{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Ang. Alfa Romeo 156 ? Generelle probs? {{forumTopicSubject}}

Godaften alle:)

- Sidder og kigger lidt rundt omkring på biler, og har set flere Lækre Alfa Romeo'er, som er utroligt lækre, med udstyr, motor og det hele.. men de koster ingen penge synes jeg..

- Er der nogle problemer med dem ? (og her spørger jeg ikke efter folks fordomme, men reélle problemer )

MvH
JakoB


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. Alfa Romeo 156 ? Generelle probs?
  • #1   30. mar 2008 Har haft min i snart 4 måneder.. No problems smiley .. Find en, der har fået undervognsbehandling, så kommer du ikke helt galt af sted..

  • #2   30. mar 2008 Har hørt en del skidt om dem, sådan i generel tale ... et tilbagevendende problem er tilsyneladende rust - de ruster som bare pokker!

  • #3   30. mar 2008 Havde en 156 2,0 TS fra 1999 i halvandet år. Da jeg solgte den havde den kostet mig 14.000 i forsikring, 25.000 i værkstedsudgifter, og 40.000 i værditab.. smiley Skal ikke have Alfa igen!

    -men for satan den kørte godt!!! smiley


  • #4   30. mar 2008 B A Y: Man skal altid passe på med at udtale sig om noget man kun har hørt, og ikke ved.. Men ja rust KAN være et problem..
    Bilen er bygget efter det Italienske klima, og ikke det danske.. Derfor burde alle der købte sådan en bil fra ny dengang have fået den efterbehandlet med rustbeskyttelse.. Men mange danskere var desværre nogle nærigrøve, så de sprang den del over..

    Jakob N: Du kan roligt købe en Alfa 156.. Jeg havde min 156´er i 5 år og det eneste den fejlede var en defekt luftmængde måler, udover alm. service og vedligeholdelse.. Jeg har kun ejet en Nissan Primere som var mere fejlfri end 156´eren.. (og har da været en del mærker rundt)
    Men du skal gå efter de biler som er passet ordentligt.. En Alfa kræver en anden vedligeholdelse end mange alm. biler.. (ikke urimeligt)
    Man kan finde mange velpassede eksemplarer tilsalg for tiden, så det er bare med at springe dem over som er ejet af nærigrøv som har sat bilen tilsalg igen i skuffelse over at han ikke kan holde den kørende for det samme som hans tidligere Ford Fiesta..


  • #5   30. mar 2008 Olav H: Ikke mere.. Den kan jeg godt stikke med den VW Vento jeg ejede engang.. Bilen var 4 år gammel da jeg købte den tilbage i 2000.. Havde den i 1 år, og solgte den da min mekaniker sagde at jeg skulle medmindre at jeg ville ofre 20.000 kr. på rustarbejde og en omlakering.. Den begyndte lige pludselig at boble i lakken alle mulige steder, midt på døre, bagklap, motorhjelm osv..
    Inden da havde jeg repareret for 37.000 kr. på den, da den minimum stod på værksted en dag om ugen.. Tabte 45.000 kr. på den..
    Skal ALDRIG eje en VW igen..


  • #6   30. mar 2008 RUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSST-vogn!!

  • #7   30. mar 2008 har hørt fra en alfa mand at de har det med at gå til i motoren + de ruster meget. Nogle modeller blev kaldt ind igen da de tog vand ind i bund pga af for dårlig sealing i bunden. Var hos auto italia i Aalborg. Men kun hvad han har fortalt. Men en fed bil

  • #8   30. mar 2008 Michael M: Du tilkendegiver at du helst ikke accepterer folks eventuelle fordomme omkring Alfa, men du har da selv dine fordomme omkring VW smiley Lidt dobbeltmoralsk måske?

  • #9   30. mar 2008 Plejlstangs lejerne ryger også hurtigt !

  • #10   30. mar 2008 Michael M:
    Hehe.. Købte en VW efter Alfa'en, den har ikke kostet en krone i værkstedsudgifter endnu.. smiley Skal dog siges at det er en Golf GTD fra '88, så det der skal laves laver jeg selv.

