{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  højre vigepligt...
  • #1   8. mar 2008 højre vigepligt gælder når der ingen anmærkninger er, hverken på vejen eller skilte

og det er dig der skal stoppe for dem der kommer til højre. I et t kryds, hvis du kommer fra sidevejen og der ingen anmærkninger er, skal du holde for dem fra højre, og dem fra venstre skal holde for dig

• #2   8. mar 2008 jo.. har da kørekort.. selvfølgelig.. er bare lige flyttet til midtbyen hvor der er masse af underlige veje...

• #3   8. mar 2008 Blind vej har ubetinget vigepligt...

Gælder den stadig?

• #4   8. mar 2008 Niels
    den har jeg aldrig hørt før, og er kun et halvt år siden jeg tog kortet. så tror jeg ikke den gør

Ubetinget vigepligt = skilt / hajstriber / andet underlag (brosten, fortov osv)

• #5   8. mar 2008 Men men, I Assens her på fyn er der osse højrevigepligt hele vejen i gennem hovedgaden.. Altså sådan at når man køre på hovedgaden, skal man holde tilbage for de biler der kommer fra sidevejen på højre hånd.. Men jeg har tit holdt på de sideveje, og haft ret til at køre ud men det er under 90 % der holder tilbage:s Selvfølgelig vil de få skyld hvis de køre ind i siden på èn, men man skal nok lige være opmærksom på det:)

• #6   8. mar 2008 kan se du er fra Århus?
    så forstår jeg godt du lige skal have reglerne opfrisket! haha!
    Århus centrum er fuldstændig sindsyg...
    der er fandme alle mulige "lokale" regler og masser af ensrettet gader!

jeg er selv fra Århus og kører i hele byen hver dag. til sidst kender man det meste af byen så godt. men ellers kan det nok godt virke forvirrende

• #7   8. mar 2008 jonas -- ja det er det samme her bor i en større boligområde med masse af kryds, uden lysregulering, hajtænder eller andre afmærkninger, ingen blinde veje og alle veje er lige store/brede, men når man kører ligeud tænker man aldrig på hvad der kan komme fra en sidevej..
    højre vigepligt bør afskaffes i T-kryds...

• #8   8. mar 2008 I Århus gælder reglen "størst kommer først" også...
    folk skal nok holde tilbage for busser, lastbiler og varevogne...
    eller den opfattelse har Århus sporveje ihvertfald.
    så selvom reglen måske er højrevigepligt, så pas på de lange gule sataner...!

Kommentér på:
højre vigepligt...

Annonce