{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.038 visninger | Oprettet:

Casper J
Casper J
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 26

Køreprøve {{forumTopicSubject}}

Hey folkens, jeg står og skal til køreprøve imorgen, onsdag d. 20. Februar på min fødselsdag!! wuuhuu.. nåh men.. Var ude og have mine 2 sidste timer igår, og fik megen ros for min kørsel, double optur.. MEN!!! Da hun så begyndte at sidde og spørge til bilens teknik kunne hun ikke lade være med at grine.. jeg kunne INTET huske!! nogen der ved hvor meget de spørger til køreprøven? hvor mange ting? hvor stort et svar de forventer? og evt nogen der har nogle gode råd til hvordan man husker alt det fis?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køreprøve
  • #1   19. feb 2008 det er vidst noget med at man skal kunne svare på 3 ting omkring bilens indretning, elektronikosv.

• #2   19. feb 2008 det er SÅ forskelligt hva de spørg om han spurgte kun mig om 1 ting. hvor lang ned må bremsen max ku trædes ned ?

• Casper J
    Casper J Tilmeldt:
    jul 2007

#3   19. feb 2008 Okay, ved du hvor meget de forventer man ved om de forskellige ting? skal det være som taget ud af en bog, eller skal de bare have fornemelsen af at man har bare lidt styr på det?

• #4   19. feb 2008 fik afvide man blev højst spurt om 5 ting. da jeg var til køreprøve, blev jeg spurgt om, hvordan man kunne mærke om bremsen virkede osv. Det er skam ledt, du skal bare læse det igennem et par gang smiley
    Og held og lykke med i morgen. smiley

• Casper J
    Casper J Tilmeldt:
    jul 2007

#5   19. feb 2008 Lowroller, det står der ikke en gang noget om i mit 'teknik hæfte' der står bare den ikke må kunne trædes helt i bund smiley

• #6   19. feb 2008 Jeg blev spurgt om katastrofeblink, ratslør og en anden ting jeg ikke lige kan huske.

Det med ratslør var han ikke helt tilfreds med, men det gik nu. Tror ikke de slår så hårdt ned på de spørgsmål medmindre man virkelig ikke har nogen anelse om hvad det er man snakker om.

• Casper J
    Casper J Tilmeldt:
    jul 2007

#7   19. feb 2008 jeg læser og læser smiley håber ikke der går for lang tid før jeg kan det meste i hovedet, hehe. og tak smiley

• Casper J
    Casper J Tilmeldt:
    jul 2007

#8   19. feb 2008 Thomas det er det jeg er lidt bange for, for jeg kan jo sagtens forklare et par ting om det meste.. men det er mere det hvor uddybende (stav?) det skal være

• #9   19. feb 2008 casper gi mig din email så sender jeg noget til dig du kan læse på !

• #10   19. feb 2008 så lang tid du ved hvad du snakker om og kører rigtig godt, skal kan det ikke gå galt. smiley
    Men husk, hellere 10 km/t for langsom end for hurtig og kig altid over skulderen, jeg lavede ikke andet og jeg bestød da uden problem :o)

• #11   19. feb 2008 Det er ikke så slemt, bare lidt om lys og bremser smiley

Da jeg tog erhvervskort til taxi spurgte den sagkøndige mig om hvilken pedaler der var kobling, det skal siges at jeg kørte i en Mercedes med automat.gear, skal siges at jeg faktisk bare kiggede mærkligt på ham hvor han så intet sagde, han spurgte så heller ikke om mere smiley bare lige et sidespring....

• Casper J
    Casper J Tilmeldt:
    jul 2007

#12   19. feb 2008 jeg har absolut ingen problemer med selve kørslen, hverken orientering, hastighed, eller noget andet... det er kun det pis teknik der presser lidt smiley

• Casper J
    Casper J Tilmeldt:
    jul 2007

#13   19. feb 2008 Haha morten, god griner

• #15   19. feb 2008 Få en til at sig nu skal du sige hvad positionlyset skal kunne osv. det trænede jeg med min veninde i 1 time, der sidder der endnu og det er ca. 4 måneder siden .. heh

• Søren G
    Søren G Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 50
    #16   19. feb 2008 Hvis du kan udpege hvad de forskellige ting er i motorrummet tror jeg ikke du går helt galt i byen.. det var det eneste jeg skulle kan jeg huske, og det gik fint nok.