    Var sgu ked af at Alfa'en skulle så tit på værksted.. Der var hele tiden en eller anden småting, der lige skulle skiftes eller justeres.. smiley
    Og jeg købte den hos en autoriseret Alfa forhandler, hvor den var blevet serviceret siden den var ny.
    Men i mellemrummene mellem værkstedsbesøgene var det en vidunderlig bil!! Kørte som en drøm, og lød fantastisk.. smiley


  • #11   30. mar 2008 Michael N:

    Pas nu selv på - og læs, hvad jeg egentlig skriver; jeg gengiver, hvad jeg har hørt, og ikke, hvad min egen holdning er, som sådan. Dog ville jeg normalt rette mig efter, hvad flertallet siger om sådan nogle ting, men det er en helt individuel sag, hvorvidt man ønsker dét.

    Jeg holder mig til tyskere - dét er min holdning...


  • #12   30. mar 2008 .Scandinavian. *: Gør jeg det??? smiley Hvor skriver jeg det??? Synes jeg da bestemt ikke at jeg har skrevet nogen steder.. Folk må kalde en Alfa præcis hvad de vil, om det så er rustvogn, lortebil osv.. Men siger bare at man ikke skal skrive negativt om et bilmærke med mindre man ved af egen erfaring at det rent faktisk er noget lort.. Mange skriver jo i sådanne sammenhænge: Jeg har hørt at, jeg har en kammerat hvis fars chef engang havde en der var noget lort osv osv.. Det holder bare ikke..

    Og ja jeg er ikke imponeret af VW..
    På arbejde kører jeg vw.. Og det er RIGELIGT til mig..
    Først en T5 tdi der på 2 år holdte på værksted 53 dage og fik skiftet bla. turbo 5 gange, vandpumpe 6 gange, kobling 2 gange, gearkasse, generator, motorstyring, svinghjul 2 gang, trækaksler 6 gange, + havde en del elektriske problemer, bla. med venstre sidespejl som fik skiftet ALT indmad (ledningsnet) + spejlglas, spejlhus, kontakter osv.. Alligevel virkede det max 2 dage efter hver reperation..
    Nu fik jeg så i Januar en spritny VW Passat 2,0 TDI 170 hk. DSG..
    12.000 km. så døde gearkassen (vw havde godt nok sagt at vi skulle regne med at den skulle skiftes minimum 1 gang når det var en 170 Hk.)
    + at klimaanlægget ikke virker som det skal, da det pludselig skruer op på fuld blæs.. Så skruer man ned igen, og den skruer op igen 10 sek. efter.. Så skal man ind til siden, slukke bilen, nøglen ud, i igen og starte.. Så virker det normalt igen (i måske en time)
    Og så suser blæsekanalen i midten af instrumentbordet så det er til at blive åndsvag af..
    Men så er det jo rart når man har fri, at der holder en 16 år gammel Alfa og venter på en, hvor klimaanlægget virker som det skal, og bilen kører kanont og kan frembringe et smil på læben med det samme man træder på speederen..


  • #13   30. mar 2008 Kæft hvor er du underholdende at høre på smiley Haha ...

  • #14   30. mar 2008 B A Y: Tak, men siger skam bare hvad jeg har oplevet, ikke hvad jeg har hørt..

  • #15   30. mar 2008 Ja ja smiley

  • #16   30. mar 2008 Egne arfaringer (via mit arbejde)
    Alfa 156 har problemer med deres motorer,tandstang og rust...
    Har personligt skiftet tandstang på en 2.0 fra 2000 og da jeg fik forbroen løsnet var der direkte hul i vangerne hvor den var boltet på...
    Det er en dejlig bil at køre i,men vær opmærksom på at den er noget dyrere at holde kørende kontra så mange andre mærker smiley


Kommentér på:
Ang. Alfa Romeo 156 ? Generelle probs?

Annonce