{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
35.000 visninger | Oprettet:

Opvaskemaskine tager ikke vand ud {{forumTopicSubject}}

Vores opvaskemaskine pumper ikke vandet ud efter endt vask så ville lige kigge på det.... Filteret i bunden er ikke stoppet, tilgang og retur slanger er ikke stoppede, men pillede siden af og kan se der sidder et skumfilter derinde. Men kan ikke lige helt komme derind synes jeg. Nogen der har en god ide? Det e ren 2 år gammel bosch opvaskemaskine. Eller burde man ringe til en der ved noget om det?? I så fald hvem har med sådan noget og gøre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opvaskemaskine tager ikke vand ud
  • #1   6. feb 2012 jeg vil mene det er pumpen der er stået af. da boss ofte har et problem med at deres pumper står af

    men du kan ringe til en elektriker så han kan komme og se på det

    mvh elektrikeren


  • #2   6. feb 2012 Så må jeg jo nok hellere gøre det... =) Aner ikke en dyt om opvaskemaskiner...

  • #3   6. feb 2012 Det er typsik pumpen har selv hat det samme problem smiley

  • #4   6. feb 2012 Nitten...... Men har bestilt en elektriker til og komme og kigge på det... Så må jeg jo betale mig fra det......... =(

  • #5   6. feb 2012 Hvis du har taget den ene side af med alle vandslangerne af så kan du se en rød "svømmer" som sender signal til pumpen at den skal pumpe ud. Så hvis du løfter den manuelt op og maskinen pumper ud, så ved du pumpen virker og at du skal skifte Niveau afbryderen smiley

  • #6   6. feb 2012 hej, havde en maskine der havde samme fejl som du beskriver, ved mine forældre, pumpen virkede, slange til afløb virkede osv osv...

    vi pillede siden af den og fandt en plastik beholder, hvor vandet kommer ind og opbevares osv, hvor afløbs delens over/undertryks del ( øverst i venstre hjørne ) var stoppet godt til...

    det vi gjorde var at pille denne plastik beholder ting ud af maskinen og hælde afløbs rens, ind der hvor vandet normalt pumpes ud ( ikke der hvor vandet kommer ind i maskinen ) man kan evt starte maskinen og se hvad der sker i den plastik tingest inden...

    anyhow, vi lod det afløbs værk trække i en 20 min tid og skyllede så efter og fik et noglelunde rent hjørne igen og satte plastik ting på igen og wupti maskrinen virkede igen som ny

    p.s

    husk at tippe maskinen godt til siden så vandet ikke løber ned i buden af den når plastik tingen pilles af for det er træls at få ud fra bunden igen smiley

    håber du kan bruge det til noget.


  • #7   7. feb 2012 ville det ikke næsten være billgere bare at købe en ny end at bestille elektriker og give ham time løn + evt. reservedele ?

  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   4. apr 2015 Tog siden af og fandt den røde gyro hældte afløbsrens og derefter kogende vand på hvorefter maskinen kunne køre og er ved at blive renset igennem. Tak for gode råd min Bosch var helt stoppet og egentlig kasseret

Kommentér på:
Opvaskemaskine tager ikke vand ud

Annonce