{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

stoppet. {{forumTopicSubject}}

hej ja så skete det jo at jeg blev stoppet af en politimand der ikk syntes det var pænt med stor dæk til en hilux. han sagde jeg ville modtage et brev om en måneds tid. men jeg fik ikke nogen papire af ham der ude. hva kan jeg regne med at få af bøde for 4 for brede dæk?

dettte er ikk et tude indlæg men bare et spørgsmål.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stoppet.
  • #1   18. mar 2008 Jep, bare fordi du ikk lige fik en lap papir på stedet, kan du godt regne med at der dukkker noget op, de glemmer sig ikk bare lige...

• #2   18. mar 2008 så jeg ska regne med en 500 lap per dæk? hva med synsindkaldelse?

• #3   18. mar 2008 hvis du ikke har fået papire af ham, tror jeg ikke du får en bøde...

de skal give en tilkendegivelse på stedet, så vidt jeg ved..

ellers kan du jo bare nægte den.. og især hvis han var alene...

jeg fik samme tur engang, dog en masse andre ting, ... han sagde også du høre fra os, men der kom ingenting, han var alene - og gav mig ikke den gule seddel, ... ellers havde jeg også bare nægtet

• #4   18. mar 2008 få monteret nogen skærmforøgere på den, så er du da ovre det problem

• #5   18. mar 2008 du skal da bare sætte nogen skærmføre på den, for så er det da lovligt at køre rundt med dine dæk

• #6   18. mar 2008 politiet skal give dig en seddel på steder der beskriver nøjagtigt hvad for love du har overtrådt

• #7   18. mar 2008 Nej, det skal de ikke.. jeg blev også stoppet, og fik ingenting.. men bøden kom..

• #8   18. mar 2008 overhalvede for mange mange år siden 6 biler uden om helle anlæg, i modsat kørebane, svingbaner og det hele med 160 kmt, ... der var den ene af bilerne en civil bil, .. han satte så efter for fuld hammer i hans ford focus.. da jeg så holdte ind, brændte han fuldstændig af.. jeg sagde bare jeg kendte ikke noget til noget, jeg havde kørt 50-60 kmt

så tændte han endnu mere, om jeg stod og løj lige op i ansigtet på ham og bla bla bla,.. sagde bare nej det sku jeg da ikke mene.. kørte det jeg måtte.. og kender ikke til det andet du snakker om...

jeg endte med at acceptere en bøde på 500 kr for at køre uden kørekort

haha :d så har jeg heller ikke lavet det stunt siden

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #9   18. mar 2008 Jeg har også fået en bøde tilsendt, uden at jeg fik noget udleveret da jeg blev stoppet... hvad skulle en lille seddel kunne bevise?

• #10   18. mar 2008 jamen hvis man ikke får en "kvitt" på stedet, og det er en bejtent alene i en bil, uden beviser... såå kan de jo i pricippet sende til hvem som helst når som helst..

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

#11   18. mar 2008 altså kvitteringen kan da ikke bevise noget? hvis den skuille være bevis, kunne man da bare smide den ud???

• #12   18. mar 2008 jaja men han har jo en "kopi" i hans blokke, mener der er "numre" på .. så de skal jo aflevere dem som rapport eller hva man skal sige..

• #13   18. mar 2008 han sagde hva kan du selv regne ud hvorfor vi stopper dig. så jeg jeg er det jo nok var på grund af mine dæk så sagde han ja. og skrev en masse på sådan en lille ternet blok. og så sagde han du bliver sigtet for at overtræde færdelsloven fordi dine dæk er for brede i for hold til skærmene. og så sagde han´der kommer et ubehaligt brev om en måned og så farvel...
    og jo ska også have breder skærme på og min plan var de skulle bestilles i morgen når der kommer penge tilbage i skat.

• #14   18. mar 2008 Jeg fik også bare en bøde + en hilsen fra rigspoliti chefen om at jeg har fået et klip da jeg blev stoppet, selvom de ikke sagde noget til mig på stedet.

• #15   18. mar 2008 og de var to politi folk i bilen

• #16   18. mar 2008 så må det jo være fordi han ikke er færdelsbejent, det var ham der stoppede mig ved helle anlæg, heller ikke - derfor nægtede jeg også.. for han havde kun påstand mod påstand..

• #17   18. mar 2008 du må jo bare betale når den kommer, der er ikke andet for.. 50/50

http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/boedetakster/

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

#18   18. mar 2008 Nu snakker vi altså om en bil med for brede dæk... det er ikke bare et spørgsmål om påstand mod påstand... og jeg vil stadig påstå, at hvorvidt du får en kvittering på ingen måde er et bevis... at betjenten har en kopi beviser ikke yderliggere... han kunne jo lige så godt have "opfundet" forseelsen, og så bare smidt kvitteringen væk

• #19   18. mar 2008 man plejer altid at få afvide om man får en bøde eller hvad man gør når det er sådan kan da huske da jeg blev taget med 90 inde i byen der sagde de at jeg ikke fik en bøde fordi de kunne se det ikke var med vilje

• #20   18. mar 2008 de må da ha kedet sig en del hvis de stopper dig fordi du har brede dæk..

ring til dem og hør hvad det lige gik ud på..

• #21   18. mar 2008 men han kan kalde dig til syn.

• #22   18. mar 2008 en gule lap er ligemget.... jeg er blevet stoppet 6 gange.... og kun 4 af gangene har jeg fået den gule, de 2 andre har jeg ikk fået noget.. men har fået bøde hver gang....

• #23   18. mar 2008 Ja unskyld mig, det er da sygt belastende når du har dæk der stikker ud fra skærmene, du slynger jo fandme sten op omkring dig.

Bagved kørende synes sikkert det er skide jovt at køre bag en stenslynger som dig...

• #24   18. mar 2008 for ikke at snakke med fodgænger og cykellister der kan få sten i hovedet.

• #25   18. mar 2008 Jeg fik heller ikke nogen lap papir i hånden da politimanden synes det kun var ham der måtter kører med blå lys:) men bøden kom sgu desværre alligvel

• #26   18. mar 2008 Den gule lap er ikke et krav.
    Hvis du ikke erkender forholdet så er det bare en tur i retten.

• #27   18. mar 2008 du kan ikke blive kaldt til syn hvis det kun var en betjent der stoppede dig. den eneste der kan kalde dig til syn er en motorsagkyndig (mener det er det de hedder) min far er blevet stoppet en gang hvor han havde et stort stenslag i forruden, og der sagde betjentene at de ville kalde den til syn, og min far sagde til dem at det kunne de ikke det var kun en motorsagkyndig, han har ikke hørt noget siden (over et år siden)

• #28   19. mar 2008 thomas S.... du har ikke ret smiley

Kommentér på:
stoppet.

Annonce