965 visninger
|
Oprettet:
hjælp til privat handel {{forumTopicSubject}}
hejsa jeg skal for første gang ud og købe en bil ved en privat. og da je ikke har prøvet det før ville det være rart med lidt info
hvad skal jeg være specielt ops på ??
hvordan foregår sådan en handel og er det mugligt at få bilen med hjem samme dag ?? vis ja hvordan ?
har abeslut ingen ide om hvordan det foregår så bær over med mig
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 26 Biler: 5 Emner: 13 Svar: 84
Husk at medbrig forskring papir så du kan få den med hjem
og husk en evt købsaftale
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 3 Emner: 44 Svar: 687
Ja du kan sagtens få bilen med samme dag, du skal huske at medbringe forsikrings bevis og prøveplader (hvis bilen ikke er på plader).. Så skal i aftale om i omregistrer bilen sammen på motorkontoret eller om du selv gør, du har 3 uger til det. Husk at skrive en slutseddel når i har handlet.
apr 2003
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 3.010
Tag én med der har forstand på biler, som kan finde fejl.
Tjek bilen for restgæld på bilbogen.dk
betal bilen kontant,
HUSK HUSK HUSK at lave en slutseddel med alle oplysninger (kan printes fra fx. bilbasen)
Få udleveret registreringsattesten sammen med bilnøglen, og kun når du afleverer pengene. Hvis alt andet, skriv det ned på slutsedlen.
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 143 Svar: 606
men brug nu rigelig med tid der oppe. sørg for at motoren bliver rigtig varm, så du kan se om kølesystem virker som det skal.
og så til små ting. tjek alle lys og lygter, blæsere og alt hva du kan komme til, ja det nok småting, men det kan tit irritere en meget bagefter hvis sådanne ting ikke virker.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 67
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 143 Svar: 606
vil ikke sige ALLE gør det.
men vil give di ret i, at som tommelfinger regel, når du tager til en handel, så forvent at sælger vil tage røven på dig.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.524
hjælp til privat handel