At ringe 112 {{forumTopicSubject}}
Jeg har i dag, været ude for at skulle ringe 112, for første gang i mit liv, (Ville sku gerne være uden denne oplevelse)
Mig og min kæreste kommer kørende på en motorvejs tilkørsel, der svinger, og midt i svinget ligger der en motorcykel, jeg når at få bremset bilen, og sætter katastrofeblink på, fare så ud, til den til skade kommende, og får ham til bevidsthed, og ringer efter 112.
Jeg får fat i en rigtig flink mand, derinde og fortæller ham om hvad der er sket, og hvad jeg ved. (Er godt nok glad for at jeg har lært førstehjælp)
Imens kører folk forbi med uendelig høj fart, og vi står faktisk rigtigt dårligt, da det er et sving. - Skide farligt for os der prøver at hjælpe den stakkels mand.
De 2 næste, stopper godt nok, og hjælper så godt de kan (Tak for det, hvis i skulle læse dette)
Men alle i andre der bare kørte forbi med høj fart. (Hvis du kørte forbi, med høj fart, så burde du skamme dig)
Endelig kom politiet og stoppede for trafikken, (10 mins efter det er sket) og derefter kom læge ambulancen, og beredskabsvognen, og en normal ambulance og en motorcykel betjent (Som selvfølgelig kigger en del efter mit badboy, men siger heldigvis ikke noget)
I mens vi bliver afhørt af politiet, går redderne i gang med at stabilisere manden, og vi hørte noget om at han muligvis havde brækket ryggen, og slået lungerne.
Nu kørte ambulancen så med fulde gardiner afsted på skadestuen, og i mens ryttede falck mændene op, og vi får så lov at kører.
Jeg skriver ikke dette indlæg for at få helte status, eller andet i den stil.
Nu er vi så kommet hjem, efter ulykken, (3 timer senere)
Min kæreste vælger så at ringe ind til politiet for at spørge om han er uden for livsfare, og hvad der er sket med ham.
Men dette vil de ikke oplyse da vi ikke er pårørende, så er der nogen mulighed for at vi nogen sinde kan få det afvide?
Jeg vil kraftigt anbefaler jer, der ikke kan huske førstehjælps kurset, eller aldrig har haft et, om at få det taget, for det er sku rart at kunne, når det bliver nødvendigt (Hvilket jeg aldrig troede det ville)
Og næste gang i kører forbi en ulykke, og der ikke er kommet politi, eller falck mænd, så spørg for guds skyld om der er noget i kan gøre.
Men spørgsmålet går som sagt ud på, kan jeg på nogen måde få afvide hvad der er sket med manden?
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.996
selvfølgeligt må politiet ikke oplyse mandens identitet til jer ....
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 148 Svar: 3.622
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.837
Du kan ringe til hospitale og sige det som det er og spørge til ham..
jul 2006
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 732
Flot gjort af dig.
men til de sidste kommentar til folket.
vi lærte til første hjælp at hvis der er stoppet 2-3 biler.
så skal man Ikke stoppe.. da hvis alle stoppede ville hjælpen ikke kunne komme frem og man ville bare stå i vejen..
men self skal man sætte farten HELT ned og trille forbi.
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 2.019
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 2.019
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.746
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 370
Bare træls, at være så uviden, for man kommer jo til at tænke over tingene, hans familie osv.
feb 2006
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 150 Svar: 1.179
Du overreagere sindsygt meget der? Nej, i stod ikke et specielt godt sted, men som "$une=SSJ= .", så hjælper det ikke at alle mennesker stopper for at hjælpe, det vil oftest bare gøre situationen værre!
Jeg synes det var kanon flot af jer, at i stoppede, og i skal nok bare tænke over at i måske har reddet hans liv.. Jeg har aldrig lært førstehjælp, så jeg mente, at det ville være forkert af mig at stoppe op og hjælpe, med noget jeg ikke kunne?
Men mener ikke at der er nogen, udover de pårørende, der må oplyse jer om hans status, så der nok ikke nogen i kan gøre, udover at håbe på at han overlever..
apr 2007
dec 2005
Følger: 48 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 415 Svar: 2.059
feb 2006
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 150 Svar: 1.179
Nu vil jeg lige, for at forsvare dem der kørte forbi, at jeres biler var MEGET svære at se, sådan som de stod, og normalt ville man tage sådan et sving med ca. de 100 km/t, så kommer man med den hastighed, så der meget stod sansynlighed, for at i ikke bliver set..
Måske i skulle have placeret en bil nede før svinget starter? Men kunne forestille mig, at man ikke tænker vildt meget over sådan noget, i sådan en situation.. Ved ikke hvordan jeg ville reagere, hvis jeg var ude for det samme, vil jo være umuligt at sige, så.. Men håber aldrig at jeg kommer ud for det, da det må være surt at stå der med en mands, eller en kvindes, liv i hænderne..
Men endnu en gamg, det var sgu flot gjort, og synes godt du kan blive dagens helt for det.. I kan jo faktisk have reddet hans liv
apr 2007
jan 2003
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 14 Emner: 21 Svar: 661
Der er din honda også lidt med.
At ringe 112