{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

JANTELOV!!!!! {{forumTopicSubject}}

Lå lige pludselig og kom til at tænke på vores jantelov, der jo nok, hvad enten vi vil det eller ej, findes i Danmark..

Janteloven er jo som vi alle ved, noget med at man ikke skal tro man er mere eller bedre end andre, ikke sandt?

Jeg kom så til at tænke på, at janteloven jo, som alt andet, kan ses fra to sider.

På den ene side, er der ham der siger: Du skal ikke tro du er mere end mig, osv.

På den anden side, er der ham der siger: Jeg er bedre end alle de andre, osv.

Gutten på den ene side er jo i bund og grund bare misundelig, hvilket jo egentlig er fair nok at være, selvom man siger at "misundelse er en grim ting", så tror jeg nu ikke der nogensinde er nogle af os, der aldrig har været misundelige på nogle, eller noget.

Gutten på den anden side derimod, han ser ned på folk, og deres ting, hvilket i mine øjne, er det værste man kan gøre mod nogle, eller noget.

Så nu spørger jeg Jer, hvad er jantelov egentlig, og hvem er det, der er værst mht janteloven.

Er det ham der siger at bilen er fake, måske pga en fornemmelse, eller måske bare pga misundelse, eller er det ham, der straks skriger, FUCK JANTELOVEN, osv osv. Jeg mener han har jo åbentbart et eller andet i klemme et sted, siden han farer sådan op. "Tyv tror, hver mand stjæler", er det ikke sådan man siger.

Håber der kan blive en lille debat ud af dette indlæg, da jeg skriver det, pga mange af de indlæg jeg har læst herinde.

Mvh. Ayhan - Der til dagligt arbejder som flyttemand ved 3x34, og mere end én gang har set janteloven blive brugt mod mig, fra den forkerte side, vel at mærke.

Ps. De værste mennesker, er dem, der ikke ønsker noget godt for sine medmennesker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  JANTELOV!!!!!
  • #1   8. jan 2005 Tror det er første gang jeg har set et så seriøst indlæg her på bilgalleri, men nice, kan dog ikke svare dig på hvad janteloven helt korrekt er, men er med på en "lytter"

  • #2   8. jan 2005 Ja, jeg er også med på en lytter her engang...

  • #3   8. jan 2005 Efter min mening er jantelov, som du siger første gang. Folk der mener andre ikke skal tro de er noget. Har man en federe bil feks. så skal den ridses, ha et 1 tal eller de siger måske....klamme rige svin. DET er ifølge min opfattelse jantelov. Der er ikke så meget at debatere. Den anden person du nævner lider jo af en ubehagelig arrogance og egoisme som ofte ses. Det kan ikke kaldes jantelov. Man skal ikke tro man IKKE er noget? Nej vel? Ingen af dem er bedre end den anden, og burde holde sine meninger for sig selv. Jantelovs aben burde måske gøre noget ved sin situation hvis men ikke vil være under dem man ikke kan li....ellers bare klappe i. Den arrogante burde måske huske hvor de selv startede engang.....medmindre de blev født med en sølvske i munden. At nedgøre folk man ikke kender på enten den ene eller den anden møde er latterligt. Men dette site er jo ophav til en hel del af disse mennesker....især jantelovstabere. Mine meninger er self. mine egne, og der vil måske være folk der er uenige. Jeg gav da ihvertfald min mening til kende smiley

  • #4   8. jan 2005 møde = måde

  • #5   8. jan 2005 du skal ikke --- tro du er noget
    tro du er lige så meget som os
    tro du er klogere end os
    bilde dig ind at du er bedre end os
    tro du ved mere end os
    tro du er mere end os
    tro du duer til noget
    le ad os
    tro nogen bryder sig om dig
    tro du kan lære os noget

    der er også lavet en anti-jantelov men den er for naive personer der der vil trædes på og udnyttes. Ovenfor nævnte er så lige i den anden grøft, egocentreret og bedrevidende.


  • #6   8. jan 2005 Omskrevet til bilgalleri sprog: Hvis du stemmer på min bil , så får du en stemme igen som er 1 point lavere.medmindre at du har stemt max.
    Derfor stemmer jeg ikke.
    Hilsen Niels Erik


  • #7   8. jan 2005 Michael V.

    Tak, den kan jeg bruge smiley

    Har set den før, ledt efter den, men ikke fundet den før nu smiley


  • #8   8. jan 2005 Folk herinde forbinder ofte fake anklager og jantelov. Det er helt forkert!!!! Jeg kan forstå, at nogle forledes til at tro sådan, men det er nok fordi de biler, der ofte ligner fakes, er dyre. Det er jo de færreste, som faker en rusten Opel Corsa 1,0 ind på siden smiley

    Personligt kan jeg sagtens glæde mig over fine/dyre biler, der tilhører andre. Særligt hvis ejeren selv viser entusiasme. Men når uvidende, overfladiske blærerøvstyper spiller smart med en fin/dyr bil, så kan jeg godt blive negativ. Ikke så meget i misundelse, men mere i ærgrelse over, at et dejligt køretøj går tabt hos en, som ikke værdsætter det ordenligt. Er det jantelov?


  • #9   8. jan 2005 Michael V: Jeg tror at det er noget vi alle kan stå sammen om det der, det lyder fornuftigt.

    Mikkel L: Jeg mistænker det i hvert fald ikke for at være jantelov, men det kan jo desværre være at der er andre der går det...


  • #10   8. jan 2005 Går = gør smiley

Kommentér på:
JANTELOV!!!!!

Annonce