{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
24.457 visninger | Oprettet:

Kompressor Knud
Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
22. aug 2003
Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.890

Stoppet opvaskemaskine?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har en bosch opvaskemaskine, ca 3 år gammel, var ved at vaske op igår og da den manglede ca 30 min stoppede den og lyste error og der var lys ved symbolet med afløb, åbner maskinen og ser der ligger vand i bunden og lidt skidt oven på filter, tager så filter ud og renser, men det virker stadig ikke?? hvad kan der være galt her? selve slangen der er blokeret??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stoppet opvaskemaskine??
  • #2   22. jan 2014 afløbet er vel stoppet...

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.890
    #3   22. jan 2014 jeg kan sku ikke få lortet ud fra bordet, rykkede næsten lågen af i forsøget, har prøvet at puste i afløbs slangen, det er helt tæt, men må se om jeg kan finde noget hjælp til at rykke maskinen ud

  • #4   22. jan 2014 Du skal ikke rykke i lågen, du skal rykke i de fæstne punkter der er i rammen på maskinen. De kan sidde godt i spænd nemlig.

    Tag afløbsslangen fra, (pas på der kan være vand i) få den renset igennem, få kigget i afløbshullet på maskinen, tjek for snavs og skidt.

    hvis dette ikke hjælper er det muligvis enten pumpen der er stoppet/gået til, eller noget længere inde i maskinen.

    Kan du få den til at køre et skylleprobram (med en tabs eller to) så burde det kunne afhjælpe, hvis ikke, så er det straks sværere at fikse selv.


  • #5   22. jan 2014 Hvis det er den første maskine du installere på det afløb, så husk, at nogle afløbstilkoblinger (studsen på vandlåsen) er forsynet med en prop indvendig for at stoppe lugt.

    Af med slangen (pas på den er fyldt med vand) og stik en finger ind i hullet i vandlåsen, hvor du har sat den til. Så mærker du hurtigt, hvis der er en ekstra prop.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.890
    #6   22. jan 2014 den har fungeret fint det sidste år, aldrig haft problemer, nu har jeg prøvet at sætte den til og køre men stopper igen 30 min før slut og lyser error ved afløb

  • #7   22. jan 2014 Tjek om din maskine er skruet fast i siden af skabet smiley


  • #8   22. jan 2014 Afløbsslangen bliver vel kun åbnet når den skal pumpe vandet ud, derfor virker det som om den er stoppet til, jeg tvivler på den er stoppet når der er filter på, måske pumpen er defekt? Kan du høre om pumpen kører og forsøger at pumpe vandet ud når den melder fejl, for de plejer at pumpe vandet ud når der kommer en fejlmeddelse.

  • #9   22. jan 2014 RR dem jeg har haft har da aldrig pumpet vandet ud bare fordi der er en fejl? de plejer at stå og sobbe i beskidt vand når det sker, også selvom det ikke er pumpen.
    (har både haft bosch, siemens og en billig kina en)


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.890
    #10   22. jan 2014 carsten dette er en bosch og den sopper netop i beskidt vand i bunden, har prøvet at puste i afløbs slangen (kostede en tur ud og knække sig) den er luft tæt, kan ikke få maskinen ud fra under bordet og tjekke slangen, så venter pænt på hjælp, (skal siges at jeg har en brækket nakke og en diskus i nakken, så begrænset hvor hårdt jeg selv tager ved)

  • #11   22. jan 2014 I den situation synes jeg det er helt fair du får hjælp udefra, så ville jeg heller ikke selv risikere noget.
    Det kan sagtens være pumpen der er gået men er den kun et år har du reklamationsret på den endnu.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.890
    #12   22. jan 2014 den er 3 år gammel smiley flyttede den med fra der jeg boede før

  • #13   22. jan 2014 det jeg har rodet ved (gorenje) pumper ihvertfald vandet ud når den melder fejl, hvilket jo er meget logisk så den er tom for vand når man skal reparere den, og vandet er beskidt fordi den pumper en mængde vand ind som den genbruger i systemet til at skylle med.

  • #14   22. jan 2014 RR - fuldkommen enig det er logisk og ville også mene dem jeg har haft BURDE gøre det, men det har de bare ikke gjort smiley

  • Arne E
    Arne E Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   31. jul 2016 Miele opvasker (+ andre)
    Vi er lige flyttet i lejlighed, hvor alle tilslutninger fantes, men maskinen ville ikke pumpe vandet ud - alt andet fungerede.
    Så fik vi oplyst at tidligere lejer, ikke havde opvasker, og at afløbet nok var lukket.
    Og ganske rigtigt - i tilslutningen til afløbsslangen, var der monteret en klar plastik-skive, som jeg havde overset - væk med den , og så kører vi
    Arne


Kommentér på:
Stoppet opvaskemaskine??

Annonce