugt mere en 4dage og så er det klaret

    hvis man skal bruge 3 uger på at få det gjord er man godt nok en slasker


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #21   24. jul 2010 Har sagt at han kun skal komme for at give en undskyldning for at have overskredet aftalerne.
    Og hvis han kommer for at tude over han ikke kan følge samme regler som alle andre, så skal han ikke regne med at få noget ud af det..

    Har ikke hørt fra han efter det.


  • #22   24. jul 2010 hehe så kan sådan en tumpe lære det:D

  • #23   25. jul 2010 afmeld den hos skat.

  • #24   25. jul 2010 oliver s S

    Prøv at læse de sidste par indlæg smiley


  • #25   7. maj 2013 Du skal ingenting gøre, andet end at give dit forsikringsselskab besked om salgsdatoen.
    Så afmelder de bilen efter 3 uger med lovpligtig ansvar/ kasko, hvis du har haft det, og politiet henter pladerne.
    Selvom selvtægt nogle gange er det man mest har lyst til, så er reglerne jo tilpasset, så sælger ikke kan hæfte når slutsedlen er underskrevet, og de 3 uger er gået. Jobber med forsikringer, så har kendskab til tingene.


  • #26   7. maj 2013 Kenni

    Seriøst?? Prøv nu lige at se alderen på indlægget? smiley


  • #27   7. maj 2013 Haha, hvis det er fordi, at det er for gammelt, hvad laver du så herinde:-)
    Sorry, holder øje med dato næste gang, hehe..


  • #28   7. maj 2013 Fordi at når du skriver, så kommer den frem på forsiden smiley

  • #29   11. maj 2013 Havde en episode hvor køber heller ikke afmeldte eller omreg. mine plader ved salg af bil, vi aftale max 3 uger men indenfor rimelig tid, alligevel efter 5 uger var der intet sket.

    Jeg tog på til Skat forklare problemet, havde ingen slutseddel og intet bevis, hun kunne afmelde dem om 3 uger, ikke før, så skulle jeg udfylde en blanket.

    Så ringede jeg til min forsikring og forklarede problemet. Hun lukke godt forstå min situation, sagde bare det ville da være nedtur for mig hvis han stjal benzin, pralede ulovligt osv osv. så afmeldte hun den. 2 døgn efter kunne jeg se på biltorvet at forsikringen var afmeldt.

    3 uger efter har skat også afmeldt den. Iflg. min skattemappe.


Kommentér på:
Manglende omregistrering

Annonce