• #17   19. feb 2008 jeg blev spurgt om katastrofe blinket hvor knappen sad også kørte jeg mega nemt smiley er ikke så svært som skolen gør det til

• #18   19. feb 2008 Mig har de aldrig spurgt om noget, sku bare kører smiley

• #19   19. feb 2008 en jeg har snakket med har faktisk dumpet for at køre for langsomt!.. så hold nålen lige under eller lige over :).. så er den go :).. også får en snak igang med den motor sagkyndige :)... så glemmer du ligesom tid og sted og det bliver meget letter smiley

• #20   19. feb 2008 Kender en der slet ikke kom ud at køre, fordi han ikke kunne han ikke kunne svare på nogle af spørgsmålene til køreprøven, hvor dumt....!

• #21   19. feb 2008 Jeg blev sat til at dreje på rattet og fortælle ham om dækkene dreje med som de skulle..

og så skulle jeg sætte rudevarme på så ruden blev afdugget smiley

• #22   19. feb 2008 jeg blev bare spurgt om hvor man skulle hælde vand på og bagefter sprinkler væske og så kørte vi sku

• #23   19. feb 2008 Jeg blev spurgt om bremser, og udstødning .. smiley .. Præcis de 2 ting, jeg intet kunne huske af ..

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 140 Svar: 351
    #24   19. feb 2008 Har sådan en lille seddel med teknik til køreprøven som jeg har fået af mine kørerlærer. Der står stortset alt det vigtigste. Desværre kan jeg ikke scanne den ind men kan prøve og lave en tilsvarende i word og sende den pr. mail eller msn?

Har været oppe 2 gange. Dumpet begge 5 før tid. Desværre. Første gang blev jeg spurgt i vakum forstærkeren og næslys. Intet i det. Anden gang sagde han bare. Vi kører sku bare (:

MEn giv mig din msn eller mail så fikser jeg det da lige

• Casper J
    Casper J Tilmeldt:
    jul 2007

#25   19. feb 2008 Jesper jeg har selv sådan en... jeg er bare bange for at jeg ikke kan huske det hele imorgen... og han så lige præcis spørger om det jeg ikke kan huske

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    dec 2007

#26   19. feb 2008 Altså jeg gjorde det med min kørerlærer at vi mødte 1½ timen inden prøven. Diskuterede alt teknik igennem. Og det var alt. Han er kører meget taxa kørsel med sine elever og der skal man vide alt om teknik. Men så bruger vi ca. en halv time på det og kører resten af tiden.
    Ellers så skriv de vigtigste ting ned på et papir. Dermed sidder det bedre i skalden. Sys jeg selv smiley Kan huske det meste efterhånden som man skal vide til kørerprøven

Og lov mig du ikke dumper på en højre vigepligt smiley man glemmer sådan en hurtigt.

• #27   19. feb 2008 Har nu været oppe til køreprøve 3 gange (dumpede 2 gange, men lære af mine fejl)

Og de spørger om ca 3 ting.. Det kan være alt, lige fra info om lygter, til de forskellige beholdere i motorrummet (olie osv), til at afprøve forskellige funktioner bilen har indbygget (ja, jeg sku dytte :p)

Men de gange jeg var oppe var de flinke nok, og hjalp mig på vej til svaret smiley

Held og lykke

• #28   19. feb 2008 uh, kan huske første gang jeg var oppe.. kørelæreren var på ferie = hans far jeg kørte med timen inden.. og han spurgte bare om alt muligt teknisk, FUCK jeg blev nervøs.. og dumpede på det smiley

Husk vigepligt, overhold skiltene og kør stille og rolig, husk at kigge over skulderen, og sæt gerne farten ned inden du drejer så du har overblik smiley

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    dec 2007

#29   19. feb 2008 Lige præsig Neffi. Man lærer af sine fejl du smiley skal op på Mandag igen. Og den højre vigepligt sker ikke igen men nu kørte jeg også i 50 min. Håber jeg ikke jeg kommer ud for igen. men burde ikke dumpe igen. Har deciderede været uheldig begge gange

Kommentér på:
Køreprøve

Annonce