{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

Lyddæmpning af kabine {{forumTopicSubject}}

Jeg er klar over at bly-gummi/asfalt plade er ok til karosseriplade, altså i døre, tag osv. for at dæmpe resonanser.

Men hvad er bedst til brandvæggen og under/bag bagsædet? Har tanken stående lodret bag bagsæderyggen, ved ik om den skulle ha noget asfaltplade og ville det være nok på den ene side? Og hvad med kardantunellen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyddæmpning af kabine
  • #1   15. feb 2008 Dynamat skulle jo være det bedste. Har selv brugt asfalt plade til at dæmpe resonans og så har jeg brugt skumplader fra biltema til at dæmpe for støj. Og det virker fint.

• #2   15. feb 2008 Ja men dynamat sprænger mit budget.. Det er ik fordi der er meget støj i sådan en Mercedes i forvejen så det er bare for lige at ta det sidste... smiley

Jeg har også købt et par pakker 15mm. skumplader i Harald Nyborg som jeg har tænkt mig at bruge til mindre/ikke resonante steder. Men ville lige høre folks erfaringer, om man bare skal pakke hele bilen ind i asfalt for at få bedst resultat og så måske skum ovenpå asfalten eller om skummet kan tage almindeligt støj fint alene... Hvis det gir nogen mening smiley

• #3   15. feb 2008 Skummet har taget meget af den almindelige støj i min bil. Men der er heller ikke noget dæmpning bag i min bil standart.

Kommentér på:
Lyddæmpning af kabine

Annonce