845 visninger
|
Oprettet:
Billigere biler {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har gået og tænkt over hvordan får vi staten til at indse at vi ikke vil betale de vanvittige priser for biler mere..
Kunne man ikke gøre noget? Måske kunne man lave en hjemmeside hvor folk kunne melde sig til at man evt. ikke køber en bil i 6 måneder så man f.eks siger at fra august i år og så 6 måneder frem lader være med at købe en bil..?
Det er klart at det kræver at en masse mennesker deltager for at det skal have nogen virkning, og problemet er at det også går ud over folk der arbejder inden for bil branchen...
Men er det noget man kunne gøre eller er der andre forslag til hvordan vi får billigere biler??
mar 2003
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 119
jan 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 9
Det der vil ramme dem hårdest er, hvis vi alle køber brugt. Her ser de ikke skyggen af det beløb en ny koster
Se i det nye Bilmagasinet. her er alle nye biler de tester/skriver om forsynet med bilens "rigtige" pris også. -Men det er klam læsning!
mar 2003
jan 2005
Havde selv den største løst til at købe den bil, men fanme ikke om staten skal scorer 160 tusind af mine penge, det er en ting der er helt sikkert!!
Syns, som sagt at vi betaler RIGELIGT i forvejen.
Så jeg har bestemt mig for kun at købe brugt i fremtiden
mar 2003
Fed bil, men har ikke penge til at give 220.000 kr for den.
Men hvis der er andre ideér til hvordan vi kan presse staten lidt og få en afgift nedsættelse så må i endelig skrive om dem..
Eller hvis den idé jeg er kommet med er noget som folk er med på skal jeg nok lave sådan en hjemmeside....
mar 2003
Det er jo heller ikke fordi jeg forventer at hvis man laver en aktion så vil man et måned efter kunne købe biler uden afgift, men f.ekshar FDM for nyligt lavet et realistisk bud på en afgiftomlæggelse der vil give billigere biler men ikke vil koste staten penge. Men jeg mener bare at FDM fik at vide at det var da et fint forslag men at man ikke gør noget.
Så en aktion er mere for at få sat gang i det hele så der begynder at ske noget, for det kan ikke blive ved på denne måde.
jan 2005
Hvis/når vi får en harmonisering af bilafgiterne i Europa, blir det over en længere årrække. Har intet imod vi betaler en afgift på biler, og denne må da få så vidt gerne ligge på 100%. Hvis bare de penge så går til det de burde, menlig at holde veje, broer osv i orden.
Min mening er bare at de rudter med pengene derinde, det hører man jo gang på gang. Måske fordi det ikke er deres egne?
mar 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 49
Det er helt iorden at de får en fed løn mens de er der, men den dag de ikke er i folketinget mere, så er de arbejdssøgende, ned på AF til den 1.
Drop den urealistiske pension, de kan vel spare op lige som de mennesker de skal representere.
Lønnen mens de er der må gerne være super god, så man kan lokke dygtige folk til, lige som private virksomheder gør når de vil have de bedste ledere.
Det ville gøre at folk ville være mere seriøse, fordi de ikke vil være sikret i hoved og røv.
Dette ville gøre at afgifterne på folkets biler og ministerbilerne kunne udlignes.
Men det er jo at rydde op i egne rækker, og er ikke muligt i folketinget.
okt 2003
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 273
Mht. FDMs forslag, så kom de også med et forslag i vidst 95' og også dengang blev der sagt at det var en god idé.
mar 2003
Billigere biler