{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

hjælp til privat handel.. {{forumTopicSubject}}

Jeg skal i morgen kigge på en bil, jeg har aftalt med sælger at noget af beløbet bliver på en bank noteret check udstedt kun til sælger, altså i hans navn, så han er den eneste i hele verden der kan indløse den..

Så siger han til mig over telefonen noget i retning af "jamen hvis jeg får en check, så kan du ikke få den originale registreringsattest med, den beholder jeg som sikkerhed og når jeg så har fået alle mine penge så sender jeg den til dig"

Skal jeg stole på det? Kan jeg overhovedet bruge handlen til noget uden en reg. attest?
Nogen der er skarpe til det med handler?

Please hjælp mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til privat handel..
  • #1   7. mar 2008 du skal ikke ham noget overhovedet uden den reg.attest og en underskrfit fra ham på en slut seddel.

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #2   7. mar 2008 pengene kontant og så den originale reg attest holder jeg på er det optimale

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

#4   7. mar 2008 ja og husk at printe en slutseddel ud som i begge underskriver og vedlægger kopi af kørekort....så skulle den være fin

• #5   7. mar 2008 Giv en banknoteret check i hans navn og kør med bilen. Så omregistrerer han = beholder selv attesten og du får en ny med posten

• #6   7. mar 2008 Husk at tjekke bilen for restgæld inden du køber! vigtig detalje!!!!!!!!!!!

• #7   7. mar 2008 jeg ville lade være. Altså droppe handlen... Find en anden bil.

• #8   7. mar 2008 Loven siger at den der har reg. attest ejer bilen. Det vil sige at du i teorien kan tage bilen, aflevere checken og så kan han melde den stjålet bagefter. Du SKAL have reg. attest når i handler.
    Jeg syntes personligt du skal sige til ham at der ingen handel er hvis det er på de præmisser. Ellers må i vente til mandag og gå i banken sammen hvis han ikke stoler på dig. Men som regel kan man godt stole på Bank-Noteret checks. Dog plejer jeg at sige at biler til over 50000 Kr skal ordnes i banken så man er sikker på det hele, altså begge parter.

• #9   7. mar 2008 hvis du får lavet den check i banken bliver den krysset til ham så er det kun ham der der kan ind løse den og ellers så handel mens banken er åben så kan han jo ringe og høre den er god nok

• #10   7. mar 2008 jamen hør nu her.. det er i morgen, lørdag, der kan jeg jo ikke omregistrere og man kan ikke indløse checks, grunden til noget af det er på check er at jeg ikke føler mig tryg ved at rende rundt med så mange penge.. (tidligere erfaringer)

Men den check her, er som den skal være og der er ingen problemer med den, jeg har lige fået den i banken i dag, og det har været aftalt med min bankrådgiver i nogle dage nu, så den er HELT I ORDEN!

Han har sgu da ikke brug for nogen sikkerhed så, altså bank noterede checks er GARANTI SIKRE, så den kan ikke tilbagekaldes på nogen måde. så han skal sgu da bare give mig den reg. attest, skal han ikke?

• #11   7. mar 2008 jeg bruger altid check fra banken med sælgers navn og adresse på..
    det har der aldrig været et problem i ...

nej.. du skal absolut ikke give ham checken og ikke modtage attesten..
    det ville ihvertfald være meget dumt..

eller vent og tag i banken sammen..

• #12   7. mar 2008 det er ikke muligt at handle i nogen som helst form for hverdage da jeg har næsten 400 km til sælger.. og gu er det ej useriøst.. hva snakker i om? med at finde en anden sælger..

Checken er lavet i hans navn og der er ikke noget pis..

Men er det så bedst at lade ham omregistrere?? Eller er man bedre stillet ved selv at gøre det?

• #13   7. mar 2008 en check fra banken er 100% i orden, men det er så sælgerens valg ikke at stole på det...

• #14   7. mar 2008 du kan IKKE få lavet en bankcheck hvis ikke du har pengene,

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

#15   7. mar 2008 du skal bare have den attest. længere er den ikke.....han kan jo evt ringe til banken og høre om der er dækning på checken, hvis han føler sig usikker(mange banker har telefonlinier åbent 24/7)

• TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #16   7. mar 2008 Jo det skal han hvis han ikke vil give dig reg.atest når han får checken så skal du ikke handle med ham og husk du må køre i hans navn i tre uger inden du omregistere den. Men det er altid en god idé med en slutseddel det har jeg altid brugt når jeg handler brugtbil ved en privat

• #17   7. mar 2008 Jamen hallo lille poul.p tror du det er for sjov jeg sider her med en check i hånden med hans navn på??? Så har jeg sgu nok pengene skal du se..

Men jeg har fattet det vigtigste at jeg under ALLE omstændigheder skal have den reg. attest.. tak for hjælpen alle sammen..

Men de der banker som har tlf support 24/7 kan jeg ikke lige høre lidt mere om det?

For man burde jo kunne få at vide i hvilken som helst bank om der er dækning..

• #18   7. mar 2008 og jeg ved alt det der med at jeg må køre i hans navn i 3 uger, og den er også tjekket for restgæld... ellers tak.. smiley

• #19   7. mar 2008 har bare snakket med en der ved meget om det og han siger at jeg SKAL have reg. attest med..

Kunne sælger i princippet ikke også bare melde bilen stjålet? han har jo stadig reg. attesten.. Selvom vi skriver en slutseddel, de har jo ikke den store betydning alligevel...

• #20   7. mar 2008 LR læs længere oppe, jeg har ikke mulighed for at køre 400 km igen på mandag HVER VEJ vel og mærket..

• #21   7. mar 2008 @ importøren !

ja det ville være så meget lettere...

• #22   7. mar 2008 importøren! det har virkelig hjulpet..

Hehe..

Hvis ikke han er med på det med attesten, så tager jeg "chancen" da jeg alligevel har det hele sort på hvidt og som du siger, så er det jo dokument falsk og bedrageri.. mange tak for hjælpen, det har virkelig hjulpet..

Kommentér på:
hjælp til privat handel..

Annonce